sobota, 26. januar 2013

Ženska PRO ekipa Wiggle Honda

SKINS bo poskrbel za lepe drese, COLNAGO in CAMPAGNOLO za dirkalnike, varnost je prepuščena LAZERju


V ekipi so:

Giorgia Bronzini
Laura Trott
Joanna Rowsell
Dani King
Rochelle Gilmore
Elinor Barker
Lauren Kitchen
Mayuko Hagiwara
Emily Collins
Anna-Bianca Schnitzmeier
Beatrice Bartelloni


VIDEO:

  
 



Članica ekipe Rochelle Gilmore (KLIK!) je tudi lastnica

vir: wigglehonda.com

LP
Gregor



četrtek, 24. januar 2013

Foto BAUM

Pogled v galerijo izredno lepih koles BAUM  - lep deisgn in kvalitetne fotografije so paša za oči

KLIK! galerija


GTR, Grey, Red, Corretto

Kolesarski trening v fitnesu 1.

V zimskem obdobju ima kolesar možnost pridobiti nekaj mišične mase. Koliko je pa odvisno od ciljev in genetike posameznika/ce.
V fitnesu FiFit smo za lažjo predstavo izvedbe naredili nekaj fotografij.

Za moč in maso se izvaja na nožnih mišicah, ostalo je vzdržljivostna vadba, da ne pridobimo preveč nepotrebne teže (mišične mase). Z vadbo velikih mišičnih skupin nog spodbudimo telo k proizvodnji testosterona (ta pomaga pri regeneraciji in gradnji mišičnih vlaken)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogrevanje vsaj 10min (trenežer ali tek), raztezanje vseh glavnih mišičnih skupin

1. sklop vaj POČEP , ZAMAH NAZAJ ter zgornji del vzdržljivost


Počep na vodilih. Efektivnejši kot dvig na preši.
Na ogrevanju lahko naredimo počep z obema nogama. Kasneje prilagodimo težo za izvedbo z eno nogo. Vedno se dela počasni spust in eksploziven dvig - recimo 2s kontrolirano spuščamo in dvignemo v 1s!  Vmes ni nobenega postanka - lepo konstantno 10-15ponovitev z vsako nogo (do odpovedi).

Utež na tleh je "šablona" obenem simulira kot podplata na pedalu. Ne smemo iti nižje od kota 90st kolena in konica kolena ne sme iti dalje od prstov podplata

"frej" noga ne sme skoraj nič pomagati pri odrivu! Služi nam kot orientacija koliko se spustimo. Pri izvedbi se skoncentriramo na predno stegensko mišico. Trup je ves čas stabilen!

Ko končamo prvi ste počepov sledi vadba za zgornji del. Sam sem ponavadi delal vzgibe, da sem razbremenil hrbtenična vretenca.
15 ali več ponovitev.

Sprostitev  - visimo sproščeno samo "obešeni". Z dihanjem sprostimo mišice spodnjega dela hrbta. Ob globokem izdihu občutimo malo bolečino - visimo cca 20s

Vzgibi 15-20 ponovitev. Izvedba ni tako pomembna ker samo vzdržujemo visok pulz


ZAMAH NAZAJ

Na "mašini" si vse pravilno nastavimo. Ko smo v položaju za izvedbo je celotno telo dobro stabilizirano na podpornih točkah "mašine". Izvedba je čim počasnejši spust in čim hitrejši dvig! Delamo od 10-15 ponovitev (do odpovedi).

Začnemo z rahlo pokrčeno nogo. Prvi set je dobro začeti z nižjo kilažo, da osvojimo tehniko izvedbe, ki je pomembnejša od količine naloženih uteži! Celotno telo je povsem stabilno "vpeto". Tako da pri izvedbi ni nobenega "guncanja"

Dvig mora biti eksploziven (čim hitrejši!) , spuščamo čim počasneje kontrolirano. Dvignemo do kamor pač lahko.



Sledi vaja za stabilizacijo trupa

Sprva lahko izvajamo samo z veliko žogo ali dvignjenimi nogami na klopi. Pazimo, da so mišice rok napete in ni teža telesa na sklepih komolcev in zapestja (poškodbe!) . Trup naj bo lepo vodoraven - napete trebušne mišice. V takem položaju vztrajajmo od 20s -30s. Ko smo že bolj vajeni lahko dodamo vadbene žoge še za naslone kar izvedbo zelo oteži hkrati slonimo samo na eni nogi.

Vaje za močno telesno jedro


  Ko pričenmo z vadbo v fitesnu kolesarsko telo ni vajeno na tako težke obremenitve vezi in sklepov. Zato ne smemo nikoli začeti "na polno"!
Prva dva tedna izvajamo z minimalno težo, da osvojimo tehniko izvedbe. Potem dodajamo uteži in lahko začnemo graditi mišice. Če hočemo iz počepa dvigniti veliko breme je potrebno ojačati tudi mišice zgornjega dela telesa (kar na kolesu povsem opustimo). Tu gre predvsem za preprečevanje poškodb in učinkovitejšo izvedbo.
Dobra adaptacija na fitnes je tudi hoja v hribe.

Še zlato pravilo dihanja - ko mišice delajo izdihnemo - ob povrnitvi vdihnemo (recimo na zamahu nazaj: ekploziven dvig izdihnemo - pri spuščanju vdihnemo)

Danes je opisan samo prvi sklop vaj, ki vsebuje 2 seta za glavne mišice kolesarja (stegenske zadaj in spredaj). Vse vaje se izvajajo brez "pavze" zato lahko pulz doseže visoke vrednosti (sam sem dostikrat prišel blizu maximalenga) - slab zrak v fitnesih ne obeta nič dobrega in hitro nam lahko postane slabo. Zato pred vadbo poskrbimo za svež zrak (omenimo to ostalim blizu oken).

1 sklop vsebuje od 3-5 setov (1 set je torej: počep - vzgibi - zamah nazaj - stabilizacija)

Ko opravimo željeno število setov si privoščimo 5min oddiha in lahko pripravimo mašine za naslednjo vadbo.

KLIK! za 2.del


Fotograf : IGOR VIDIC

Lp
Gregor

sreda, 23. januar 2013

MAKRO pogled


 


Nekaj bližnjih posnetkov (za povečavo KLIK! nanje):


"Glava" napere podložena z medeninasto podložko

Priprava navojev naper

Notranje vpeta napera v karbonskem obroču


Napera Sapim CX Ray

Oblika


Oblika

Glave naper 2

Spodnji del karbonskega obroča Corima v prerezu

Luknja za napere

Zgornji rob obroča

Podatkovna tablica tenziometra

Merilna glava tenziometra

Zob račne - titan

LP
Gregor

sobota, 19. januar 2013

NAPERE - Sapim Cx Ray, Pillar Aero, Sapim Laser, DT Champion

Napere "wheelseta" so v večini primerov zadnja komponenta in specifikacija na katero je uporabnik ali bodoči lastnik pozoren. In tu večina "proizvajalcev" najde luknjo pri kateri se lahko uporabi cenejše komponente.

Ena napera ok----toda če ima vsak "wheelset" 36 ali več naper se število hitro dvigne  in iz piškotka nastane pogača.

Napera je člen med pestom in obročem "wheelseta". Po njej se vsa energija oz. moč kolesarja prenese na obroč in iz tega na pnevmatiko, ki žene kolo oz. dirkalnik. Ker njena pot poteka od roba pesta do začetka obroča je velik del izpostavljen zračnemu toku. Zato napere pomenijo zračeni upor. Ta je odvisen od njihovega števila, dolžine izpostavljene napere in njene oblike.

Logika nam pravi da manj naper pomeni manjši zračni upor in s tem bolj aerodinamičen obročnik.


Primer "wheelseta" z manj naperami  a trdnejšimi obroči, ki so tudi bolj aerodinamični in po zaslugi karbonskih vlaken izredno lahki

Zato imajo visokoprofilni "wheelseti" manjše število naper  - prednost visokoprofilnih obročev je tudi njihova trdnost (šprinter je v zaključku etape zelo hiter in porabi maximum svoje moči - to lepo izpolni visokoprofilni obroč, ki je po zaslugi karbonskih vlaken tudi dokaj lahek- odziven).

ŠPRINT - hitrost, velika moč, potrebna čimboljša odzivnost obroča

Idealna napera je torej zelo aerodinamična in ...

Za ta namen sem fotografiral presek nekaterih naper - slika pove več kot 100besed

Za večje slike KLIK! nanje

Preseki naper - okrogle so cenejše in služijo svojemu namenu. Za boljšo aerodinamiko so napere profilirane oz ploščate. Veliko se uporabljajo samo ploščate napere - kako so aerodinamične glede na okrogle? 
 Sicer so to malenkosti, ki se zaznajo pri višjih hitrostih (cca nad 45km/h) - cenejše napere so težje in slabše kakovosti


DT SWISS CHAMPION 2mm


SAPIM LASER 1,5mm


AERO Pillar 1x3mm


SAPIM CX RAY profiliran profil - ko so napere napete na ustrezno nateznost je občutek dotika podoben rezilu



Lepo vidna zaoblejnost površine Cx Ray napere - teža napere je cca 4,6g oz. 200g za wheelset

Površina cenejše aeronapere z ravno površino - ob ravnih površinah se ustavrajo turbulence, ki povečajo zračni upor. teža napere dobrih 6,5g oz. dobrih 280g za wheelset


VIDEO obnašanja zračnega toka okoli okroglega telesa. veliko vlogo na zračni upor ima vpadni kot zračnega toka (ta pa pri okroglih naperah ni pomemben ker so iz vseh strani okrogle :)


Kármán vortex street behind a cylinder, PIV analysis with Matlab from W. Thielicke on Vimeo.

Simulacija zračnega toka ob telesu z ravnimi površinami.
 Ko se začne zračni tok pojavljati iz stranskih kotov ee aerodinamika drastično poslabša. Tudi novi obroči (LIGHTWEIGHT FERNWEG, ENVE SMART; ZIPP FIRECRAST itd) so bolj okrogli in zato bolj aerodinamični še posebaj ob bočnih zračnih tokovih (veter)

koeficianti zračnega upora različno oblikovanih teles


 Napera je najbolj obremenjena komponenta na kolesu (tudi ko kolo postavimo v kot na OFF še zmeraj deluje z veliko silo na obroč in pesto - nateznost) ; zato mora biti čimbolj trdna in žilava.

Torej je malo prostora za napake (sem sodi tudi ustrezno sestavljanje "wheelseta")  - vsaka napera mora biti popolen izdelek. Tem zahtevam najbolje ustrezajo DT Swiss, Sapim in Wheelsmith napere. Slednje so pri nas skoraj neznane a so menda najkvalitetnejše. Sam uporabljam Sapimove, ki imajo sloves kvalitete po celem svetu.


Sapim ima trenutno tudi najbolj dovršeno napero na trgu, ki so jo zaradi lastnosti poimenovali SUPERSPOKE (zelo velika trdnost in zelo majhna teža).

Sapimov paradni konj je aerodinamična napera CX Ray.
Poleg svoje eliptične ploščate oblike je zelo lahka in žilava. V bistvu je to okrogla 1,5mm napera Sapim Laser, ki jo spustijo skozi postopek valjanja kjer pridobi svojo aeroboliko in pridobi na žilavosti. Toda cena teh naper je višja od klasičnih okroglih.

Veliko proizvajalcev uporablja ploščate "aeronapere", ki so dosti cenejše in tudi slabše.
 Zato se mogoče splača naslednjič, ko gledate prelep "high tech wheelset" pozanimati katere napere vlečejo obroče in pesta skupaj (in seveda kako so ti seti sestavljeni).


LP
Gregor




petek, 18. januar 2013

GIANT Propel Advanced SL in Envie SL

Po kar 88 preizkusnih modelih je nastal novi GIANTov cestni drikalnik Propel Advanced Sl oz. Envie SL.


Povzetek iz članka BikeRadar

Giant Propel Advanced SL

Envie SL - aero dirkalnik prirejen nežnejšemu spolu. Ima malo manj togo gonilno sredino in klasično sedežno oporo.

Okvir je oblikovan, da ima najboljšo aerodinamiko vključno z bidonom (okrogle oblike)

Zelo "čiste" linije prednjega dela okvirja kjer je pritisk zračnega toka največji (hot spot)

Oblika cevi je za razliko od Scotta in Treka še "zastarela" kapljica. Zadnje zavorne čeljusti so lepo skrite pred zračnim tokom. Dostopno mesto in enostavnost zagotavljata preprosto servisiranje in učunkovito delovanje

Vodoravna zgornja cev daje videz klasične geometrije- npadalno in meni osebno najlepše

Akumulator grupe Shimano Di2 je nameščen bočno pod spodnjo zadnjo vilico

TRPjeve zavorne čeljusti narejene posebaj za ta okvir - celotna konstrukcija je iz karbonskih kompozitov. Z odvzemom podložk na zavornih čeveljcih se jih priredi za novejše debelejše obroče (23mm in več)




Podložke krmila so aerodinamično oblikovane kar je smisleno saj so na glavnem zračnem toku

Integrirano krmilo v krmilno oporo - Contact SLR Aero

Contact SLR Aero - pod 400g teže  in ceno okoli 450EUR

Že vgrajeni senzorji hitrosti in kadence

Integrirana sedežna opora



GIANT je imel cilj izdelati tako kvaliteten okvir kot je TCR Advanced SL, ki bo tudi najhitrejši.
Testiranja so izvedli z vso opremo (bidoni) , enakimi wheelseti in živim voznikom

(škoda ker niso podali še primerjav z BMC , Culprit, Storck)

Rezultati aerodinamike (KLIK! na sliko za povečavo):




Po testiranjih je Propel trenutno najbolj aerodinamičen cestni dirkalnik (kronometer okvirji so poglavje zase).


Izmerjena togost je v spodnji razpredelnici (KLIK! za povečavo)


V svoji kategoriji (aero cestni okvirji) je tudi najlažji - sam okvir z integrirano sedežno oporo tehta 970g (M)


Cene polno opremljenih koles Envie in Propel se pričnejo pri 5000EUR

Za več podrobnosti originalen članek na BikeRadar KLIK!

Lp
Gregor