UPDATE!
Kar nekaj časa je preteklo od prvotne zamisli aerodinamičnih zavor OMEGA TriRig.
Sedaj so predstavili dokončno obliko, ki je zelo podobna starejšim (zelo dragim in redkim) HOOKER aero SL.
povezava na uradno stran TriRig
UPDATE!
Kar nekaj časa je preteklo od prvotne zamisli aerodinamičnih zavor OMEGA TriRig.
Sedaj so predstavili dokončno obliko, ki je zelo podobna starejšim (zelo dragim in redkim) HOOKER aero SL.
Celoten sklop je zelo enostaven in kompakten. Pri testih so bili nad zavorono močjo presenečeni; tako, da so primerne tudi za cestne dirkalnike. Kako se obnesejo po daljši uporabi bo pokazal čas.
Nov trend "debelejših" obročev zahteva tudi večjo širino med zavornimi čeljustmi, kar so pri OMEGI upoštevali. Vzmet, ki potiska čaljusti narazen je zaradi kompaktnega ohišja postavljena na zunanjo hrbtno stran. Enak princip delovanja imajo nekateri kronometerski dirkalniki z integriranimi zavorami v prednji vilici (TREKov Speedconcept itd).OMEGA TriRig:
-material: aluminij
-teža para z vsemi komponentemi: cca 260gramov
-nastavitev višine montaže zavore
-cena v prednaročilu je 125EUR (domnevam, da za en sklop zavore). Kasneje 210EURvideo novih OMEGA aerodinamičnih zavor(KLIK! nanj):
povezava na uradno stran TriRig
Lp
Gregor
UPDATE!
Uspešno so opravili tudi teste po normativah CPSC (Amerika) in CEN (Evropa).
Zaviranje je močno in zanesljivo. Dokončna oblika bo mogoče še malo zmodificirana, ker zavoro še preizkušajo v vetrovniku.
Za preizkus so zavoro namestili na okvir CERVELO P-3, ki ima zelo ozke prednje vilice. Če bi se zavora "skrila" za tako ozkimi vilicami; bi se na ostalih okvirjih s širšimi vilicami obnesla bolje. Montaža je klasična kot pri klasičnih cestnih zavorah - prav tako je zavora primerna za cestne dirkalnike.
Povzetek je po originalnem članku na www.tririg.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kot prvo to ni zaviranje s pomočjo zračnega upora - kot bi domnevali po imenu
V čem se razlikuje t.i. "aero zavora" od navadne?
Predstavlja manjši zračni upor. To pomeni, da je čelni presek zmanjšan na minimum za čimmanjše motnje v zračnem toku.
Zavora pa mora biti kljub optimalni obliki še dovolj funkcionalna, da opravlja ZELO pomembno funkcijo zaviranja.
Na trgu je malo ponudbe za tovrsten tip zavor. Učinkovite so starejše in zelo redke (ter drage) Hooker Aero KLIK!; novejše a precej težke ter tudi drage SimkinsEGG ter "najgrša" in najcenješa različica Tektro.
Simkins EGG aerozavora |
Tektro |
Sedaj so pri TriRig šli v razvoj in izkoristili manjkajočo vrzel na trgu.
Predstavljen lastični prototip se imenuje OMEGA.
Zavora deluje po principu centralnega vzvoda in celoten mehanizem je skrit v ohišju. Podobne a veliko večje so bile stare Campagnolo zavore.
OMEGA ima nastavljive "čeveljčke" kot vse klasične cestne zavore. Konstruirali so jo tako, da je primerna tudi za novejše "debelejše" obročnike. |
Testi aerodinamike različnih oblik so bili izvedeni v "mini" vetrovniku dr. Andrew Coggana.
Problem tovorstnih zavor predstavlja tudi zelo majhen "hod" zavornih čeljusti. Zato je bilo starejše izvedbe namenjene ožjim obročem težko nastaviti za novejše širše obročnike (ENVE Smart, FLO Cycling, Zipp Firecrest, Bontrager D3...), ki imajo večjo širino zaradi najnovejših dognanj v aerodinamiki KLIK!.
OMEGA TriRig se lahko uporabljajo za starejše ter novejše obroče.
"Čeveljčki" zavornih gumic so nastavljivi kot pri vseh klasičnih zavorah. Ni še znano iz katerega materiala bo zavora narejena (aluminij ali karbonska vlakna).
Tektro zavora ima veliko "nepravilnosti" glede aerodinamike. Prav tako je izven linije okvirja in vilic. |
HookerAERO zelo redka in zelo draga zavora je dosedaj veljala za najboljšo aero-zavoro |
OMEGA TriRig prototip nameščena na vilici. Kljub zelo razmaknjenim čeljustim za "debelejše" obroče je znotraj linij vilice. |
Prihaja oz. smo že v dobi integriranih zavor v vilicah. Kdor pa nima in še ne bo kupoval teh prestižnih dirkalnikov je TriRigova OMEGA lep kos oprema pri zmanjševnju količnika zračnega upora.
Po testih v vetrovnikih naj bi tovrstne zavore prihranile okoli 4 - 8W moči glede na klasične zavore pri hitrosti 50km/h.
vir članka: www.tririg.com
LP
Gregor
Ojla Grega. Imaš kako informacijo o konkretnem datumu ko bo zavora dosegljiva?
OdgovoriIzbrišiLP
Živjo! Žal ni še nič znano. Ko kaj izvem javim.
OdgovoriIzbrišiEvo ravno izvedel. Trenutno zadeve še testirajo v vetrovniku za finalno obliko, ki bo aluminijasti prototip. Dosegljiva naj bi bila nekje konec MARCA oz. APRILA. Upam, da se dogovorimo za kake testne vzorce - sploh zate Heligo kot enega najhitrejših neprofijev! :)
OdgovoriIzbrišiUhh.. :) Se bojim da se bo stvar potem zavlekla. Tako običajno stvari stojijo ko gre za realizacijo. Jaz bom verjetno naročil kar egg brake- sprednjo pa jo potem dal na cestaka če bo dobro zavirala.
OdgovoriIzbrišiHvala za uporabne informacije!
Malenkost. EGGi so hudi. Mislim da imajo tudi zaviralno moč solidno. Info na OMEGO Tririg: teža kompletnih zavorbo okoli 120g!!! Bodo pa iz aluminija.
OdgovoriIzbrišiEvo kratek komentar na performance TriRig zavore.
OdgovoriIzbrišiJe clean, lahka, neproblematična za montažo in nastavljanje. Žal pa ima katastrofalmno slabo modulacijo zaviralne moči. Za trotlziher (netehničen) TT in 3T only. Na cestnem niti pod razno.
Si jo sprobal?
OdgovoriIzbrišiČe je tako ni vredna svojega denarja - raje Simkins EGG
OdgovoriIzbrišiJo imam na TT kolesu. Tu je par fotk iz twitterja.
OdgovoriIzbrišihttp://www.twitpic.com/a9e9pd
http://www.twitpic.com/a9fa3t
http://www.twitpic.com/a9fah1
http://www.twitpic.com/a9eaz8
Iz vidika aerodinamike so vrhunske.
OdgovoriIzbrišiHeligo thx za fotke in info.
kaj točno je slabo pri modualciji? (vrnitev v prvotno lego?)
Način kako razkleneš/stisneš čeljusti je zelo enostaven, z navadno trikotno kajlico. Problem je, da je zelo težko dozirati silo zaviranja z občutkom. Ali je malo preveč ali premalo. Dodaš malo sile pa se ne zgodi nič, dodaš še malo pa se kajlica premakne in stisne malo preveč.
OdgovoriIzbrišiPa tudi, če bi želel res silovito zavirati je potrebno kar veliko sile. Če čeljusti niso nastavljene res tik ob obroču, je težko zavreti.
Hvala za realno mnenje
OdgovoriIzbriši