Preskoči na glavno vsebino

AERO brakes / zavore - TriRig OMEGA

UPDATE!


Kar nekaj časa je preteklo od prvotne zamisli aerodinamičnih zavor OMEGA TriRig. 

Sedaj so predstavili dokončno obliko, ki je zelo podobna starejšim (zelo dragim in redkim) HOOKER aero SL.
Celoten sklop je zelo enostaven in kompakten. Pri testih so bili nad zavorono močjo presenečeni; tako, da so primerne tudi za cestne dirkalnike. Kako se obnesejo po daljši uporabi bo  pokazal čas. 
Nov trend "debelejših" obročev zahteva tudi večjo širino med zavornimi čeljustmi, kar so pri OMEGI upoštevali. Vzmet, ki potiska čaljusti narazen je zaradi kompaktnega ohišja postavljena na zunanjo hrbtno stran. Enak princip delovanja imajo nekateri kronometerski dirkalniki z integriranimi zavorami v prednji vilici (TREKov Speedconcept itd).


OMEGA TriRig:

-material: aluminij
-teža para z vsemi komponentemi: cca 260gramov
-nastavitev višine montaže zavore 
-cena v prednaročilu  je 125EUR (domnevam, da za en sklop zavore). Kasneje 210EUR

video novih OMEGA aerodinamičnih zavor(KLIK! nanj):




povezava na uradno stran TriRig


Lp
Gregor

UPDATE!

Prototip zavore TriRig OMEGA so pred nekaj dnevi prikazali in preizkusili.

Uspešno so opravili tudi teste po normativah CPSC (Amerika) in CEN (Evropa).
Zaviranje je močno in zanesljivo. Dokončna oblika bo mogoče še malo zmodificirana, ker zavoro še preizkušajo v vetrovniku.
Za preizkus so zavoro namestili na okvir CERVELO P-3, ki ima zelo ozke prednje vilice. Če bi se zavora "skrila" za tako ozkimi vilicami; bi se na ostalih okvirjih s širšimi vilicami obnesla bolje. Montaža je klasična kot pri  klasičnih cestnih zavorah - prav tako je zavora primerna za cestne dirkalnike.






Povzetek je po originalnem članku na www.tririg.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kot prvo to ni zaviranje s pomočjo zračnega upora - kot bi domnevali po imenu

V čem se razlikuje t.i. "aero zavora" od navadne?

Predstavlja manjši zračni upor. To pomeni, da je čelni presek zmanjšan na minimum za čimmanjše motnje v zračnem toku.

Simulacija zraćnega pritiska na testno kolo. Rdeča mesta so najbolj obremenjena in tako najpomembnejša iz vidika aerodinamike. Zavora zavzema čelno točko med prednjim obročem in krmilom. Zanimivo bi bilo videti koliko vpliva ima vsa "navlaka" okoli krmila (bovdni,vezice, številka...)

Zavora pa mora biti kljub optimalni obliki še dovolj funkcionalna, da opravlja ZELO pomembno funkcijo zaviranja.

Na trgu je malo ponudbe za tovrsten tip zavor. Učinkovite so starejše in zelo redke (ter drage) Hooker Aero  KLIK!; novejše a precej težke ter tudi drage SimkinsEGG ter "najgrša" in najcenješa različica Tektro.
Simkins EGG aerozavora

Tektro

Sedaj so pri TriRig šli v razvoj in izkoristili manjkajočo vrzel na trgu.
Predstavljen lastični prototip se imenuje OMEGA.

OMEGA TriRig AEROzavora. Plastični prototip so zgradili za preizkus delovanja. Nekako tako bo izgledal tudi končni izdelek. Pravijo, da bo cena konkurenčna oz. ugodna. Pri izdelavi stremijo tudi k čimmanjši teži. Če bodo zavorne lastnosti zadovoljive bo gotovo našla mesto tudi na cestnih dirkalnih kolesih

 Zavora deluje po principu centralnega vzvoda in celoten mehanizem je skrit v ohišju. Podobne a veliko večje so bile stare Campagnolo zavore.

OMEGA ima nastavljive "čeveljčke" kot vse klasične cestne zavore. Konstruirali so jo tako, da je primerna tudi za novejše "debelejše" obročnike.

Testi aerodinamike različnih oblik so bili izvedeni v "mini" vetrovniku dr. Andrew Coggana.


Problem tovorstnih zavor predstavlja tudi zelo majhen "hod" zavornih čeljusti. Zato je bilo starejše izvedbe namenjene ožjim obročem težko nastaviti za novejše širše obročnike (ENVE Smart, FLO Cycling, Zipp Firecrest, Bontrager D3...), ki imajo večjo širino zaradi najnovejših dognanj v aerodinamiki KLIK!.
OMEGA TriRig se lahko uporabljajo za starejše ter novejše obroče.

"Čeveljčki" zavornih gumic so nastavljivi kot pri vseh klasičnih zavorah. Ni še znano iz katerega materiala bo zavora narejena (aluminij ali karbonska vlakna).

Tektro zavora ima veliko "nepravilnosti" glede aerodinamike. Prav tako je izven linije okvirja in vilic.
HookerAERO zelo redka in zelo draga zavora je dosedaj veljala za najboljšo aero-zavoro
OMEGA TriRig prototip nameščena na vilici. Kljub zelo razmaknjenim čeljustim za "debelejše" obroče je znotraj linij vilice.

Prihaja oz. smo že v dobi integriranih zavor v vilicah. Kdor pa nima in še ne bo kupoval teh prestižnih dirkalnikov je TriRigova OMEGA lep kos oprema pri zmanjševnju količnika zračnega upora.

Po testih v vetrovnikih naj bi tovrstne zavore prihranile okoli 4 - 8W moči glede na klasične zavore  pri hitrosti 50km/h.

vir članka: www.tririg.com

LP
Gregor

Komentarji

  1. Ojla Grega. Imaš kako informacijo o konkretnem datumu ko bo zavora dosegljiva?
    LP

    OdgovoriIzbriši
  2. Živjo! Žal ni še nič znano. Ko kaj izvem javim.

    OdgovoriIzbriši
  3. Evo ravno izvedel. Trenutno zadeve še testirajo v vetrovniku za finalno obliko, ki bo aluminijasti prototip. Dosegljiva naj bi bila nekje konec MARCA oz. APRILA. Upam, da se dogovorimo za kake testne vzorce - sploh zate Heligo kot enega najhitrejših neprofijev! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Uhh.. :) Se bojim da se bo stvar potem zavlekla. Tako običajno stvari stojijo ko gre za realizacijo. Jaz bom verjetno naročil kar egg brake- sprednjo pa jo potem dal na cestaka če bo dobro zavirala.

    Hvala za uporabne informacije!

    OdgovoriIzbriši
  5. Malenkost. EGGi so hudi. Mislim da imajo tudi zaviralno moč solidno. Info na OMEGO Tririg: teža kompletnih zavorbo okoli 120g!!! Bodo pa iz aluminija.

    OdgovoriIzbriši
  6. Evo kratek komentar na performance TriRig zavore.

    Je clean, lahka, neproblematična za montažo in nastavljanje. Žal pa ima katastrofalmno slabo modulacijo zaviralne moči. Za trotlziher (netehničen) TT in 3T only. Na cestnem niti pod razno.

    OdgovoriIzbriši
  7. Če je tako ni vredna svojega denarja - raje Simkins EGG

    OdgovoriIzbriši
  8. Jo imam na TT kolesu. Tu je par fotk iz twitterja.

    http://www.twitpic.com/a9e9pd

    http://www.twitpic.com/a9fa3t

    http://www.twitpic.com/a9fah1

    http://www.twitpic.com/a9eaz8

    OdgovoriIzbriši
  9. Iz vidika aerodinamike so vrhunske.
    Heligo thx za fotke in info.
    kaj točno je slabo pri modualciji? (vrnitev v prvotno lego?)

    OdgovoriIzbriši
  10. Način kako razkleneš/stisneš čeljusti je zelo enostaven, z navadno trikotno kajlico. Problem je, da je zelo težko dozirati silo zaviranja z občutkom. Ali je malo preveč ali premalo. Dodaš malo sile pa se ne zgodi nič, dodaš še malo pa se kajlica premakne in stisne malo preveč.

    Pa tudi, če bi želel res silovito zavirati je potrebno kar veliko sile. Če čeljusti niso nastavljene res tik ob obroču, je težko zavreti.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas