Po uveljavitvi hidravličnih disk zavor na ciklokros kolesih in tudi na prototipih cestnih dirkalnikov (predvsem tandem high-end izdelki) nekateri proizvajalci razvijajo celotno cestno "grupo", ki bo za krmiljenje uporabljala hidravlično olje.
Letos bo SRAM lansiral najlažjo mehanično "grupo" in govori se, da bo na voljo tudi zavorni hidravličlni sistem (poleg klasičnih zavor).
Shimano naj bi šel po podobnih stopinjah vendar že vodi z dobro uveljavljeno električno DuraAce Di2 ter letošnjo novostjo Ultegro Di2 (ki je menda boljša kot njena predhodnica).
TRP ponuja kit za predelavo klasičnih castnih zavor na hidravlične z vmesnikom PARABOX.
Bomo videli kaj bo letos ponudila MAGURA. Po govoricah naj bi razvijali celotno cestno "grupo", ki bi namesto servomotorjev ali pletenic za krmiljenje uporabljala hidravlično olje. Do sedaj sta bili v ponudbi dve grupi, ki delujeta na tem principu : POVEZAVA.
MAGURA je na projektu že eno leto in pol. Sodelovala naj bi z podjetjem ACROS.
Prednost hidravlične "grupe" je v lahki konstrukciji; ko je nastavljena deluje za "večno"; ni problemov z pletenicami itd
Nekaj časa nazaj smo videli prototip kolesa FACTOR-001, ki uporablja hidravlične disk zavore. Kanale za hidravlično olje ima v samem okvirju.
To pomeni, če MAGURA resno zastavi grupo; bodo tudi proizvajalci kot sedaj za električne grupe morali izdelati optimziran okvir z vgrajenimi kanali za hidravlično olje. Torej zadeva bi šla v še večjo integracijo komponent v okvir.
Spodaj lahko vidite nekaj video predstavitev različnih sistemov:
TRP Parabox vmesnik za hidravlične zavore:
ACROS hidravlična grupa na gorskem kolesu EUROBIKE 2011:
MAGURin "teaser" video:
O prednostih hidravličnih disk zavor na cestnih kolesih pa v naslednjem članku o obročih-wheelsetih
LP
Gregor
Zgleda hudo... ej Kavi, pri vseh teh tehničnih člankih bi lahko vse to pisal tudi za bicikel.com, kakšen tehnični kotiček novic ali kaj podobnega :)
OdgovoriIzbriši