Preskoči na glavno vsebino

OBREE bo presegel rekord ?



Škotski kolesar GRAEME OBREE z vzdevkom "LETEČI ŠKOT" (Flying Scotsman) bo poizkušal podreti svetovni hitrostni rekord z vozili na človeški pogon.

OBREE pri podiranju rekorda v vožnji na 1 uro. Kolo je lastne izdelave - uporabljal je celo dele iz pralnega stroja

Ta sedaj znaša dobrih 130km/h.
Obree cilja na okroglih 100milj kar je dobrih 160km/h! Lokacija podiranja rekordov je cesta 305 pri gori Battle.
Ker tu ni nikakršnih pravil imajo konstruktorji proste roke.

"KOLO" za podiranje hitrostnega rekorda je lezikol obdan z aerodinamično školjko 


Slovenci se v tej discplnini kosamo z najboljšimi na svetu. 

DAMJAN ZABOVNIK po postavljenem svetovnem rekordu sprinta na nizkih nadmorskih višinah


DAMJAN ZABOVNIK ; lastnik rekorda na nizkih višinah, ki znaša dobrih 107km/h in bivši rekorder vožnje na 1h s povprečjem 87km/h ; se je že potegoval za rekord na cestah okoli gore Battle.  V sodelovanju z AKRAPOVIČEM so izdelali enega najhitrejših vozil na človeški pogon.
Njihov projekt se imenuje EIVIE  KLIK!.

Damjan Zabovnik in EVIE 2 -rekordna vožnja -slike


Kratek video slovenske ekipe EIVIE:






Pri izdelavi takega vozila je uporabljena najsodobnejša tehnologija


Čevelj je eno z pedalom


Vozilo Norveških študentov je podrlo Evropski rekord z hitrostjo 129km/h. Za ogrodje in školjko so uporabljali sodobne kompozitne materiale




Še kratka primerjava kako hitro bi šli pri enaki moči z vrhunskim kronometerskim kolesom
(vir: Critical Power speedbike):



za povečavo KLIK! na tabelo



Podatki iz vožnje leta 2003 na lokaciji okoli gore Battle. Cesta poteka na višini 1400m nad morjem.

Črna črta je hitrost v km/h ; Rdeča  je moč, ki jo proizvaja kolesar v Wattih. Za okoli 100km/h potrebuje dobrih 400W. Na kronometerskem kolesu bi šel z enako močjo dobrih 50km/h. Za povečavo KLIK! na graf





LP
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit

KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo.




Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC:










OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.

ZAKAJ?
-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa


Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?

-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)


V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.

Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).




Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi a…