Poltubular in "tubeless" pnevmatike pod pritiskom "stisnejo" obroč. Tako lahko "wheelset" brez nameščene pnevmatike deluje trdno in lepo zgrajeno;vendar šteje le kako se obnese v realnih razmerah - torej z pnevmatiko pod zračnim tlakom.
Koliko se obroč deformira je odvisno od roba pnevmatike, oblike, tlaka... V večini primerov se nateznost naper zmanjša za okoli 10-20%. Tubular pnevmatike imajo dosti manjši vpliv saj so to povsem drugačni obroči.Ker je zadnji obročnik zaradi kasete neenakomerno napet to lahko predstavlja problem za napere, ki imajo nizko nateznost (leva stran zadnjega obročnika). Te so sprva še lepo napete - toda pod obremenitvijo lahko povsem izgubijo nateznost. To pomeni "mehak" obročnik, krajšo življenko dobo naper in obroča, slabše vozna lastnosti.
Za primer graf nateznosti obroča AC-300 na Novatec pestih z naperami Sapim CX ray.
Obročnik je bil končan z nameščeno pnevmatiko pod pritiskom 8,5 bara. Takrat je bila dana optimalna nateznost (max nateznost na desni -DS in enakomerna nateznost pod obremenitvijo). Tak "wheelset" načeloma ne potrebuje vzdrževanja (centriranje ni potrebno za čas življenske dobe komponent)
Spodnji kratek video prikaže kolikšen vpliv ima zračni tlak pnevmatik na nateznost naper obročnika.
Obročnik Fulcrum R1 z pnevmatiko pod tlakom 9 barov ima nateznost naper okoli 85kg (0,37mm) - po izpustu zračnega tlaka iz pnevmatike nateznost naper naraste na okoli 100kg (0,32mm)
Vpliv na nateznost je odvisen od same konstrukcije obroča (material, dimenzije, vpetje naper...).
Problem nastane pri "wheelsetih" z nizko nateznostjo; zadnji obročnik, ki ima nižjo nateznost naper leve strani kot na desni (to lahko povzroči tudi zamik iz centra).
LP
Gregor
Koliko se obroč deformira je odvisno od roba pnevmatike, oblike, tlaka... V večini primerov se nateznost naper zmanjša za okoli 10-20%. Tubular pnevmatike imajo dosti manjši vpliv saj so to povsem drugačni obroči.Ker je zadnji obročnik zaradi kasete neenakomerno napet to lahko predstavlja problem za napere, ki imajo nizko nateznost (leva stran zadnjega obročnika). Te so sprva še lepo napete - toda pod obremenitvijo lahko povsem izgubijo nateznost. To pomeni "mehak" obročnik, krajšo življenko dobo naper in obroča, slabše vozna lastnosti.
Za primer graf nateznosti obroča AC-300 na Novatec pestih z naperami Sapim CX ray.
Obročnik je bil končan z nameščeno pnevmatiko pod pritiskom 8,5 bara. Takrat je bila dana optimalna nateznost (max nateznost na desni -DS in enakomerna nateznost pod obremenitvijo). Tak "wheelset" načeloma ne potrebuje vzdrževanja (centriranje ni potrebno za čas življenske dobe komponent)
Nateznost na obročniku AC-300 brez nameščene pnevmatike |
Spodnji kratek video prikaže kolikšen vpliv ima zračni tlak pnevmatik na nateznost naper obročnika.
Obročnik Fulcrum R1 z pnevmatiko pod tlakom 9 barov ima nateznost naper okoli 85kg (0,37mm) - po izpustu zračnega tlaka iz pnevmatike nateznost naper naraste na okoli 100kg (0,32mm)
Vpliv na nateznost je odvisen od same konstrukcije obroča (material, dimenzije, vpetje naper...).
Problem nastane pri "wheelsetih" z nizko nateznostjo; zadnji obročnik, ki ima nižjo nateznost naper leve strani kot na desni (to lahko povzroči tudi zamik iz centra).
LP
Gregor
Pozdravljen Kavitator,
OdgovoriIzbrišine vem sicer, če lahko to kar kar tako,"na pamet" poveš, ampak, a bi mi morda znal povedati, kolikšen je optimalni tlak v pnevmatiki (Vittoria Rubino Pro) za obroče Campagnolo Eurus. Moja teža je okoli 88 kg. Hvala.
Sicer pa odličen blog - zanimiv in uporaben!
Lp, Samo
Živjo
OdgovoriIzbrišisam sem fural na 9-10barov (Campagonolo Zonda - imel sem cca 82-85kg). Zaradi teže jaz pod 9 barov ne bi šel (defekti ob udarcu v robove ali kamne).
Hvala.
Lp
Gregor