Veliko se govori o testih okvirjev v vetrovnikih. Proizvajalci podajo podatke kolikšen upor ima določen okvir pri različniih hitrostih. Testirajo v nizkohitrostnih vetrovnikih (LOW speed wind tunnel).
Kako pridejo do oblike okvirja?
Beseda gre o oblikovanju okvirja za kronometrsko kolo proizvajalca CERVELO. Trenutno je njihov P4 v elitni skupini njahitrejših - najnaprednješih okvirjev. A že izdelujejo novega, ki bo odtenek bolj aerodinamičen.
Na sejmu EXPO Kona 2011 so pokazali kako testirajo različne oblike okvirja.
Za osnovo služi kovinko ogrodje na katerega se pritrdi posamezne segmente.
Lepo se vidi kovinsko ogrodje in nanj z vijaki pritrjeni plastični segmenti različnih oblik |
Vsak segment, ki je plastičen zajema le delček oblike okvirja. Tako imajo sestavljanko v vetrovniku in s preizkušanjem različnih oblik dobijo najmanjši količnik zračnega upora.
Plastični segmenti različnih oblik skriti v zabojniku pred očmi radovednežev |
Ne ge pa samo za obliko. Na okvir pridejo pritrjene komponente za katere je potrebno predvideti nosilce, vodila, prostor za vzdrževanje itd.
Pri novem Cervelu se vidi predvsem razvoj prednjega dela.
Največ dela bo vloženo v prednji del, ki bo integriran |
Okvir bo skoraj v enem kosu z aerokrmilom. Namesto dveh distančnikov za naslone rok je tu samo en. Vse za manjši zračni upor |
Prednji del iz segmentov, zadaj še golo kovinsko ogrodje |
Hmmmm.... |
Zadnji del |
Predstavitev izgotovljenega prototipa pričakujemo v začetku leta 2012.
vir: http://www.tririg.com/
Lep začetek tedna
Gregor
Komentarji
Objavite komentar