Preskoči na glavno vsebino

UPDATE! Mavic COSMIC CXR - 80

UPDATE!

MAVIC v videu poredstavi razvoj novih obročnikov.

Razvoj je zajemal celoten sklop - torej kot sem že omenil v člankih nekaj časa nazaj bodo morali proizvajalci za optimalne performense ponuditi celoten sklop, ki bo konkurenčen
ČLANKI: WHEELSETI 1.DEL  , AERO 1.DEL

To pomeni da bo samo določena pnevmatika primerna za določen obročnik oz. pogoje za katere se bo uporabila. Taki obročniki pa se sedaj oblikujejo skupaj z celotnim dirkalnikom; tako se na naketerih oblikah okvirjev bolje odrežejo kot na drugih (in mogoče so za nekatere celo neprimerni).





COSMIC CXR-80 imajo podane karakteristike z Mavicovimi tubularji Ykson in trakom, ki ga uporabimo za zapolnitev reže med obročem in pnevmatiko. zelo veliko testiranj so posvetili čimboljši aerodinamiki pri bočnih zračnih tokovih - to kar so že prikazali pri ENVE Smart, ZIPP firecrast, FLOcycling, Lighweight FERNWEG, Bontragerd D3, Reynolds bo kmalu predstavil podobno obliko...

Kot sem spodaj poudaril, so razlike v realnem svetu minimalne med podobnimi proizvodi - in oprema se izbira iz večih dejavnikov (pač tekmovalcu in razmeram najbolj primerno - teža tekmovalca/ke, dolžina dirke, podlaga, tip dirke, itd...)


Cena za set Mavic COSMIC CXR-80 bo okoli 2500EUR


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lansko leto smo zasledili naoznačene črne-stealth-visokoprofilne obročnike na nektarih dirkalnikih ekipe Garmin.  Imeli so zunanje niple in klasične jeklene aero-napere.
Testni prototipi, ki so jim do letos izpopolnjevali obliko so po besedah Mavica najhitrejši cestni obročniki. Ob rob so jim postavili do sedaj aerobogove ZIPP 808.




Uradno predstavljeni Mavic COSMIC CXR-80

Kaj pomeni to v realnem svetu?

Treba je vedeti, da Mavic in Zipp (ter ostali proizvajalci) ne delajo obročev iz svoje ljubiteljske žilice ampak se okoli vrti velik posel. Ker pa so to tehnične zadeve mora tak izdelek tudi delovati vsaj približno kot ga proizvajalec opisuje. Torej AERO pomeni v kolesarskem svetu HITREJE ob enakem vložku moči.

Potrebno je vedeti tudi, da so instrumenti mnogo občutljivejši kot kolesar na kolesu pri visokih hitrostih in včasih v svojih mejah telesnih zmogljivosti - takrat slepo zaupamo v tehnične specifikacije opreme, ki jo priženemo do skrajnih meja zmogljivosti (seveda ob ustrezni telesni pripravljenosti, ki mora biti za kolesarja/stroj na maksimalni stopnji kot omogoča njegov genski zapis).
In če ima tak vrhunski športnik pod seboj trenutno najboljše kar zagotavlja kolesarka tehnologija mu to doda še dodatnih nekaj % , da izstisne iz sebe več kot bi bilo potrebno - postavi svoj rekord.

In realni svet je krut - v njem odločajo poleg optimalne tehnike, ki ne sme zatajiti še splet okoliščin (možnost padcev,vremenski pogoji, ter tudi odppoved optimalno vzdržvane ter sestavljene opreme).
 Padce ste na žalost včeraj nekateri izkusili na lastni koži (množični direndaj pred letečim startom Maratona Franja; odpoved opreme je zgleden primer profija Shlecka, ki se je "zašlekal" v odločilnih trenutkih etapne dirke) .

Testiranja in merjenja z instumenti so pa vse prej kot dirkališče pod milim nebom. Zato moramo včasih upoštevati več faktorjev in ne samo najbolših (kar podajo proizvajalci).

Pa nazaj k Mavicovim CXR-80.

Slike:

Čista linija med obročem in pnevmatiko

Trak, ki zapolni rob med obročem in pnevmatiko.




Lepa aeroblike NACA

Tako naj bi se po besedah Mavicovih inžinirjev obnašal obroč na dirkalniku


Testiranja v vetrovniku zaznajo še tako majhne razlike. Koliko se te vidijo v relanem svetu?


Povzetek po originalnem članku na strani Bikeradar :

Vložili so okoli 400ur testiranj v Ženevskem vetrovniku.

Višina obroča je 80mm; največja širina pa kar 28mm. 

Za optimalno aerodinamiko je potrebno uporabiti Mavicove tubularje Ykson.

Celoten sklop obroč - pnevmatika pa zapolnjuje trak v širini 4mm, ki zapolni rob med obročem in pnevmatiko. Kdor malo pozna PRO sceno ve, da so mehaniki sedaj ta rob zapolnili z polnilom (silikon ali podobno). S tem se iz vidika aerodinamike tubular in obroč zlijeta v celoto in predstavljata skoraj popolno aerodinamičen profil NACA.

Mogoče je prav ta zapolnjen rob prednost pred ZIPPovim 808. Toda, če bi pri ZIPP ali ostalih obročnikih nekako zapolnili rob med pnevmatiko in obročem bi pristali na podobnih karakteristikah kot jih ima COSMIC CXR - 80.

Čistejša oblika zagotavlja boljšo aerodinamiko pri večjem razponu vpadnih kotov zračnega toka - bočni veter. In pri testiranjih je Mavic ravno tu v prednosti pred ostalimi.

Teža seta je 1630g - glede na pesta, ki so gotovo pod 300g za set (precej lahka z karbonskim ohišjem) je obroč težak okoli 600g . Tako, da so primerni tudi za razgibane trase -gore dole. Teža obroča je namreč razporejena v višini 80mm.

In še nekaj zanimivih podtakov iz testiranj iz vetrovnika:
Glede na povsem klasične Ksyriume je prihranek moči pri hitrosti 50km/h kar 20W.


Originalen članek: KLIK!



LP
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas