Preskoči na glavno vsebino

Eksotika FRM

FRM je majhno Italjansko podjetje, ki se je specializiralo za eksotične komponente predvsem na MTB sceni.

Za sezono 2013 so povsem prenovili pesta - teža ni tako nizka kot recimo bolj znana TUNE a tudi cena ni tako visoka.

Pesta URANO SuperRace so konstruirana enostavno in funkcionalno

Specifikacije URANO SuperRace:

Zadnje pesto -
- 219 gramov
- 4 točkovna račna (tudi za SRAM XX 11)
- zobci račne iz titana (ki je zamenljiva)
- 17mm osovina iz Skandija
- 4 ležaji
- zunanje kapice pesta se lahko zamenjajo z vsemi standardi vpetja 
- pritrditev diska na vijake z "lock ring" matico (nižja teža od vijakov)

Prednje pesto -
- 109gramov oz. 106gramov za LEFTY
- 17mm osovina iz Skandija
- 2 ležaja


Lahka, enostavna in zanesljiva konstrukcija z nekaj inovativnimi rešitvami




Set pest URANO SUPER RACE tehta 327g


4 točkovna račna - tudi za SRAM XX 11 redno kaseto



FRM Urano - 4 točkovna račna - titanijev zobnik račne - zamenljive kapice pesta za vse dimenzije zapenjalcev



Pri wheelsetu se zamenjajo smao zunanje kapice pesta - tako je eno pesto kompatibilno za vse standarde zapenjalcev




Prednje pesto URANO SUPER RACE

Nižji rang pest URANO TEAM je le malenkost težji kot serija SUPER RACE in na voljo so v črni barvi. Vse ostale karakteristike so enake kot pri boljši seriji.

Set pest URANO TEAM  - teža zadnjega pesta 229g/ teža prednjega 117g - set ima tako346g






FRM Lefty pesto - teža 106gramov

FRM Lefty 2013


OBROČI pri FRM imajo nekaj prednosti pred konkurenčnimi izdelki - višjo max. nateznost in asimetrične luknje ob enaki ali nižji teži obroča.

Višja nateznost naper pomeni bolj tog wheelset in lahko se uporabijo najbolj eksotične napere, ki so trenutno na voljo ; SAPIM SUPERSPOKE. To pa zaradi tega ker te napere pod nateznostjo 140kg ne zagotavljajo trdnosti. Tako recimo z obročem, ki ima max nateznost 100kg teh naper ne smemo uporabiti ker bomo uničili obroč ali pa bo wheelset kot "čunga lunga".

Najlažji obroč FRM XBD333 tehta zgolj 315gramov in ima nosilnost 80kg - to je eden najlažjih kovinskih MTB obročev na svetu.

Zato wheelset z težo pod 1300grami ni nič posebnega.














Za več info KLIK!


LP
Gregor

Komentarji

  1. Tisto višja nateznost-bolj tog wheelset in superspoke pod nateznostjo 140kg ne zagotavlja trdnosti, tle si jo pa čist mim udaru. Čist mim.

    OdgovoriIzbriši
  2. Bolj so napete napere bolj tog je wheelset - to ve vsak ki je fural set z manj ali set z bolj napetimi naperami (recimo tetsni set AC-220 sem imel sprva na 115kg DS- testenmu vozniku se je zdel mehak-drgnenje v zavorne gumice - potem sem šel že čez mejo maximuma in jih napel na okoli 130-140kg - bilo je povsem druga pesem). Še posebaj ko se teža voznika veča je višja nateznost pomembna zaradi leve strani, da se napere oz nipli ne odvijajo. Togost je pa odvisna tudi od same geometrije
    Asimetrične luknje zagotavljajo na levi strani višjo nateznost (kar je problem vseh klasičnih wheelsetov) - tu se nekaj pridobi
    Sapim in Tune imata v navodilih jasno navedeno da napere Sapim SuperSpoke potrebujejo visoko nateznost - vsaj 130-140kg. Ker je napera zaradi dimenzij kar elastična trdnost pridobi šele pri visoki nateznosti.
    Ker pa dosti obročev ne prenese tako visoke nateznosti (zelo razširjen StansNoTubes ima 95-100kg max nateznost) bi z uporabo teh naper obroč uničili.
    Če je pa kako drugače me prosim popravi da ne živim v zablodi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sapim in Tune sta superspoke razvila v sodelovanju, katero Tune pesto DOVOLI napetost vsaj 130-140kg? Nobeno, da bi jaz vedel...Sapim pa priporoča spredaj vsaj 95 in zadaj vsaj 75kg...
      In te zablode, da večja napetost povečuje togost obročnika, bi lahko bilo že enkrat konec. Dokler je špica pod napetostjo, povečevanje le-te NE prinese večje togosti. Drsanje zavornih gumic ob obroč ni merilo togosti obroča. Mogoče je celo razviti zelo dober obraten argument, namreč da bolj je obročnik tog, prej bo pod obremenitvijo podrsal ob gumico. Je to enkrat lepo Adrien (Roues Artisanales) razložil.

      Izbriši
  3. SAPIM priporoča za SuperSpoke spredaj vsaj 95kg- toda prednji obročniki nikoli niso bili težava. Zadaj priporoča 75kg na NDS - to je leva stran ki ima nizko nateznost - koliko torej na DS kjer je MAX NATEZNOST? To je pa odvisno od geometrije pesta in razporeditve lukenj ter tudi od načina pletenja. Klasično je ponavadi 120kg na DS in nekje 50-60kg na NDS.
    Za 75kg na NDS za geometrijo TUNE pesta je na DS torej potrebnih nekje 140kg. Tune imajo po podatkih max 110kg(kolikor se spomnim) - kako je to v praksi? Nekje na 140kg so našponane napere na DS. Kupljen set MTB spleten v TUNE.

    To razumem da neke razlike za 60kg voznika med nateznostjo 120kg in 140kg ne bo - saj ne proizvede dovolj moči oz ne obremeni. Ko se teža voznika poveča se napere na NDS bolj podajo. Če bi imele večjo nateznost se ne bi podale in na NDS dosežemo večjo nateznost tako da le to povečamo na DS. Veliko je odvisno od same geometrije pesta - ali pletenje z glavami navznoter na DS oz asimetrične luknje v obroču, večji premer flančne na DS itd.

    Višja nateznost je boljša v vsakem primeru če le komponente to dopuščajo.
    Če je nateznost DS in NDS podobna je že poezija.

    Se pa strinjam da merjenje togosti ni s tem koliko gre obročnik levo desno (ker na to vpliva vpetje v ležajih) in se ne izgublja energija. Je pa zoprno da ti v klanec drgne. No v praksi sme to odpravil z višjo nateznostjo.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...