Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj
B.P. :
OdgovoriIzbrišipotem so prednapete na več kot 120kg ko so neobremenjene?
al pač iz 120kg zgubijo samo 2kg napetosti? (jih skup stlači)
Kavitator:
načeloma da - pod tlakom se naketre bolj podajo kot druge - tu se poznajo nepravilnosti in neenakomeren pritisk roba plašča na obroč. Širši plašč ima večji vpliv ker sili stene obroča bolj navzven. Na wheelset sem dal cca 120kg nateznosti - ko sem namontiral plašč in nadrukal na 2,5bara se je po uležanju plašča nateznost spustila na cca 105kg - torek za cca 12%. Na tehj obročih to ni problem ker sta nateznosti obeh strani skoraj enaki in dokaj visoki. Pri obročih z nizko nateznostjo (stan no tubes spadajo mednje ki imajo 100kg max) pa lahko pride do večjega zmanjšanja nateznosti - in nateznost pod 100kg pomeni težave in manj tog wheelset (še posebaj ob neeanakomerni nateznosti ko nekatere napere pod obremenitvijo hitro izgubijo vso nateznost).