Berk Jure - BERK composites |
Nekega popoldneva sem se ustavil pri Juretu. Zanimale so me njegove kompozitne kreacije, ker sem tudi sam kar nekaj časa nazaj ustvarjal kompozitne izdelke.
Mladenič je zasnoval ter izdelal cestni okvir iz karbonskih vlaken. Tudi sam se ga imel priložnost voziti in nič kaj ne zaostaja za izdelki, ki se dobijo na tržišču. Naj omenim, da okvir skupaj z podsedežno oporo in sedežem tehta malo nad 1000g . Če bi Jure imel toliko izkušenj kot sedaj bi z optimalno kombinacijo karbon/kevlar vlaken dosegel težo okoli 850g!
Pri njem se v vsakem kotu najde kakšen "prototipni" kos sedeža,podsedežne opore, kalupov, pramodelov itd. In ker so to prototipne zadeve kaj dalje od te besede ne gre. Tako da pustimo času prosto pot in zadeve bodo prišle na plan. Trenutno dela na novem cestnem okvirju in pogovor že nanese kakšna barvna shema bi mu najbol ustrezala; čeprav je "okvir" še svetlobna leta daleč od dejanske podobe.
Poleg okvirja pa Jure izdeluje "high-end" sedeže in podsedežne opore. Izdelavo je res doteral. Izdelki so gotovo primerljivi in nekateri tudi boljši od zelo priznanih izdelovalcev takih komponent (Schmolke, AX Lightness...). Najbol me je navdušil sedež integriran na sedežno oporo. Glede na težo je stvar tudi neverjetno trdna/močna. To doseže z pravo kombinacijo slojev karbonske tkanine.
Kaj več pa na fotografijah (ogled galerije z KLIK! na sliko):
Jeklen kalup za sedežno oporo |
Balon potisne karbonska vlakna tesno na stene kalupa in izstisne zrak ter odvečno smolo |
Sam sem imal čast odviti vijake kalupa high-tech podsedežne opora - z "high tech" orodjem |
Odpiranje kalupa - potrebno je specialno orodje! |
To je to! |
Nekaj epoksidne smole je steklo v zarezo |
Sedežna opora manjšega premera - UD vlakna |
Mala in velika sedežna opora- pri tanjši so uporabljena enosmerna UD vlekna; pri debelejši kepper tkanje. Surova izdelka direktno iz kalupov |
Odvečna smola na spojih kalupa. Potrebno je še nekaj obdelave |
Nosilci klasičnega sedeža tehtajo 101,8g |
Sedež+sedežna opora tehtata skupaj 138,2g! Nekje 3x manj kot klasične komponente |
BERK komponente |
Jure po telefonu: ...samo če danes prideš ti nimam kaj pokazati... Naslednjič fotka, ko bo imel KAJ pokazati |
KLIK! BERK composites
Kopiranje fotografij je prepovedano!
LP
Gregor
Komentarji
Objavite komentar