Veliko se govori o testih okvirjev v vetrovnikih. Proizvajalci podajo podatke kolikšen upor ima določen okvir pri različniih hitrostih. Testirajo v nizkohitrostnih vetrovnikih (LOW speed wind tunnel).
Kako pridejo do oblike okvirja?
Beseda gre o oblikovanju okvirja za kronometrsko kolo proizvajalca CERVELO. Trenutno je njihov P4 v elitni skupini njahitrejših - najnaprednješih okvirjev. A že izdelujejo novega, ki bo odtenek bolj aerodinamičen.
Na sejmu EXPO Kona 2011 so pokazali kako testirajo različne oblike okvirja.
Za osnovo služi kovinko ogrodje na katerega se pritrdi posamezne segmente.
![]() |
Lepo se vidi kovinsko ogrodje in nanj z vijaki pritrjeni plastični segmenti različnih oblik |
Vsak segment, ki je plastičen zajema le delček oblike okvirja. Tako imajo sestavljanko v vetrovniku in s preizkušanjem različnih oblik dobijo najmanjši količnik zračnega upora.
![]() |
Plastični segmenti različnih oblik skriti v zabojniku pred očmi radovednežev |
Ne ge pa samo za obliko. Na okvir pridejo pritrjene komponente za katere je potrebno predvideti nosilce, vodila, prostor za vzdrževanje itd.
Pri novem Cervelu se vidi predvsem razvoj prednjega dela.
![]() |
Največ dela bo vloženo v prednji del, ki bo integriran |
![]() |
Okvir bo skoraj v enem kosu z aerokrmilom. Namesto dveh distančnikov za naslone rok je tu samo en. Vse za manjši zračni upor |
![]() |
Prednji del iz segmentov, zadaj še golo kovinsko ogrodje |
![]() |
Hmmmm.... |
![]() | |||
Zadnji del |
Predstavitev izgotovljenega prototipa pričakujemo v začetku leta 2012.
vir: http://www.tririg.com/
Lep začetek tedna
Gregor
Komentarji
Objavite komentar