Preskoči na glavno vsebino

CAMPAGNOLO electric - EPS



CAMPAGNOLO bo imel naslednje leto po letošnji predstaviti v ponudbi tudi električno "grupo", ki se imejuje EPS (electronic power shift).
Shimanoova DURAACE Di2 je že dobro znana in preizkušena. Naredil je tudi cenejšo in dostopnejšo Ultegro Di2, ki po prvih besedah deluje bolje od dražje predhodnice.

CAMPAGNOLO bo ponujal dve različici - RECORD in SUPER RECORD. Prva bo v cenovnem rangu zdajšnje Duraace Di2; SuperRecord  pa kot najvišji rang nekoliko dražja.


Začeli so skoraj 20 let nazaj. To so bili časi Commodore in Spectrum računalnikov. Tehnologija ni omogočala izdelave majhnih in zmogljivih komponent. Prav tako ni bilo na voljo zmogljivih akumulatorskih baterij kot jih imamo sedaj. Gromozansko vezje in baterije so zato "stlačili" v ohišje bidona.

"Dinozaversko" tehnologijo so skrili v ohišje podobno bidonu

 Mehanična "grupa" se je z leti razvijala in prišli so na 10-redno prestavljanje. Leta 2005 so imeli že povsem razvito električno "grupo" za lansiranje na trg. Preizkušala so jo tudi moštva na dirkah Giro d Italia in Tour de France. Nekega dne so morali avtomobili z dirkalnimi kolesi na strehi voziti v močnem dežju. To je bil dobrodošel test za novo električno "grupo". Vožnje v deževenm vremenu pri 150km/h ni zdržala. Voda je prodrla v notranjost elektronike in kolesa so bila neuporabna.
Po tem dogodku je Campagnolo sklenil dodobra stestirati novosti v svojih laboratorijih preden bi jo lansirali na trg. To leto jo je na dirkah vozilo moštvo MOVIE STAR na svojih Pinarellih.
Sedaj je pripravljena na realni svet v katerem so vse mogoče razmere. Po mnenjih na internetu in prvih preizkusih so rezultati zelo obetavni. Seveda je "grupa" 11-redna kot predhodna mehanična izvedba.


Video zgodovine razvoja:



Mogoče za majhen slovenski trg in v tako težkih časih ne ravno primerna novica; saj se bo le malokdo odločil samo za opremo kolesa zapravaiti nekaj tisoč EUR.

Spodaj še nekaj zanimivih slik kje smo začeli in kje smo sedaj:

Oblika zadnjega menjalnika ostaja podobna

Princip delovanja se v skoraj 100letih ni spremenil

Zadnji menjalnik električne Campagnolo EPS

Nekoč je menjalnik premikal voznik/tekmovalec
Sedaj menjalnik premika vrhunska elektronika- na sliki GONILKA -PREDNJI MENJALNIK - OHIŠJE Z AKUMULATORJEM IN KRMILNIM VEZJEM

 Kot zmeraj se bodo tudi tu našli zagrizeni "oboževalci" in "sovražniki".
Sam sem kar nekaj časa vozil Campagnolo in bil povsem zadovoljen. Letošnjo sezono sem se odločil za Shimanovo Duraace. Moram reči, da sta obe "grupi" povsem zadostili mojim potrebam. Vsaka ima svoj dobre in slabe lasnosti. In če prestave niso nastavljene tudi najboljša "grupa" ne bo pravilno delovala.

Čakamo še na SRAM, ki bo lansiral novo mehanično SRAM RED grupo.
Kaj pa TISO in njihov 12-redni električni menjalnik - TISO članek

O Campagnolo še sledi nekaj besed, ko jo bom v živo videl in mogoče preizkusil.

Vse o novi grupi EPS KLIK!

LP
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas