Preskoči na glavno vsebino

OBROČI / WHEELSETI 1.del




Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.

ZAKAJ?

-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa


Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?

-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)


V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.

Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).

Prerez clincher in tubular. Sile, ki delujejo na obroč, ko je pnevmatika napolnjena so prikazane z puščicami. Z rdečo pri clincher je problematična sila; obremenjuje stene obroča, ki so hkrati zavorna površina. Tega pri tubular obročih ni.

Uničen clincher karbon obroč. Stena, ki zadržuje pritisk plašča se je deformirala. Problem nastane zaradi segrevanja pri zaviranju - če je odvajanje toplote premajhno se epoksidna smola zmehča in vlakna se podajo pod obremenitvijo.


Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi aluminij in karbonska vlakna.

Prednosti/slabosti

Vrhunski aluminijasti obroči Campagnolo Shamal
ALUMINIJ:
+ nižja cena
+ boljše zaviranje v mokrem
+ manjša občutljivost na pregrevanje ob zaviranju
+ manjša občutljivost na udarce
- višja teža
- manjša trdnost
- izgled

Obroč iz karbonskih vlaken podjetja Lightweight
KARBON:
+ zelo lahek
+ možnost oblikovanja
+ višja trdnost
+ izgled
- višja cena
- občutljivost na pregrevanje ob zaviranju
- slabo zaviranje v mokrem











Kak je idealen obroč?

LAHEK - AERODINAMIČEN - TOG - VZDRŽLJIV (članek AERO 1.del )


Vse to odlično združujejo oborči iz karbonskih vlaken. Visok obroč, ki je solidno aerodinamičen je obenem tudi precej lahek. Višji obroči so močnejši in za enako togost potrebujejo manj naper; saj so napere krajše in se manj zvijajo. Obenem pa ima višji obroč večje odvajanje topolte ob zaviranju.

Kljub temu se uporabljajo nizkoprofilni lahki obroči. Teža obroča (samo obroč) se giblje tudi pod 200g. Samo to je res obroč za specialiste, ki računajo na dobro prevožen vzpon. Taki obroči so tudi zelo odzivni pri pospeševanjjih. A pri višjih hitrostih se njihova oblika močno pozna kot zaviranje . In ker je površina takega obroča zelo majhna se na spustih kjer je potrebno močno zaviranje hitro segrejejo.

Testiranje zavorne površine. Z I-R kamero se lepo vidi segreta zavorna površina. ZIPP preizkuša novi fullcarbon clincher Firecrest obroč. S tempeaturno obstojnejšimi materiali izboljšujejo full carbon clincher obroče

Kjer se pričakujejo visoke hitrosti (kronometri, velodrom, ravninske cestne dirke) se uporablja bolj aerodianmično oblikovane obroče. Ti so višin od 50mm pa do polne disk oblike. Z novejšimi tehnologijami laminiranja in novimi materiali se teža visokoprofilnih obročev manjša. Tako vrhunski obroč  ENVE višine 66mm tehta 370g - celoten set obročev ima težo okoli 1250g.

Za cestne preizkušnje kjer je razgiban teren se vzame kompromis med lahkim in aero.

Za začetek naj bo tole kot predogled tematik, ki bodo kasneje obravnavane bolj podrobno.
Ker je področje lahko hitro zelo obsežno se ne bom spuščal v detajle osnov, sestavljanja itd. Naslednjič mogoče o konkretnih primerih kaj potrebuje kateri tip tekmovalca. Oz. če koga karkoli zanima na plano z vprašanji in predlogi za članke.

Lp
Gregor


Komentarji

  1. Dober ti to pišeš, in z veseljem te je brati!
    lp Rasto

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako se kaj obnesejo visokoprofilni clincher obroči?
    Potemtakem, če že izbiramo tak obroč je boljši z aluminjasto zavorno površino kot iz karbaonskih vlaken?

    Lp, Smuk

    OdgovoriIzbriši
  3. Super,se ravno odločam za nakup karbonskih obročev,zato mi bodo ti članki v veliko pomoč.

    OdgovoriIzbriši
  4. Anonimni: sam uspešno vozim Reynolds Strike, ki so visoki 66mm. Podobni Reynolds Asault so 45mm visoki in so jih kar nekaj že uničili. Strike vsi uspešno vozijo. Gotovo je to zaradi večje površine in večjega odvajanja toplote. Kombinacija aluminij/karbon je tako: odvisno kje je vpetje naper (cosmici imajo v aluminijastem delu in samo karbon prevleko), so težje kot full karbon klinčer. In izgled meni osebno ni lep.
    Planet X ima neke nove alu/karbon 60mm. FFWD so menda OK. Za ravnino in hitrost so povsem vredu. Ima pa trenutno top chlincher feltne MADFIBER (tudi alu zavorna površina). Samo za višino čez 60mm so lažje kot nekatere tubular izvedbe. tu je povezava: http://kavitec.blogspot.com/2011/09/kolotech-utrinki-high-end-2011.html.

    SEBA: bom čimprej še kaj uporabnega spisal.
    Imam pa namen sam delati wheelsete. Gigantex obroči so že tako doterani, da iz njih lahko sestaviš vrhunske obroče. Bom videl.

    Zdaj je manj časa ker je spet sluzba.

    OdgovoriIzbriši
  5. @Kavi: ko vem, da imaš rad visoke obroče, evo en ugoden klinčer - http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=97812

    OdgovoriIzbriši
  6. Zdravo Kavi, prijetno je brati tvoje pisanje. Prosil bi te za mnenje, kaj bi predlagal za kupit (poceni wheelset karbon 50mm)? Al vzet Planet X - 52mm z alu zavorno podlogo(http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/WPPX52CCL/planet_x_52mm_carbon_clincher_wheelset) ali Kitajskega 50mm z carbon zavorno podlogo (http://www.yishunstefano.com/50mm-copertoncino.html)???
    Hvala za mnenje

    OdgovoriIzbriši
  7. HAUPI: Kitajski 50mm je Gigantex klasičen clincher obroč. Ima zavorno površino odmaknjeno nižje od rob in odebeljeno. Mislim, da je enak obroč EQUINOX (Gigantexova znamka za trg). Kitajski so precej lažji. 1800g za 50mm obroče je preveč. Še posebaj ker ima Plantet X lahka pesta novatec. Sam jih še nisem vozil Sem pa tubular Gigantex in precej slabo zavirajo. Gigantex obroči so pa vzdržljivi in dokaj lahki. Edina težava je slabše zaviranje. Mogoče si še malo tu prebereš : http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=94091&p=804901&hilit=gigantex+rim#p804901

    Odvisno tudi kak voznik si (kg, moč kje misliš furat...)

    OdgovoriIzbriši
  8. Mislim pa da ima Planet X napačne podatke za težo pest. 200g pesta zdnja skoraj nemogoče. Novatec nima tako lahkih

    OdgovoriIzbriši
  9. HAUPI: pred kratkim sem kontaktiral Yisunbike. Prej jih nisem poznal. Gotovo feltne vredne nakupa.

    Max pritisk pnevmatik je 9barov. Imajo neko novo bazaltno zavorno površino.

    OdgovoriIzbriši
  10. Pozdravljen Kavi! Zanimiva debata..
    Imam vprašanje glede zavornih "gumic"? Katere zavorne gumice uporabljaš za karbonske obroče, oz. katere priporočaš? Nameravam kupiti campagnolove http://www.bike-discount.de/shop/k331/a1013/br-re-701-carbon-bremsgummis.html?mfid=96 ali Reynolds http://www.bike-discount.de/shop/k331/a47700/bremskloetze-reynolds-blau-fuer-campagnolo.html?mfid=635

    Hvala,lp

    OdgovoriIzbriši
  11. Anonimni: prej sem uporabljal Corima rdeče. Te delujejo skoraj ne vse obročih in se nimaš kaj bat zaradi poškodb ker so nežne. Zdaj vozim Reynolds modre (ne vem ali so to iste kot na linku). Dobil sem jih z Reynolds obroči, ki imajo novo zavorno površino ian nove gumice. zavirajo odlično. Sem jih probal na lightweightih standard 3 in slabo zavirajo. na lightweightih še najbolje zavirajo swiss stop yellow, ki pa so za nekatere obroče preagresivne (lahko celo uničiš zavorno površino). katere obroče imaš? Z corima Rdečimi nimaš kaj falit

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala za odgovor. ja za corima sem slišal da so The Best, Katere obroče imam? Hmm... obroče sem naročil NO BRAND, taiwan... Obroči bodo clincher carbon 50mm, zaključek 3k Mat, pesta Powerway super light za campagnolo , špice pa pillar 1423...teža cca. 1550±20g. Dobil bom zdraven se ene zavorne gumice xy, zapenjalce, podaljške ventilov in dodatne rezervne špice. Bomo videli kaj bo sploh prišlo!? Vem pa da je delikata zavorna površina pri clincher-u kot si ti že lepo napisal. Sem iz kitajske že kupil en krono in en mtb okvir in do zdaj je brez defektov! ;))
    Drugače sem še gledal Planet X,samo nemajo karbonske klincher!Imajo pa zelo zelo dobre cene...
    Lp

    OdgovoriIzbriši
  13. Če zraven pošljejo gumice probaj tiste. Gotovo so jih že stestirali. Če kaj fentaš pa uveljaviš garancijo (če imaš srečo). Full carbon clincher je delikatna zadeva. Večina no name obročev ima max tlak cca 9 barov. Moji imajo 10barov (furam jih že celo leto na 9,5bara). Pa javi kako sose obnesli. Mislim da je 50mm dovolj masovno za zadostno odvajnaje toplote. Recimo reynoldse Asault clincher carbon so jih kar fentali (zaradi pregretja) - obroč je visok 46mm. reynolds strike carbon clincher še nisem zasledil da bi kdo uničil (66mm visok obroč). Nikoli pa ne bi kupil 35 ali 25mm full carbon clincher. Že tubularji so rizični na spustih. Planet x so zakon ker so angleži. Plačaš poštnino in to je to. Iz chine maš cel kup sranja in ni več poceni.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...