CAMPAGNOLO bo imel naslednje leto po letošnji predstaviti v ponudbi tudi električno "grupo", ki se imejuje EPS (electronic power shift).
Shimanoova DURAACE Di2 je že dobro znana in preizkušena. Naredil je tudi cenejšo in dostopnejšo Ultegro Di2, ki po prvih besedah deluje bolje od dražje predhodnice.
CAMPAGNOLO bo ponujal dve različici - RECORD in SUPER RECORD. Prva bo v cenovnem rangu zdajšnje Duraace Di2; SuperRecord pa kot najvišji rang nekoliko dražja.
Začeli so skoraj 20 let nazaj. To so bili časi Commodore in Spectrum računalnikov. Tehnologija ni omogočala izdelave majhnih in zmogljivih komponent. Prav tako ni bilo na voljo zmogljivih akumulatorskih baterij kot jih imamo sedaj. Gromozansko vezje in baterije so zato "stlačili" v ohišje bidona.
"Dinozaversko" tehnologijo so skrili v ohišje podobno bidonu |
Mehanična "grupa" se je z leti razvijala in prišli so na 10-redno prestavljanje. Leta 2005 so imeli že povsem razvito električno "grupo" za lansiranje na trg. Preizkušala so jo tudi moštva na dirkah Giro d Italia in Tour de France. Nekega dne so morali avtomobili z dirkalnimi kolesi na strehi voziti v močnem dežju. To je bil dobrodošel test za novo električno "grupo". Vožnje v deževenm vremenu pri 150km/h ni zdržala. Voda je prodrla v notranjost elektronike in kolesa so bila neuporabna.
Po tem dogodku je Campagnolo sklenil dodobra stestirati novosti v svojih laboratorijih preden bi jo lansirali na trg. To leto jo je na dirkah vozilo moštvo MOVIE STAR na svojih Pinarellih.
Sedaj je pripravljena na realni svet v katerem so vse mogoče razmere. Po mnenjih na internetu in prvih preizkusih so rezultati zelo obetavni. Seveda je "grupa" 11-redna kot predhodna mehanična izvedba.
Video zgodovine razvoja:
Mogoče za majhen slovenski trg in v tako težkih časih ne ravno primerna novica; saj se bo le malokdo odločil samo za opremo kolesa zapravaiti nekaj tisoč EUR.
Spodaj še nekaj zanimivih slik kje smo začeli in kje smo sedaj:
Oblika zadnjega menjalnika ostaja podobna |
Princip delovanja se v skoraj 100letih ni spremenil |
Zadnji menjalnik električne Campagnolo EPS |
Nekoč je menjalnik premikal voznik/tekmovalec |
Sedaj menjalnik premika vrhunska elektronika- na sliki GONILKA -PREDNJI MENJALNIK - OHIŠJE Z AKUMULATORJEM IN KRMILNIM VEZJEM |
Kot zmeraj se bodo tudi tu našli zagrizeni "oboževalci" in "sovražniki".
Sam sem kar nekaj časa vozil Campagnolo in bil povsem zadovoljen. Letošnjo sezono sem se odločil za Shimanovo Duraace. Moram reči, da sta obe "grupi" povsem zadostili mojim potrebam. Vsaka ima svoj dobre in slabe lasnosti. In če prestave niso nastavljene tudi najboljša "grupa" ne bo pravilno delovala.
Čakamo še na SRAM, ki bo lansiral novo mehanično SRAM RED grupo.
Kaj pa TISO in njihov 12-redni električni menjalnik - TISO članek
O Campagnolo še sledi nekaj besed, ko jo bom v živo videl in mogoče preizkusil.
Vse o novi grupi EPS KLIK!
LP
Gregor
Komentarji
Objavite komentar