Preskoči na glavno vsebino

Kalibracija tenziometra / tensiometer calibration


Vsi obroči imajo podana najvišjo nateznost naper - lahki aluminijasti obroči imajo ponavai 100-110kg; karbonski 120kg; karbonski z notranjimi nipli pa še višjo (150kg)

Če pri gradnji obročnika prekoračimo najvišjo nateznost lahko tak obroč poči oz. potegne nipel iz obroča. To se zgodi tudi pri slabo sestavljenih obročnikih, ker je sila na naperah razporejena neenakomerno. Če je en napere premalo napeta mora sosdenja napera nositi to silo in odstopanja v nateznosti se hitro povečajo. Z vožnjo se to lahko še poveča in pride do poškodbe, ker je komponenta v obročniku preobremenjena (lahko poči napera, lahko poči obroč ali celo "flančna" na pestu).

V Špici Šport so vsi seti sestavljni ročno in nateznost je kar se da enaomerno usklajena  - to se preveri z napravo imenovano TNEZIOMETER. Ker se sčasoma deli v tenziometru obrabijo oz vzmeti zmehčajo jih je potrebno vsake toliko časa umeriti. Za to smo sestavili KALIBRATOR.

Nekaj časa nazaj sem imel svojo metodo (ki je izredno nepraktična in zahteva kar dosti fizičnega napora) KLIK! 

Sedaj je zadeva elegantnejša :)

Kalibracijska miza - tenziometra WHEELFANATYK in PARKTOOL - tabele za branje nateznosti

Napera Sapim CX Ray je vpeta med tehtnico in nipel

Toliko kg je ponavadi na zadnji levi strani obročnika - tehtnica tehta do 300kg kar je še enkrat več kot je potrebno

110kg - toliko je omejitev za lahke aluminijaste obroče (NoTubes, Niobium 20,...)  ter nekatere karbonske (ZIPP )

Tehtnica prikazuje 108,7kg - odčitek na tenziometru je 0,35mm-  je tenziometer točen? ...poglejmo v tabele

Tabela ima podane nateznosti za več vrst naper - za napero CX Ray je potrebno gledati dimenzijo 1,2mm (zgornji del levo) - odčitek 0,35mm pomeni nateznost 108kg - tehtnica je kazala skorj toliko

Tenziometer Parktool

Pri 150kg nateznosti se zna zgoditi marsikaj



Lp
Gregor


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC by ŠPICA ŠPORT Kamnik

TRENUTNA ZALOGA SETOV 4.2AC


UPDATE 27-04-2015



KAVITEC 4.2AC(z trakom za prekritje lukenj) + zapenjalci
- 490eur (5% popust pri plačilu z gotovino)

UPDATE 29-01-2015!









Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry
Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross )
Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings
Weight (wheelset) - cca 1790-1840g
No weight limit
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Pesta izdeluje tovarna Novatec, ki je v zadnjih nekaj letih temeljito "doterala" svoje izdelke in je zato med boljšimi, ki nudi kvaliteten izdelek po ugodni ceni.

Vsi s…

Diski na cestakih - 2017

Uradno bo UCI dovolila uporabo kolutnih zavor na cestnih dirkalnkih.

Pritisk proizvajalcev je prevelik  (logično če narediš najnovejše "modele" v izvedbi z disk hidravličnimi zavorami).


Poškodbe (ureznina):


Opeklina pri množičnem padcu (povezava KLIK!)




Sedaj se porajajo rešitve za varnejšo uporabo:

- zaobljani robovi rotorja brez lukenj
- "ščitniki" rotorjev in zavornih čeljusti

T Red že ponuja zaščitpo pred "vročimi in ostrimi rotorji"




PARLEE - prekirte čeljsti





Lp
Gregor