sobota, 30. marec 2013

Spet nekaj o "wheelsetih"

Ko prvič primemo v roke nov "wheelset" prvo pogledamo kako se vrti - lahkotno vrtenje  in če je obroč povsem scentriran smo veseli kot ptiček na veji.
Toda to je tako kot če bi pri nakupu sadja gledali le njegovo lepo zunanjost  ; okus, sočnost, kvaliteto vsebovanih snovi pa povsem zanemarili.

Kvalitetni ležaji so seveda pomembni - a če se lepo vrtijo v naših rokah še ne pomeni, da se dobro obnesejo pod obremenitvmi. Pomembno je še tesnenje in vzdžljivost. Lahkotno vrtenje pa prinese nekaj wattov oz miliwattov prirhanka energije (mogoče ima večji efekt na našo psiho).

Centričnost wheelseta je mogoče zadnja pomembna stvar - centričnost mora biti tolikšna, da nas pri vožnji ne moti. Ko namestimo tubular na popolno centriran obroč vidimo koliko nam to pomeni - tubularji se zelo težko namestijo tako lepo kot "klinčerji" (poltubularji). Če gledamo centričnost MTB wheelsetov si še posebaj prvo poglejmo kolikšne "žeblje" imajo pnevmatike. Torej če centričnost (opletanje) ni popolo ne bomo zato nič počsnejši. Centričnost se lahko tudi spremeni, ko namestimo pnevmatiko in v njo napolnimo zrak pod pritiskom - KLIK!





Pravilna nateznost naper in uporabljenih komponent zagotovlja dober in vzdržljiv wheelset. Po daljšem času tudi možnost servisiranja (če je set sploh še zmožen popravila po daljših vožnjah v blatu itd; dostopnost nadomestnih delov in cena le teh...).

Če želimo imeti wheelset z enakomerno nateznostjo in obenem centričen zahteva kar nekaj časa in izkušenj - praktično se pri sestavljanju takega wheelseta pravo delo šele prične kjer ponavadi ostali končajo (sestavljen in napet wheelset).

Če gremo še stopnjo više se na obroče, ki so že pod uskaljeno nateznostjo naper namesti pnevmatike pod pritiskom, ki se bo uporabljal na vožnjah. Zadeve se še malo "podajo" in ugotovimo, da za res optimalno sestavljen wheelset lahko porabimo ogromno časa - toda tak wheelset potegne iz komponent največ kar ponujajo.

 
Graf nateznosti naper sapim Cx ray na desni strani zadnjega obročnika - DS oz "drive side" je na zadnjem obročniku prioriteta, zato se tu gleda, da je nateznost čim bolj enakomerna. Nateznost je prikazana z nameščeno pnevmatiko pod pritiskom 2,5bara


Graf nateznostti naper sapim Cx ray na levi strani zadnjega obročnika  (kjer so diski za zavore). Asimetrični obroč FRM Evo poskrbi, da je tu nateznost nekoliko višja kot pri obročih z klasičnimi luknjami. Nateznost je kljub dvema "špicama" odlična - če špice "izravnamo" obroč ne bo centričen. Tu se vidijo nepravilnosti v strukturi obročev. nateznost je prikazana z nameščeno pnevamtiko pod protiskom 2,5 bara

Prikaz nateznosti leve (NDS) in desne (DS) strani zadnjega obročnika - MTB 29er FRM Evo obroč spleten na sapim Cx ray naperah in zelo lahkih pestih FRM Urano

Pritisk v pnevmatikah malo deformira stene obroča in to se zazna kot nižja nateznost - koliko se deformira je odvisno od samega obroča in pnevmatike - pri tubularjih tega efekta skoraj ni zaznati





Lp
Gregor




Ni komentarjev:

Objavite komentar