Preskoči na glavno vsebino

Kalibracija tenziometra / tensiometer calibration


Vsi obroči imajo podana najvišjo nateznost naper - lahki aluminijasti obroči imajo ponavai 100-110kg; karbonski 120kg; karbonski z notranjimi nipli pa še višjo (150kg)

Če pri gradnji obročnika prekoračimo najvišjo nateznost lahko tak obroč poči oz. potegne nipel iz obroča. To se zgodi tudi pri slabo sestavljenih obročnikih, ker je sila na naperah razporejena neenakomerno. Če je en napere premalo napeta mora sosdenja napera nositi to silo in odstopanja v nateznosti se hitro povečajo. Z vožnjo se to lahko še poveča in pride do poškodbe, ker je komponenta v obročniku preobremenjena (lahko poči napera, lahko poči obroč ali celo "flančna" na pestu).

V Špici Šport so vsi seti sestavljni ročno in nateznost je kar se da enaomerno usklajena  - to se preveri z napravo imenovano TNEZIOMETER. Ker se sčasoma deli v tenziometru obrabijo oz vzmeti zmehčajo jih je potrebno vsake toliko časa umeriti. Za to smo sestavili KALIBRATOR.

Nekaj časa nazaj sem imel svojo metodo (ki je izredno nepraktična in zahteva kar dosti fizičnega napora) KLIK! 

Sedaj je zadeva elegantnejša :)

Kalibracijska miza - tenziometra WHEELFANATYK in PARKTOOL - tabele za branje nateznosti

Napera Sapim CX Ray je vpeta med tehtnico in nipel

Toliko kg je ponavadi na zadnji levi strani obročnika - tehtnica tehta do 300kg kar je še enkrat več kot je potrebno

110kg - toliko je omejitev za lahke aluminijaste obroče (NoTubes, Niobium 20,...)  ter nekatere karbonske (ZIPP )

Tehtnica prikazuje 108,7kg - odčitek na tenziometru je 0,35mm-  je tenziometer točen? ...poglejmo v tabele

Tabela ima podane nateznosti za več vrst naper - za napero CX Ray je potrebno gledati dimenzijo 1,2mm (zgornji del levo) - odčitek 0,35mm pomeni nateznost 108kg - tehtnica je kazala skorj toliko

Tenziometer Parktool

Pri 150kg nateznosti se zna zgoditi marsikaj



Lp
Gregor


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit

KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo.




Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC:










OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.

ZAKAJ?
-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa


Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?

-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)


V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.

Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).




Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi a…