Preskoči na glavno vsebino

HIDRAVLIKA prodira na cestna kolesa



Po uveljavitvi hidravličnih disk zavor na ciklokros kolesih in tudi na prototipih cestnih dirkalnikov (predvsem tandem high-end izdelki) nekateri proizvajalci razvijajo celotno cestno "grupo", ki bo za krmiljenje uporabljala hidravlično olje.

Letos bo SRAM lansiral najlažjo mehanično "grupo" in govori se, da bo na voljo tudi zavorni hidravličlni sistem (poleg klasičnih zavor).
Shimano naj bi šel po podobnih stopinjah vendar že vodi z dobro uveljavljeno električno DuraAce Di2 ter letošnjo novostjo Ultegro Di2 (ki je menda boljša kot njena predhodnica).
TRP ponuja kit za predelavo klasičnih castnih zavor na hidravlične z vmesnikom PARABOX.

Bomo videli kaj bo letos ponudila MAGURA. Po govoricah naj bi razvijali celotno cestno "grupo", ki bi namesto servomotorjev ali pletenic za krmiljenje uporabljala hidravlično olje. Do sedaj sta bili v ponudbi dve grupi, ki delujeta na tem principu : POVEZAVA.

MAGURA je na projektu že eno leto in pol. Sodelovala naj bi z podjetjem ACROS.
Prednost hidravlične "grupe" je v lahki konstrukciji; ko je nastavljena deluje za "večno"; ni problemov z pletenicami itd
Nekaj časa nazaj smo videli prototip kolesa  FACTOR-001, ki uporablja hidravlične disk zavore. Kanale za hidravlično olje ima v samem okvirju.



To pomeni, če MAGURA resno zastavi grupo; bodo tudi proizvajalci kot sedaj za električne grupe morali izdelati optimziran okvir z vgrajenimi kanali za hidravlično olje. Torej zadeva bi šla v še večjo integracijo komponent v okvir.

Spodaj lahko vidite nekaj video predstavitev različnih sistemov:


TRP Parabox vmesnik za hidravlične zavore:



ACROS hidravlična grupa na gorskem kolesu EUROBIKE 2011:



MAGURin "teaser" video:



O prednostih hidravličnih disk zavor na cestnih kolesih pa v naslednjem članku o obročih-wheelsetih

LP
Gregor

Komentarji

  1. Zgleda hudo... ej Kavi, pri vseh teh tehničnih člankih bi lahko vse to pisal tudi za bicikel.com, kakšen tehnični kotiček novic ali kaj podobnega :)

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas