Preskoči na glavno vsebino

Vpliv zračnega tlaka pnevmatik na nateznost naper

Poltubular in "tubeless" pnevmatike pod pritiskom "stisnejo" obroč. Tako lahko "wheelset" brez nameščene pnevmatike  deluje trdno in lepo zgrajeno;vendar šteje le kako se obnese v realnih razmerah  - torej z pnevmatiko pod zračnim tlakom.

Koliko se obroč deformira je odvisno od roba pnevmatike, oblike, tlaka... V večini primerov se nateznost naper zmanjša za okoli 10-20%. Tubular pnevmatike imajo dosti manjši vpliv saj so to povsem drugačni obroči.Ker je zadnji obročnik zaradi kasete neenakomerno napet to lahko predstavlja problem za napere, ki imajo nizko nateznost (leva stran zadnjega obročnika). Te so sprva še lepo napete - toda pod obremenitvijo lahko povsem izgubijo nateznost. To pomeni "mehak" obročnik, krajšo življenko dobo naper in obroča, slabše vozna lastnosti.

Za primer graf nateznosti obroča AC-300 na Novatec pestih z naperami Sapim CX ray.

Obročnik je bil končan z nameščeno pnevmatiko pod pritiskom 8,5 bara. Takrat je bila dana optimalna nateznost (max nateznost na desni -DS in enakomerna nateznost pod obremenitvijo). Tak "wheelset" načeloma ne potrebuje vzdrževanja (centriranje ni potrebno za čas življenske dobe komponent)

Nateznost z nameščeno pnevmatiko Vittoria Rubino PRO pod tlakom 8,5bara. Največja priporočena nateznost je 120kg. Napere so označene od 1 do 14. Rdeči graf so napere desne strani (drive side), modri graf so napere na levi strani (non-drive side). Nateznost v kilogramih se povečuje iz centra navzven (od 0kg do 160kg). Vidi se rahlo neenakomerna nateznost (vendar še vedno odlična) - to je zaradi nepravilnosti v strukturi obroča (var, luknja ventilčka...)

Nateznost na obročniku AC-300 brez nameščene pnevmatike


Spodnji kratek video prikaže kolikšen vpliv ima zračni tlak pnevmatik na nateznost naper obročnika.

Obročnik Fulcrum R1 z pnevmatiko pod tlakom 9 barov ima nateznost naper okoli 85kg (0,37mm) - po izpustu zračnega tlaka iz pnevmatike nateznost naper naraste na okoli 100kg (0,32mm)

Vpliv na nateznost je odvisen od same konstrukcije obroča (material, dimenzije, vpetje naper...).




Problem nastane pri "wheelsetih" z nizko nateznostjo; zadnji obročnik, ki ima nižjo nateznost naper leve strani kot na desni (to lahko povzroči tudi zamik iz centra).


LP
Gregor

Komentarji

  1. Pozdravljen Kavitator,

    ne vem sicer, če lahko to kar kar tako,"na pamet" poveš, ampak, a bi mi morda znal povedati, kolikšen je optimalni tlak v pnevmatiki (Vittoria Rubino Pro) za obroče Campagnolo Eurus. Moja teža je okoli 88 kg. Hvala.

    Sicer pa odličen blog - zanimiv in uporaben!

    Lp, Samo

    OdgovoriIzbriši
  2. Živjo
    sam sem fural na 9-10barov (Campagonolo Zonda - imel sem cca 82-85kg). Zaradi teže jaz pod 9 barov ne bi šel (defekti ob udarcu v robove ali kamne).
    Hvala.
    Lp
    Gregor

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas