Preskoči na glavno vsebino

TRENING pozimi



Kako trenirati v kratkih in mrzlih zimskih dneh?

Večinoma ima čas za trening šele po delavnem dnevu. Ko smo doma je zunaj že tema. Če prištejemo še vremenske pogoje (mraz, megla, sneg, dež) nam preostane večinoma treniraje v zaprtih prostorih.


Na kratko bom opisal nekj svojih zimskih treningov.
Kot vemo je vsak posameznik unikat in sčasoma mora sam ugotoviti kaj so njegove slabosti in kaj prednosti.


Tako si tudi zadamo cilje za katere bomo trenirali. Sam sem recimo pretežak za vrhunskega "klančarja"; sem pa zato boljši v vožnji po ravnini - kronometrske preizkušnje. In če nadgrajujemo naše boljše lastnosti lahko postanemo najboljši. Če delamo na slabostih bo to poslabšalo naše izhodiščne boljše lastnosti. Po domače povedano - če bi jaz začel hujšati, da bi se hitreje peljal na klance bi izgubil mišično maso in posledično imel manjšo absolutno moč pri vožnji po ravnini. Izgubljanje teže v kolesarski sezoni sem zmeraj občutil kot silovit udarec na imunski sistem. Mogoče se obrestuje kaka dva tedna potem pa telo prekomerno izčrpamo in smo na stari poti ali še slabše potrebujemo kar nekaj časa za povrnitev v prejšnjo formo.

In vedeti moramo, da je kakovostna ustrezna prehrana osnovna za naše treninge. Prav tako potrebujemo specifične dodatke. Nekaj je vožnja s kolesom drugo je treniranje in potiskanje naših zmogljivosti na najvišjo možno raven. A to lahko dosežejo le  profesionalni športniki, saj celoten način življenja podredijo samo enemu cilju - biti čim boljši. Če imamo službo to odpade in se takoj lahko nehamo primerjati s profesionalnimi tekmovalci.


Kaj določa kako uspešni smo lahko?

-naši GENI

-okolje v katerem odraščamo (pogoji za treniranje -čas, finance, podpora okolice, ...)

-količina treninga, ki smo ga opravili do sedaj oz kdaj smo začeli trenirati

To je le kratka uvodna beseda v premislek. Naslednjič pa kaj bolj konkretnega.


LP
Gregor

Komentarji

  1. Gospod Gregor, lep pozdrav. Zanima me ali boste pisali še kaj na temo zimskega treninga. Izredno sem navdušen nad blogom. Pozdrav Sašo iz Maribora

    OdgovoriIzbriši
  2. Živjo! Ker je to zelo obsežno poglavje vsega ne bo( ker nimam dovolj znanja in vsak kolesar je unikat(genetika, cilji, okolje...). Gotovo pa v kratkem trening v fitnesu. Po mojih izkušnjah bi moral biti vključen skozi celotno sezono. hvala za dobro besedo o blogu. LP Gregor

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas