SPECIALIZED je na podlagi preteklih izkušnjah razvil nov okvir.
V čem se razlikuje od predhodnikov, ki nosijo enako ime?
Stari SHIV je bil problematičen glede nastavitve pozicije. Težko si je vsak tekmovalec proilagodil kolo po meri. Zato so nekaterim za zvišanje naslonov krmila podlagali tudi po nekaj 10cm podložk. Pri novem SHIVu je možnosti za nastavitve več, prav tako so izboljšali aerodinamiko. Žal pa okvir ni v skladu z UCI pravilnikom tako, da je namenjen tritaloncem. Omeniti velja vgrajen "rezervoar" za hidracijsko tekočino. Tako odpade vpliv bidonov na slabšo aerodinamiko. Kljub temu pa ima možnost namestitve bidona na podsedežno cev.
Geometrija:
Pri novem se da krmilo povsem prilagoditi, tudi krmilna opora - fajfa je lahko klasična. SHIVova krmilna opora zajema dolžine od 60 do 90mm, ter spremembo višine do 50mm. Zaradi možnosti namestitve katerekoli krmilne opore se da namestiti tudi poljubno krmilo
Nastavljiva krmilna opora. Pokrov "meha" in cevka skozi katero tekmovalec pije tekočino. |
Za vse nastavitve na kolesu potrebujemo dve velikosti imbus ključev - enostavno in učinkovito |
Če želimo sedež pomakniti še bolj proti krmilu lahko obrnemo sedežno oporo in dobimo bolj agresivno pozicijo |
Aerodinamika:
V triatlonskem svetu ni UCI pravil. Tako so inženirji imeli proste roke in optimizirali oblike cevi na okvirju za čimboljšo aerodinamiko. Prednja cev "headtube" ima rezmerje med širino/dolžino1:4.1 (UCI dovoljuje maksimalno 1:3). Oblika prednjega dela je tudi najpomembnejša saj reže še nezvrtinčen zrak. Zrak na čelnem in zadnjem delu ima rezlično hitrost ter smer, zaradi vpliva zunajih dejavnikov ; tako so tudi oblike cevi različne oz. optimizirane. Temu bi lahko rekli že dinamična aerobilika; saj zajema relane dogodke iz realnega sveta, ne samo laboratorijske teste. Novi okvir nima integrirane prednje zavore kot TREK,STORCK,itd. niti skrite za vilico. Po mnenju Marka Cota glavnega pri Specializdu na področju aerodinamike ima zavora le znaten vpliv na aerodinamiko. To odtehta mnogo lažje servisiranje ter montaža. Zadnja zavora je skrita pod zadnjo vilico.
Prednja zavora ima le minimalen vpliv na slabšo aerodinamiko |
Zadnja zavora |
Masiven prednji del kateri je najprej na udaru zračnega toka |
Zadnja vilica je oblikovana tako da turbolenče tokove zraka zopet čim bolj usmeri |
Različno oblikovane cevi zaradi različnih pogojev. Vsa razmerja so izven pravilnika UCI 3:1 |
Podatki iz testov v vetrovnikih. Novi SHIV ima podobno aerodinamiko kot prvi, ki pa je bil zelo nepraktičen. |
Ostalo:
Novi okvir ni samo aerodinamičen temveč tudi funkcionalen. Vanj so vgradili meh za hidracijsko tekočino. Meh je mogoče vložiti in izvleči na zgornji odprtini pri krmilnem ležaju. Volumen pa zavisi od velikosti okvirja.Meh za za hidracijsko tekočino, ki se vstavi v notranjost okvirja |
Enostavno in učinkovito |
Pitje je mogoče iz cevke po principu "CamelBaka". Pokrovček je gumijast in ima magnet, ki ga drži na mestu. Za pritrditev konca cevke prav tako poskrbi magnet. Enega namestimo kjer želimo imeti ustnik cevke (ponavadi na podaljških aerokrmila) drugi je na cevki in zadeva deluje.
Magnetek drži ustnik cevke na mestu |
Vseeno se pa lahko namesti navaden nosilec bidona na podsedežno cev, kjer ima najmanjši vpliv na aerodinamiko.
Na voljo bo tudi držalo za energijske gele ter pološčice. Nameščeno naj bi bilo med aeropodaljškoma. Na držalu je tudi mesto za števec-računalnik. Zaradi oblike naj ne bi imel vpliva na zmanjšanje aerodinamike.
Cena novega Specialized SHIV je od 3000$ dalje.
viri:
http://triathlon.competitor.com/
http://www.tririg.com/
LP
Gregor
EDINI legetimni konkurent CERVELO P4...
OdgovoriIzbrišiSedaj CERVELO vraca udarec P5 eden najbolj pricakovanih skrivnosti v kolesarski industriji.
Mislim da nisem edini ki caka na datum 18 januar 2012...
CERVELO rocks
www.zootlab.si and WELCOME to the TRIBE
SWIM-BIKE-RUN like HELL
P-5 ja vroča roba. Sicer je pa Cervelo v težavah in jih bo kupil PON, da jim pomaga pri odpravi "šlamparij". Tako se govori po internetu.
OdgovoriIzbriši