Preskoči na glavno vsebino

NAPERE - Sapim Cx Ray, Pillar Aero, Sapim Laser, DT Champion

Napere "wheelseta" so v večini primerov zadnja komponenta in specifikacija na katero je uporabnik ali bodoči lastnik pozoren. In tu večina "proizvajalcev" najde luknjo pri kateri se lahko uporabi cenejše komponente.

Ena napera ok----toda če ima vsak "wheelset" 36 ali več naper se število hitro dvigne  in iz piškotka nastane pogača.

Napera je člen med pestom in obročem "wheelseta". Po njej se vsa energija oz. moč kolesarja prenese na obroč in iz tega na pnevmatiko, ki žene kolo oz. dirkalnik. Ker njena pot poteka od roba pesta do začetka obroča je velik del izpostavljen zračnemu toku. Zato napere pomenijo zračeni upor. Ta je odvisen od njihovega števila, dolžine izpostavljene napere in njene oblike.

Logika nam pravi da manj naper pomeni manjši zračni upor in s tem bolj aerodinamičen obročnik.


Primer "wheelseta" z manj naperami  a trdnejšimi obroči, ki so tudi bolj aerodinamični in po zaslugi karbonskih vlaken izredno lahki

Zato imajo visokoprofilni "wheelseti" manjše število naper  - prednost visokoprofilnih obročev je tudi njihova trdnost (šprinter je v zaključku etape zelo hiter in porabi maximum svoje moči - to lepo izpolni visokoprofilni obroč, ki je po zaslugi karbonskih vlaken tudi dokaj lahek- odziven).

ŠPRINT - hitrost, velika moč, potrebna čimboljša odzivnost obroča

Idealna napera je torej zelo aerodinamična in ...

Za ta namen sem fotografiral presek nekaterih naper - slika pove več kot 100besed

Za večje slike KLIK! nanje

Preseki naper - okrogle so cenejše in služijo svojemu namenu. Za boljšo aerodinamiko so napere profilirane oz ploščate. Veliko se uporabljajo samo ploščate napere - kako so aerodinamične glede na okrogle? 
 Sicer so to malenkosti, ki se zaznajo pri višjih hitrostih (cca nad 45km/h) - cenejše napere so težje in slabše kakovosti


DT SWISS CHAMPION 2mm


SAPIM LASER 1,5mm


AERO Pillar 1x3mm


SAPIM CX RAY profiliran profil - ko so napere napete na ustrezno nateznost je občutek dotika podoben rezilu



Lepo vidna zaoblejnost površine Cx Ray napere - teža napere je cca 4,6g oz. 200g za wheelset

Površina cenejše aeronapere z ravno površino - ob ravnih površinah se ustavrajo turbulence, ki povečajo zračni upor. teža napere dobrih 6,5g oz. dobrih 280g za wheelset


VIDEO obnašanja zračnega toka okoli okroglega telesa. veliko vlogo na zračni upor ima vpadni kot zračnega toka (ta pa pri okroglih naperah ni pomemben ker so iz vseh strani okrogle :)


Kármán vortex street behind a cylinder, PIV analysis with Matlab from W. Thielicke on Vimeo.

Simulacija zračnega toka ob telesu z ravnimi površinami.
 Ko se začne zračni tok pojavljati iz stranskih kotov ee aerodinamika drastično poslabša. Tudi novi obroči (LIGHTWEIGHT FERNWEG, ENVE SMART; ZIPP FIRECRAST itd) so bolj okrogli in zato bolj aerodinamični še posebaj ob bočnih zračnih tokovih (veter)

koeficianti zračnega upora različno oblikovanih teles


 Napera je najbolj obremenjena komponenta na kolesu (tudi ko kolo postavimo v kot na OFF še zmeraj deluje z veliko silo na obroč in pesto - nateznost) ; zato mora biti čimbolj trdna in žilava.

Torej je malo prostora za napake (sem sodi tudi ustrezno sestavljanje "wheelseta")  - vsaka napera mora biti popolen izdelek. Tem zahtevam najbolje ustrezajo DT Swiss, Sapim in Wheelsmith napere. Slednje so pri nas skoraj neznane a so menda najkvalitetnejše. Sam uporabljam Sapimove, ki imajo sloves kvalitete po celem svetu.


Sapim ima trenutno tudi najbolj dovršeno napero na trgu, ki so jo zaradi lastnosti poimenovali SUPERSPOKE (zelo velika trdnost in zelo majhna teža).

Sapimov paradni konj je aerodinamična napera CX Ray.
Poleg svoje eliptične ploščate oblike je zelo lahka in žilava. V bistvu je to okrogla 1,5mm napera Sapim Laser, ki jo spustijo skozi postopek valjanja kjer pridobi svojo aeroboliko in pridobi na žilavosti. Toda cena teh naper je višja od klasičnih okroglih.

Veliko proizvajalcev uporablja ploščate "aeronapere", ki so dosti cenejše in tudi slabše.
 Zato se mogoče splača naslednjič, ko gledate prelep "high tech wheelset" pozanimati katere napere vlečejo obroče in pesta skupaj (in seveda kako so ti seti sestavljeni).


LP
Gregor




Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit

KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo.




Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC:










OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.

ZAKAJ?
-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa


Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?

-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)


V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.

Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).




Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi a…