Preskoči na glavno vsebino

Vpliv zračnega tlaka pnevmatik na nateznost naper

Poltubular in "tubeless" pnevmatike pod pritiskom "stisnejo" obroč. Tako lahko "wheelset" brez nameščene pnevmatike  deluje trdno in lepo zgrajeno;vendar šteje le kako se obnese v realnih razmerah  - torej z pnevmatiko pod zračnim tlakom.

Koliko se obroč deformira je odvisno od roba pnevmatike, oblike, tlaka... V večini primerov se nateznost naper zmanjša za okoli 10-20%. Tubular pnevmatike imajo dosti manjši vpliv saj so to povsem drugačni obroči.Ker je zadnji obročnik zaradi kasete neenakomerno napet to lahko predstavlja problem za napere, ki imajo nizko nateznost (leva stran zadnjega obročnika). Te so sprva še lepo napete - toda pod obremenitvijo lahko povsem izgubijo nateznost. To pomeni "mehak" obročnik, krajšo življenko dobo naper in obroča, slabše vozna lastnosti.

Za primer graf nateznosti obroča AC-300 na Novatec pestih z naperami Sapim CX ray.

Obročnik je bil končan z nameščeno pnevmatiko pod pritiskom 8,5 bara. Takrat je bila dana optimalna nateznost (max nateznost na desni -DS in enakomerna nateznost pod obremenitvijo). Tak "wheelset" načeloma ne potrebuje vzdrževanja (centriranje ni potrebno za čas življenske dobe komponent)

Nateznost z nameščeno pnevmatiko Vittoria Rubino PRO pod tlakom 8,5bara. Največja priporočena nateznost je 120kg. Napere so označene od 1 do 14. Rdeči graf so napere desne strani (drive side), modri graf so napere na levi strani (non-drive side). Nateznost v kilogramih se povečuje iz centra navzven (od 0kg do 160kg). Vidi se rahlo neenakomerna nateznost (vendar še vedno odlična) - to je zaradi nepravilnosti v strukturi obroča (var, luknja ventilčka...)

Nateznost na obročniku AC-300 brez nameščene pnevmatike


Spodnji kratek video prikaže kolikšen vpliv ima zračni tlak pnevmatik na nateznost naper obročnika.

Obročnik Fulcrum R1 z pnevmatiko pod tlakom 9 barov ima nateznost naper okoli 85kg (0,37mm) - po izpustu zračnega tlaka iz pnevmatike nateznost naper naraste na okoli 100kg (0,32mm)

Vpliv na nateznost je odvisen od same konstrukcije obroča (material, dimenzije, vpetje naper...).




Problem nastane pri "wheelsetih" z nizko nateznostjo; zadnji obročnik, ki ima nižjo nateznost naper leve strani kot na desni (to lahko povzroči tudi zamik iz centra).


LP
Gregor

Komentarji

  1. Pozdravljen Kavitator,

    ne vem sicer, če lahko to kar kar tako,"na pamet" poveš, ampak, a bi mi morda znal povedati, kolikšen je optimalni tlak v pnevmatiki (Vittoria Rubino Pro) za obroče Campagnolo Eurus. Moja teža je okoli 88 kg. Hvala.

    Sicer pa odličen blog - zanimiv in uporaben!

    Lp, Samo

    OdgovoriIzbriši
  2. Živjo
    sam sem fural na 9-10barov (Campagonolo Zonda - imel sem cca 82-85kg). Zaradi teže jaz pod 9 barov ne bi šel (defekti ob udarcu v robove ali kamne).
    Hvala.
    Lp
    Gregor

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC by ŠPICA ŠPORT Kamnik

TRENUTNA ZALOGA SETOV 4.2AC


UPDATE 27-04-2015



KAVITEC 4.2AC(z trakom za prekritje lukenj) + zapenjalci
- 490eur (5% popust pri plačilu z gotovino)

UPDATE 29-01-2015!









Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry
Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross )
Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings
Weight (wheelset) - cca 1790-1840g
No weight limit
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Pesta izdeluje tovarna Novatec, ki je v zadnjih nekaj letih temeljito "doterala" svoje izdelke in je zato med boljšimi, ki nudi kvaliteten izdelek po ugodni ceni.

Vsi s…

Diski na cestakih - 2017

Uradno bo UCI dovolila uporabo kolutnih zavor na cestnih dirkalnkih.

Pritisk proizvajalcev je prevelik  (logično če narediš najnovejše "modele" v izvedbi z disk hidravličnimi zavorami).


Poškodbe (ureznina):


Opeklina pri množičnem padcu (povezava KLIK!)




Sedaj se porajajo rešitve za varnejšo uporabo:

- zaobljani robovi rotorja brez lukenj
- "ščitniki" rotorjev in zavornih čeljusti

T Red že ponuja zaščitpo pred "vročimi in ostrimi rotorji"




PARLEE - prekirte čeljsti





Lp
Gregor