Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.
ZAKAJ?
-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa
Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?
-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)
V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.
Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).
Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi aluminij in karbonska vlakna.
Prednosti/slabosti
Vrhunski aluminijasti obroči Campagnolo Shamal |
+ nižja cena
+ boljše zaviranje v mokrem
+ manjša občutljivost na pregrevanje ob zaviranju
+ manjša občutljivost na udarce
- višja teža
- manjša trdnost
- izgled
+ zelo lahek
+ možnost oblikovanja
+ višja trdnost
+ izgled
- višja cena
- občutljivost na pregrevanje ob zaviranju
- slabo zaviranje v mokrem
Kak je idealen obroč?
LAHEK - AERODINAMIČEN - TOG - VZDRŽLJIV (članek AERO 1.del )
Vse to odlično združujejo oborči iz karbonskih vlaken. Visok obroč, ki je solidno aerodinamičen je obenem tudi precej lahek. Višji obroči so močnejši in za enako togost potrebujejo manj naper; saj so napere krajše in se manj zvijajo. Obenem pa ima višji obroč večje odvajanje topolte ob zaviranju.
Kljub temu se uporabljajo nizkoprofilni lahki obroči. Teža obroča (samo obroč) se giblje tudi pod 200g. Samo to je res obroč za specialiste, ki računajo na dobro prevožen vzpon. Taki obroči so tudi zelo odzivni pri pospeševanjjih. A pri višjih hitrostih se njihova oblika močno pozna kot zaviranje . In ker je površina takega obroča zelo majhna se na spustih kjer je potrebno močno zaviranje hitro segrejejo.
Kjer se pričakujejo visoke hitrosti (kronometri, velodrom, ravninske cestne dirke) se uporablja bolj aerodianmično oblikovane obroče. Ti so višin od 50mm pa do polne disk oblike. Z novejšimi tehnologijami laminiranja in novimi materiali se teža visokoprofilnih obročev manjša. Tako vrhunski obroč ENVE višine 66mm tehta 370g - celoten set obročev ima težo okoli 1250g.
Za začetek naj bo tole kot predogled tematik, ki bodo kasneje obravnavane bolj podrobno.
Ker je področje lahko hitro zelo obsežno se ne bom spuščal v detajle osnov, sestavljanja itd. Naslednjič mogoče o konkretnih primerih kaj potrebuje kateri tip tekmovalca. Oz. če koga karkoli zanima na plano z vprašanji in predlogi za članke.
Lp
Gregor
Dober ti to pišeš, in z veseljem te je brati!
OdgovoriIzbrišilp Rasto
Hvala. Se trudim:)
OdgovoriIzbrišiKako se kaj obnesejo visokoprofilni clincher obroči?
OdgovoriIzbrišiPotemtakem, če že izbiramo tak obroč je boljši z aluminjasto zavorno površino kot iz karbaonskih vlaken?
Lp, Smuk
Super,se ravno odločam za nakup karbonskih obročev,zato mi bodo ti članki v veliko pomoč.
OdgovoriIzbrišiAnonimni: sam uspešno vozim Reynolds Strike, ki so visoki 66mm. Podobni Reynolds Asault so 45mm visoki in so jih kar nekaj že uničili. Strike vsi uspešno vozijo. Gotovo je to zaradi večje površine in večjega odvajanja toplote. Kombinacija aluminij/karbon je tako: odvisno kje je vpetje naper (cosmici imajo v aluminijastem delu in samo karbon prevleko), so težje kot full karbon klinčer. In izgled meni osebno ni lep.
OdgovoriIzbrišiPlanet X ima neke nove alu/karbon 60mm. FFWD so menda OK. Za ravnino in hitrost so povsem vredu. Ima pa trenutno top chlincher feltne MADFIBER (tudi alu zavorna površina). Samo za višino čez 60mm so lažje kot nekatere tubular izvedbe. tu je povezava: http://kavitec.blogspot.com/2011/09/kolotech-utrinki-high-end-2011.html.
SEBA: bom čimprej še kaj uporabnega spisal.
Imam pa namen sam delati wheelsete. Gigantex obroči so že tako doterani, da iz njih lahko sestaviš vrhunske obroče. Bom videl.
Zdaj je manj časa ker je spet sluzba.
@Kavi: ko vem, da imaš rad visoke obroče, evo en ugoden klinčer - http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=97812
OdgovoriIzbrišiZdravo Kavi, prijetno je brati tvoje pisanje. Prosil bi te za mnenje, kaj bi predlagal za kupit (poceni wheelset karbon 50mm)? Al vzet Planet X - 52mm z alu zavorno podlogo(http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/WPPX52CCL/planet_x_52mm_carbon_clincher_wheelset) ali Kitajskega 50mm z carbon zavorno podlogo (http://www.yishunstefano.com/50mm-copertoncino.html)???
OdgovoriIzbrišiHvala za mnenje
HAUPI: Kitajski 50mm je Gigantex klasičen clincher obroč. Ima zavorno površino odmaknjeno nižje od rob in odebeljeno. Mislim, da je enak obroč EQUINOX (Gigantexova znamka za trg). Kitajski so precej lažji. 1800g za 50mm obroče je preveč. Še posebaj ker ima Plantet X lahka pesta novatec. Sam jih še nisem vozil Sem pa tubular Gigantex in precej slabo zavirajo. Gigantex obroči so pa vzdržljivi in dokaj lahki. Edina težava je slabše zaviranje. Mogoče si še malo tu prebereš : http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=94091&p=804901&hilit=gigantex+rim#p804901
OdgovoriIzbrišiOdvisno tudi kak voznik si (kg, moč kje misliš furat...)
Mislim pa da ima Planet X napačne podatke za težo pest. 200g pesta zdnja skoraj nemogoče. Novatec nima tako lahkih
OdgovoriIzbrišiHAUPI: pred kratkim sem kontaktiral Yisunbike. Prej jih nisem poznal. Gotovo feltne vredne nakupa.
OdgovoriIzbrišiMax pritisk pnevmatik je 9barov. Imajo neko novo bazaltno zavorno površino.
Pozdravljen Kavi! Zanimiva debata..
OdgovoriIzbrišiImam vprašanje glede zavornih "gumic"? Katere zavorne gumice uporabljaš za karbonske obroče, oz. katere priporočaš? Nameravam kupiti campagnolove http://www.bike-discount.de/shop/k331/a1013/br-re-701-carbon-bremsgummis.html?mfid=96 ali Reynolds http://www.bike-discount.de/shop/k331/a47700/bremskloetze-reynolds-blau-fuer-campagnolo.html?mfid=635
Hvala,lp
Anonimni: prej sem uporabljal Corima rdeče. Te delujejo skoraj ne vse obročih in se nimaš kaj bat zaradi poškodb ker so nežne. Zdaj vozim Reynolds modre (ne vem ali so to iste kot na linku). Dobil sem jih z Reynolds obroči, ki imajo novo zavorno površino ian nove gumice. zavirajo odlično. Sem jih probal na lightweightih standard 3 in slabo zavirajo. na lightweightih še najbolje zavirajo swiss stop yellow, ki pa so za nekatere obroče preagresivne (lahko celo uničiš zavorno površino). katere obroče imaš? Z corima Rdečimi nimaš kaj falit
OdgovoriIzbrišiHvala za odgovor. ja za corima sem slišal da so The Best, Katere obroče imam? Hmm... obroče sem naročil NO BRAND, taiwan... Obroči bodo clincher carbon 50mm, zaključek 3k Mat, pesta Powerway super light za campagnolo , špice pa pillar 1423...teža cca. 1550±20g. Dobil bom zdraven se ene zavorne gumice xy, zapenjalce, podaljške ventilov in dodatne rezervne špice. Bomo videli kaj bo sploh prišlo!? Vem pa da je delikata zavorna površina pri clincher-u kot si ti že lepo napisal. Sem iz kitajske že kupil en krono in en mtb okvir in do zdaj je brez defektov! ;))
OdgovoriIzbrišiDrugače sem še gledal Planet X,samo nemajo karbonske klincher!Imajo pa zelo zelo dobre cene...
Lp
Če zraven pošljejo gumice probaj tiste. Gotovo so jih že stestirali. Če kaj fentaš pa uveljaviš garancijo (če imaš srečo). Full carbon clincher je delikatna zadeva. Večina no name obročev ima max tlak cca 9 barov. Moji imajo 10barov (furam jih že celo leto na 9,5bara). Pa javi kako sose obnesli. Mislim da je 50mm dovolj masovno za zadostno odvajnaje toplote. Recimo reynoldse Asault clincher carbon so jih kar fentali (zaradi pregretja) - obroč je visok 46mm. reynolds strike carbon clincher še nisem zasledil da bi kdo uničil (66mm visok obroč). Nikoli pa ne bi kupil 35 ali 25mm full carbon clincher. Že tubularji so rizični na spustih. Planet x so zakon ker so angleži. Plačaš poštnino in to je to. Iz chine maš cel kup sranja in ni več poceni.
OdgovoriIzbriši