Preskoči na glavno vsebino

ČIŠČENJE KOLESA




Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih komponentah so mogoče občutljivi na različne substance. Torej v premislek preden vse skupaj polijemo po našem ali sosedovem dvorišču v bližini pa imamo vrt s katerega uživamo zdrave sadove narave.

Sam sem uporabljal zbirko čistil in maziv proizvajalca MOTOREX  katere mi je žrtvoval Veb-Company. Kdor želi jih tam lahko tudi kupi.

MOTOREX so okolju ter uporabniku prijazne "zadevce". In zato njihova kvaliteta prav nič ne trpi. Ponavadi sem uporabljal zloglasni Meglio. Če se malo poglobimo vidimo, da je Meglio precej agresivna zadeva (to se vonja že ob tem, ko nam veter nese meglico čistila v obraz). Kako na to pravijo komponente koles lahko opazimo po sezoni čiščenja z njim. Barve zbledijo (prozoren lak postane "meglen"). Ne vem kako vpliva na karbonske komponente, ki niso zaščitene. MOTOREX je testiran tudi za uporabo na karbonskih komponentah. In  ko je kolo oprano se opazi razlika na mat lakiranih okvirjih. Meglio pusti zelo suhe "fleke". Nisem pral še nobenega "stealth" lakiranega okvirja.  Zato lahko samo domnevam kakšen bi tak okvir bil po daljši uporabi. In seveda je tu še ekološki faktor.


MOTOREX bike cleaning line

Na voljo sem imel slednje Motrorex izdelke:

-EASY CLEAN (čistilo za vse kovinske dele - vonj limone! resno diši)
-BIKE CLEAN (čistilo za celotno kolo - na voljo tudi v večjih količinah- namesto Meglia )
-BIKE SHINE (zaščitno sredstvo za celotno kolo, ki da visok sijaj)
-DRY LUBE (mazivo za verigo in zobnike)

Dosti oglaševanja - preidimo h dejanjem.

Imamo umazano kolo. Kaj potrebujemo?

Prostor kjer bomo zadevo izvajali ( razmišljajmo po zdravi kmečki logiki). Mogoče je to kočljiva zadeva za kolesarje v prenatrpanih mestih kjer nima vsak možnosti polivati 5m okoli ne da bi se komu zameril. Zelo primerna mesta so bencinski servisi. Imajo urejene odtoke, kjer se odpadne vode čistijo. In če ima tak servis še avtorpralnico se da gotovo dogovoriti za pranje z vodo (pač kadar ni naval strank z "fency" avti za pranje - to je ponavadi, ko ni napovedano lepo sončno vreme). Lahko pa zadevo izvedemo doma v kopalniški kadi.

Čistila (MOTOREX) - krtača - cev "šlauf" - pomoč ni nikoli odveč

Če imamo svoj prostor torej potrebujemo cev za vodo in krtačo za kuhinjsko posodo. Zelo dobrodošlo je tudi stojalo za kolo saj nam omogoča nemoten dostop do vseh delov. Sam imam stojalo Crivit iz Lidla in je res super.

Umazanija na verižnikih in verigi





Po treningu





Iz kolesa odstranimo večje kose zemlje/blata. Kolo naj bo čim bolj suho saj le tako MOTOREX deluje kot mora.


Najprej sem na verigo,verižnike in pedala nanesel Easy Clean.

Trdovratna umazanija pomešana z mazivi na gibljivih kovinskih delih. Počakamo 5min, da čistilo opravi nalogo. Vonj EasyCleana po limoni lahko uporabimo tudi kot osvežilec v sobi ali avtu

Nato celotno kolo poškropim z BikeClean razpršilko. Dovolj je tanek sloj. Počakamo 5min.

Poškropimo celotno kolo. Ni potrebe,da bi nanašali velike količine čistila.

Vmes očistimo verižnike in verigo.
Z krtačo pritisnemo na verigo in gonilko vrtimo,da veriga "teče" po ščetinah krtače.
Čiščenje zadnjih verižnikov. Z krtačo pritisnemo na verižnike in vrtimo gonilk nazaj, da verižniki "tečejo" po ščetinah krtače.

Po pretečenih 5minutah celotno kolo dobro operemo. Nikakor ne smemo z močnih curkom škropiti v vitalne dele (ležaje, bovdne). Najbolje je razpršen curek, ki z blago močjo odnaša umazanijo in čistilo.


Enakomerno dobro izperemo čistila in umazanijo iz kolesa. Pri močnejših curkih pazimo na ležaje in bovdne (ne škropimo vanje)
Iz verižnikov in verige temeljito izperemo z blagim curkom. Med izpiranjem vrtimo verigo, da bo izprano vse čistilo.


Po končanem izpiranju poskrbimo, da ne tratimo dragocene vode. Kolo postavimo "na glavo", da izteče voda, ki je zašla v notranjost okvirja in komponent. Tako očiščeno kolo osušimo. Zatem sledi zaščita in mazanje vitalnih delov.


Prej nikoli nisem uporabljal zaščitnih sredstev za kolo.  
 BikeShine je zadevica, ki da lesk vsem komponentam; obenem pa je naslednjič umazanija mnogo hitreje/lažje odstranjena. Celotno kolo poškropimo in ga s suho krpo obrišemo. Pazimo, da ne škropimo po diskih zavor ali zavornih gumicah. Sledi le še mazanje verige z DryLube. Nekajkrat zavrtimo verigo in poškropimo ; sam sem dal nekaj maziva še na zadnje verižnike. Mazivo mora stati vsaj 5minut, da ostale substance izhlapijo.Tako ostane na verigi le mazivo. In po včerjašnji furi v lepem vremenu so veriga in verižniki še v sijoči barvi (recimo po mazanju z raznimi teflonskimi mazivi , ki nase prilepijo prah  ni tako).

Po čiščenju in pranju


"Shine"

Vitalni deli morajo biti očiščeni za neomteno delovanje. Prav tako jim podaljšamo življensko dobo

Oprano kolo

Cestno kolo namazano z BikeShine - za nedeljsko "šminkiranje" - obenem se umazanija lažje odstrani


Torej še enkrat - čisto kolo je funkcionalno kolo. Če si brijemo noge in vozimo nevzdrževano kolo nekaj ne "klapa".

Zahvaljujem se trgovini Veb-Company za pomoč

LP
Gregor

Komentarji

  1. Bravo Kavi lepi članki in poučni :D
    p.s. tist easy clean res da diši k 100 hudičev samo ga je treba kr veliko našpricat da deluje in hitro gre :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala za vzpodbudne besede:)
    Jaz ga dam na verigo in potem še malo na krtačo. Je pa opazna razlika ped prvim čiščenjem, ko sem uporabljal svoje zadeve (neke strojne maže za verige in zobnike). Ko daš vse od Motorexa gre vse lažje. Odvisno tudi od pogojev v katerih se voziš in na koliko časa čistiš. Vonj mi je pa najboljši. Ko celo kolo diši , da bi ga pojedel:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja res fajn tema za ta čas. Zdaj ko so ceste vse posoljene pa se sploh ne sušijo, je kolo taknšno po vožnji kot, da bi ciklokros vozu :)
    Sam sem tudi Motrorex poskusu in je fajn. Trenutno uporabljam Mucc off-bike clean in je tudi ok. Razlika je v tem, da se ga nanese na mokro kolo, se pravi, da ga prej zmočimo.
    Kaj pa poleg verige a mažeste tudi zobnike? Sam nanesem olje samo na verige. Je pa prav, da se kolo po pranju posuši, najprej z krpo, po možnosti tudi z zrakom spihati verige pa zobnike, pa praktično povsod kamor z suho krpo ne sežemo...

    OdgovoriIzbriši
  4. načeloma namažem samo verigo. Z vrtenjem le te (frej lauf ali na stojalu) in prestavljanjem pa veriga prenese mazivo tudi na verižnike. Včasih je bolje malo manj maziv kot preveč. Paziti je potrebno , da nam mazivo ne zaide na "pakne" disk zavor. Saj se vpije vanje in nikoli več ne zavirajo kot bi morale. Prav tako ne spada mazivo na obroče (še posebaj zavoran površina). Sam sem včasih kolo dal čez noč v kurilnico. Tam se res vse osuši. Sicer pa z brisanjem z krpo pospešimo sušenje še posebaj če je kolo na suhem vetru (zimski dnevi). če je opcija ja najbolje iz verige spihati vodo, da se mazivo ne meša z vodo. MUC OFF še nisem preizkusil. Evo tudi čiščenje oz vzdrževanje zahteva kar nekaj znanja:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja je treba kar nekaj vedet, da ne naredimo kaksno neumno. 1x po nedeljski furi sem kolo fajn umazal in ga nisem opral se cel teden... Po parih dneh ko sem ga končno imel čas oprati, so bile verige in zobniki na nekaterih delih že porjavele.. Nauk tega je, da je potrebno kolo res čimprej očistiti.
    En lep video je na youtube kako mehaniki profyov čistijo kolo v celoti. Tisto vrtljivo stojalo, ki ga uporabljajo zgleda zlo fajn... sam cena je vrjetno tud zasoljena :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja un stojalček je fajn. Samo a res rabimo? Profi ekipe zadeve dobijo in en mehanik mora oprati kar nekaj koles na dan.

    OdgovoriIzbriši
  7. Vidim, da si kar lepo spucal kaseto s tisto ščetko. Kje si jo pa kupil in kako jo na koncu očistiš od maščobe, ki ostane na njej od pucanja zobnikov in ketne?

    OdgovoriIzbriši
  8. Živjo! kupiš jo kjer je raj za gospodinje - oddelek za te zadeve v štacunah Merkator,Spar, Lidl...Včasih sem uporabljal izrabljeno zobno krtačko. Konkterno tole sme kupil v Merkatorju na Viru pri Domžalah kar nekaj let nazaj. Očistim jo z vodo saj je ne njej tudi čistilo (iz verige in verižnikov). Otreseš in gre na pavzo do naslednjič.

    OdgovoriIzbriši
  9. Super članek. Jedrnato in jasno. Kool. Bo res treba spucat kolo za novo sezono. =3

    OdgovoriIzbriši
  10. Hvala kavi za odgovor. Bom kupil v merkiču ali lidlu to krtačo.

    OdgovoriIzbriši
  11. Super zapis! Kako pa se obnese stojalo iz Lidla? Po raznih forumih (slovenski, angleški...) zadevo hvalijo, zato me mika da ga grem tudi sam iskat. Zanima me, če je roka dovolj dolga da lahko vrtiš pedala oz. gonilko? Jaz bi namreč stojalo med drugim rad uporabljal za občasno nastavitev prestav.
    Hvala za info!
    LP, Matej

    OdgovoriIzbriši
  12. Stojalo je vredu - roka se dovolj iztegne za nemoten servis. Sam ga imam še zdaj in služi namenu (cestno in MTB kolo)
    Lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično! Točno to sem hotel slišat :D Hvala!
      LP, Matej

      Izbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas