Preskoči na glavno vsebino

Spet nekaj o "wheelsetih"

Ko prvič primemo v roke nov "wheelset" prvo pogledamo kako se vrti - lahkotno vrtenje  in če je obroč povsem scentriran smo veseli kot ptiček na veji.
Toda to je tako kot če bi pri nakupu sadja gledali le njegovo lepo zunanjost  ; okus, sočnost, kvaliteto vsebovanih snovi pa povsem zanemarili.

Kvalitetni ležaji so seveda pomembni - a če se lepo vrtijo v naših rokah še ne pomeni, da se dobro obnesejo pod obremenitvmi. Pomembno je še tesnenje in vzdžljivost. Lahkotno vrtenje pa prinese nekaj wattov oz miliwattov prirhanka energije (mogoče ima večji efekt na našo psiho).

Centričnost wheelseta je mogoče zadnja pomembna stvar - centričnost mora biti tolikšna, da nas pri vožnji ne moti. Ko namestimo tubular na popolno centriran obroč vidimo koliko nam to pomeni - tubularji se zelo težko namestijo tako lepo kot "klinčerji" (poltubularji). Če gledamo centričnost MTB wheelsetov si še posebaj prvo poglejmo kolikšne "žeblje" imajo pnevmatike. Torej če centričnost (opletanje) ni popolo ne bomo zato nič počsnejši. Centričnost se lahko tudi spremeni, ko namestimo pnevmatiko in v njo napolnimo zrak pod pritiskom - KLIK!





Pravilna nateznost naper in uporabljenih komponent zagotovlja dober in vzdržljiv wheelset. Po daljšem času tudi možnost servisiranja (če je set sploh še zmožen popravila po daljših vožnjah v blatu itd; dostopnost nadomestnih delov in cena le teh...).

Če želimo imeti wheelset z enakomerno nateznostjo in obenem centričen zahteva kar nekaj časa in izkušenj - praktično se pri sestavljanju takega wheelseta pravo delo šele prične kjer ponavadi ostali končajo (sestavljen in napet wheelset).

Če gremo še stopnjo više se na obroče, ki so že pod uskaljeno nateznostjo naper namesti pnevmatike pod pritiskom, ki se bo uporabljal na vožnjah. Zadeve se še malo "podajo" in ugotovimo, da za res optimalno sestavljen wheelset lahko porabimo ogromno časa - toda tak wheelset potegne iz komponent največ kar ponujajo.

 
Graf nateznosti naper sapim Cx ray na desni strani zadnjega obročnika - DS oz "drive side" je na zadnjem obročniku prioriteta, zato se tu gleda, da je nateznost čim bolj enakomerna. Nateznost je prikazana z nameščeno pnevmatiko pod pritiskom 2,5bara


Graf nateznostti naper sapim Cx ray na levi strani zadnjega obročnika  (kjer so diski za zavore). Asimetrični obroč FRM Evo poskrbi, da je tu nateznost nekoliko višja kot pri obročih z klasičnimi luknjami. Nateznost je kljub dvema "špicama" odlična - če špice "izravnamo" obroč ne bo centričen. Tu se vidijo nepravilnosti v strukturi obročev. nateznost je prikazana z nameščeno pnevamtiko pod protiskom 2,5 bara

Prikaz nateznosti leve (NDS) in desne (DS) strani zadnjega obročnika - MTB 29er FRM Evo obroč spleten na sapim Cx ray naperah in zelo lahkih pestih FRM Urano

Pritisk v pnevmatikah malo deformira stene obroča in to se zazna kot nižja nateznost - koliko se deformira je odvisno od samega obroča in pnevmatike - pri tubularjih tega efekta skoraj ni zaznati





Lp
Gregor




Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas