Napere "wheelseta" so v večini primerov zadnja komponenta in specifikacija na katero je uporabnik ali bodoči lastnik pozoren. In tu večina "proizvajalcev" najde luknjo pri kateri se lahko uporabi cenejše komponente.
Ena napera ok----toda če ima vsak "wheelset" 36 ali več naper se število hitro dvigne in iz piškotka nastane pogača.
Napera je člen med pestom in obročem "wheelseta". Po njej se vsa energija oz. moč kolesarja prenese na obroč in iz tega na pnevmatiko, ki žene kolo oz. dirkalnik. Ker njena pot poteka od roba pesta do začetka obroča je velik del izpostavljen zračnemu toku. Zato napere pomenijo zračeni upor. Ta je odvisen od njihovega števila, dolžine izpostavljene napere in njene oblike.
Logika nam pravi da manj naper pomeni manjši zračni upor in s tem bolj aerodinamičen obročnik.
Zato imajo visokoprofilni "wheelseti" manjše število naper - prednost visokoprofilnih obročev je tudi njihova trdnost (šprinter je v zaključku etape zelo hiter in porabi maximum svoje moči - to lepo izpolni visokoprofilni obroč, ki je po zaslugi karbonskih vlaken tudi dokaj lahek- odziven).
Idealna napera je torej zelo aerodinamična in ...
Za ta namen sem fotografiral presek nekaterih naper - slika pove več kot 100besed
Za večje slike KLIK! nanje
VIDEO obnašanja zračnega toka okoli okroglega telesa. veliko vlogo na zračni upor ima vpadni kot zračnega toka (ta pa pri okroglih naperah ni pomemben ker so iz vseh strani okrogle :)
Kármán vortex street behind a cylinder, PIV analysis with Matlab from W. Thielicke on Vimeo.
Napera je najbolj obremenjena komponenta na kolesu (tudi ko kolo postavimo v kot na OFF še zmeraj deluje z veliko silo na obroč in pesto - nateznost) ; zato mora biti čimbolj trdna in žilava.
Torej je malo prostora za napake (sem sodi tudi ustrezno sestavljanje "wheelseta") - vsaka napera mora biti popolen izdelek. Tem zahtevam najbolje ustrezajo DT Swiss, Sapim in Wheelsmith napere. Slednje so pri nas skoraj neznane a so menda najkvalitetnejše. Sam uporabljam Sapimove, ki imajo sloves kvalitete po celem svetu.
Sapim ima trenutno tudi najbolj dovršeno napero na trgu, ki so jo zaradi lastnosti poimenovali SUPERSPOKE (zelo velika trdnost in zelo majhna teža).
Sapimov paradni konj je aerodinamična napera CX Ray.
Poleg svoje eliptične ploščate oblike je zelo lahka in žilava. V bistvu je to okrogla 1,5mm napera Sapim Laser, ki jo spustijo skozi postopek valjanja kjer pridobi svojo aeroboliko in pridobi na žilavosti. Toda cena teh naper je višja od klasičnih okroglih.
Veliko proizvajalcev uporablja ploščate "aeronapere", ki so dosti cenejše in tudi slabše.
Zato se mogoče splača naslednjič, ko gledate prelep "high tech wheelset" pozanimati katere napere vlečejo obroče in pesta skupaj (in seveda kako so ti seti sestavljeni).
LP
Gregor
Ena napera ok----toda če ima vsak "wheelset" 36 ali več naper se število hitro dvigne in iz piškotka nastane pogača.
Napera je člen med pestom in obročem "wheelseta". Po njej se vsa energija oz. moč kolesarja prenese na obroč in iz tega na pnevmatiko, ki žene kolo oz. dirkalnik. Ker njena pot poteka od roba pesta do začetka obroča je velik del izpostavljen zračnemu toku. Zato napere pomenijo zračeni upor. Ta je odvisen od njihovega števila, dolžine izpostavljene napere in njene oblike.
Logika nam pravi da manj naper pomeni manjši zračni upor in s tem bolj aerodinamičen obročnik.
Primer "wheelseta" z manj naperami a trdnejšimi obroči, ki so tudi bolj aerodinamični in po zaslugi karbonskih vlaken izredno lahki |
Zato imajo visokoprofilni "wheelseti" manjše število naper - prednost visokoprofilnih obročev je tudi njihova trdnost (šprinter je v zaključku etape zelo hiter in porabi maximum svoje moči - to lepo izpolni visokoprofilni obroč, ki je po zaslugi karbonskih vlaken tudi dokaj lahek- odziven).
ŠPRINT - hitrost, velika moč, potrebna čimboljša odzivnost obroča |
Idealna napera je torej zelo aerodinamična in ...
Za ta namen sem fotografiral presek nekaterih naper - slika pove več kot 100besed
Za večje slike KLIK! nanje
DT SWISS CHAMPION 2mm |
SAPIM LASER 1,5mm |
AERO Pillar 1x3mm |
SAPIM CX RAY profiliran profil - ko so napere napete na ustrezno nateznost je občutek dotika podoben rezilu |
Lepo vidna zaoblejnost površine Cx Ray napere - teža napere je cca 4,6g oz. 200g za wheelset |
Površina cenejše aeronapere z ravno površino - ob ravnih površinah se ustavrajo turbulence, ki povečajo zračni upor. teža napere dobrih 6,5g oz. dobrih 280g za wheelset |
VIDEO obnašanja zračnega toka okoli okroglega telesa. veliko vlogo na zračni upor ima vpadni kot zračnega toka (ta pa pri okroglih naperah ni pomemben ker so iz vseh strani okrogle :)
Kármán vortex street behind a cylinder, PIV analysis with Matlab from W. Thielicke on Vimeo.
koeficianti zračnega upora različno oblikovanih teles |
Napera je najbolj obremenjena komponenta na kolesu (tudi ko kolo postavimo v kot na OFF še zmeraj deluje z veliko silo na obroč in pesto - nateznost) ; zato mora biti čimbolj trdna in žilava.
Torej je malo prostora za napake (sem sodi tudi ustrezno sestavljanje "wheelseta") - vsaka napera mora biti popolen izdelek. Tem zahtevam najbolje ustrezajo DT Swiss, Sapim in Wheelsmith napere. Slednje so pri nas skoraj neznane a so menda najkvalitetnejše. Sam uporabljam Sapimove, ki imajo sloves kvalitete po celem svetu.
Sapim ima trenutno tudi najbolj dovršeno napero na trgu, ki so jo zaradi lastnosti poimenovali SUPERSPOKE (zelo velika trdnost in zelo majhna teža).
Sapimov paradni konj je aerodinamična napera CX Ray.
Poleg svoje eliptične ploščate oblike je zelo lahka in žilava. V bistvu je to okrogla 1,5mm napera Sapim Laser, ki jo spustijo skozi postopek valjanja kjer pridobi svojo aeroboliko in pridobi na žilavosti. Toda cena teh naper je višja od klasičnih okroglih.
Veliko proizvajalcev uporablja ploščate "aeronapere", ki so dosti cenejše in tudi slabše.
Zato se mogoče splača naslednjič, ko gledate prelep "high tech wheelset" pozanimati katere napere vlečejo obroče in pesta skupaj (in seveda kako so ti seti sestavljeni).
LP
Gregor
Komentarji
Objavite komentar