Preskoči na glavno vsebino

Specialized SHIV 2012 Tri





 SHIV 2012


SPECIALIZED je na podlagi preteklih izkušnjah razvil nov okvir.

V čem se razlikuje od predhodnikov, ki nosijo enako ime?


 

Stari SHIV je bil problematičen glede nastavitve pozicije. Težko si je vsak tekmovalec proilagodil kolo po meri. Zato so nekaterim za zvišanje naslonov krmila podlagali tudi po nekaj 10cm podložk. Pri novem SHIVu je možnosti za nastavitve več, prav tako so izboljšali aerodinamiko. Žal pa  okvir ni v skladu z UCI pravilnikom tako, da je namenjen tritaloncem. Omeniti velja vgrajen "rezervoar" za hidracijsko tekočino. Tako odpade vpliv bidonov na slabšo aerodinamiko. Kljub temu pa ima možnost namestitve bidona na podsedežno cev.




Geometrija:
Kot sem že omenil so veliko pozornosti posvetili čim večji možnosti različnih nastavitev. Prejšnji SHIV je imel zelo agresivno geometrijo. Krmilna opora se ni dala zvišati in podaljšati. Tako je moral tekmovalec vzeti večji okvir.
Pri novem se da krmilo povsem prilagoditi, tudi krmilna opora - fajfa je lahko klasična. SHIVova krmilna opora zajema dolžine od 60 do 90mm, ter spremembo višine do 50mm. Zaradi možnosti namestitve katerekoli krmilne opore se da namestiti tudi poljubno krmilo

Nastavljiva krmilna opora. Pokrov "meha" in cevka skozi katero tekmovalec pije tekočino.

Za vse nastavitve na kolesu potrebujemo dve velikosti imbus ključev -  enostavno in učinkovito
Če želimo sedež pomakniti še bolj proti krmilu lahko obrnemo sedežno oporo in dobimo bolj agresivno pozicijo



Aerodinamika:

V triatlonskem svetu ni UCI pravil.  Tako so inženirji imeli proste roke in optimizirali oblike cevi na okvirju za čimboljšo aerodinamiko. Prednja cev  "headtube" ima rezmerje med širino/dolžino1:4.1 (UCI dovoljuje maksimalno 1:3). Oblika prednjega dela je tudi najpomembnejša saj reže še nezvrtinčen zrak. Zrak na čelnem in zadnjem delu ima rezlično hitrost ter smer, zaradi vpliva zunajih dejavnikov ; tako so tudi oblike cevi različne oz. optimizirane. Temu bi lahko rekli že dinamična aerobilika; saj zajema relane dogodke iz realnega sveta, ne samo laboratorijske teste.  Novi okvir nima integrirane prednje zavore kot TREK,STORCK,itd. niti skrite za vilico. Po mnenju Marka Cota glavnega pri Specializdu na področju aerodinamike ima zavora le znaten vpliv na aerodinamiko. To odtehta mnogo lažje servisiranje ter montaža. Zadnja zavora je skrita pod zadnjo vilico.

Prednja zavora ima le minimalen vpliv na slabšo aerodinamiko

Zadnja zavora

Masiven prednji del kateri je najprej na udaru zračnega toka
Zadnja vilica je oblikovana tako da turbolenče tokove zraka zopet čim bolj usmeri
Različno oblikovane cevi zaradi različnih pogojev. Vsa razmerja so izven pravilnika UCI 3:1
Podatki iz testov v vetrovnikih.  Novi  SHIV ima podobno aerodinamiko kot prvi, ki pa je bil zelo nepraktičen.

Ostalo:
Novi okvir ni samo aerodinamičen temveč tudi funkcionalen. Vanj so vgradili meh za hidracijsko tekočino. Meh je mogoče vložiti in izvleči na zgornji odprtini pri krmilnem ležaju. Volumen pa zavisi od velikosti okvirja.

Meh za za hidracijsko tekočino, ki se vstavi v notranjost okvirja


Enostavno in učinkovito

Pitje je mogoče iz cevke po principu "CamelBaka". Pokrovček  je gumijast in ima magnet, ki ga drži na mestu. Za pritrditev konca cevke prav tako poskrbi magnet.  Enega namestimo kjer želimo imeti ustnik cevke (ponavadi na podaljških aerokrmila) drugi je na cevki in zadeva deluje.

Magnetek drži ustnik cevke na mestu


Vseeno se pa lahko namesti navaden nosilec bidona na podsedežno cev, kjer ima najmanjši vpliv na aerodinamiko.


Na voljo bo tudi držalo za energijske gele ter pološčice. Nameščeno naj bi bilo med aeropodaljškoma. Na držalu je tudi mesto za števec-računalnik. Zaradi oblike naj ne bi imel vpliva na zmanjšanje aerodinamike.


Cena novega Specialized SHIV  je od 3000$ dalje.


viri:
http://triathlon.competitor.com/
http://www.tririg.com/
LP
Gregor

Komentarji

  1. EDINI legetimni konkurent CERVELO P4...
    Sedaj CERVELO vraca udarec P5 eden najbolj pricakovanih skrivnosti v kolesarski industriji.
    Mislim da nisem edini ki caka na datum 18 januar 2012...

    CERVELO rocks

    www.zootlab.si and WELCOME to the TRIBE

    SWIM-BIKE-RUN like HELL

    OdgovoriIzbriši
  2. P-5 ja vroča roba. Sicer je pa Cervelo v težavah in jih bo kupil PON, da jim pomaga pri odpravi "šlamparij". Tako se govori po internetu.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas