Preskoči na glavno vsebino

Test TERMObidnov




Nekaj besed o temobidonih.

Poznamo termosteklenice, katere za izolacijo uporabljajo vakuum - prazen prostor med stenama steklenice. Zato mora biti konstrukcija trdna.
Na kolesu bi med vožnjo težko pili pijačo iz take steklenice. Termobidon za izolacijo uporablja mehka polnila ali folije, ki pa niso tako učinkovita kot vakuum. A zato je bidon mehak in lahek - podobno kot klasični bidon. Taka konstrukcija nam omogoča nemoteno in varno pitje tekočine med vožnjo kolesa.
Žal izolacijski material zavzame kar precej prostora, zato so notranji volumni precej manjši kot bidon izgleda na zunaj.  Ker so temperature nižje mora biti tudi material bolj temperaturno obstojen. Bidon mora biti oblikovan, da nam ne zdrsne iz oprijema z zimskimi rokavicami. "Cucelj" ne sme otrdeti ali primrzniti.

Tako vidimo, da ni vse v dobri izolaciji ampak od celotnega izdelka zahteva veliko boljše materiale, kvalitetno izdelavo, funkcionalnost itd.


Testiral sem pet termobidonov in enega navadnega pribižno enakih prostornin. Vsi imajo max. temperaturo pijače 70stC  in jih je možno oprati v pomivalnem stroju. Izdelani so iz kvalitetne plastike.

Polar Bottle - CamelBak - Elite


Za test so jih žrtvovale trgovine: 

ENERGIJA BIKES Domžale
VEB COMPANY Litijska LJ
ŠPICA ŠPORT Kamnik

Zaenkrat sem izvedel samo statični test. To pomeni, da ni vpliva dejavnikov okolice (veter, mešanje tekočine med vožnjo, količina tekočine je skozi test enaka). Ko bodo pogoji dopuščali bo na vrsti še dinamični test, ki bo zajel vse naštete okoljske dejavnike.


STATIČNI test:

-temperatura zraka: +2 stC
-temperatura podlage: 0 stC
-brezveterje
-merjenje temperature z IR laserskim termometrom na 15min
-dolžina testa 2h30min
-pred vsakim merjenjem je bidon pretresen, da se tekočina premeša

Led iz zmrzovalnika - za vse skeptike


Rezultati termoizolacije bidonov so vidni na spodnjem grafu:
Lepo se vidijo razlike glede na klasični bidon (rjava črta) - za večji graf KLIK! nanj
Rezultati meritev na tem testu so optimalni in se jih ne bo dalo doseči v relanem svetu na kolesu. Saj s tem ko se tekočina meša in veter odnaša toploto iz sten bidona močno pospešimo ohlajanje. Če dodamo, še nižanje volumna tekočine (ker jo pijemo) so lahko rezultati več kot 50% slabši od zgornjega grafa!


Testiranci in kratek opis:

CamelBak Chill Podium - ŠPICA ŠPORT Kamnik

Volumen: 600ml (21 oz.)
Teža: 107g
Tip plastike: 5

Chill Podium - zmagovelc pri konstrukciji. Škoda, ker nisem mogel stestirati še njihovega top modela

JET VALVE- zaklepanje/odklepanje se izvede z zasukom

Ta bidon izstopa zaradi membranskega "cuclja", ki se zaklepa. Pitje je resnično hitro.
Najmehkejši bidon na testu. Ima zelo dober oprijem (mehka in voljna plastika) kljub skoraj ravnim stenam in sodoben videz. Velika odprtina za čiščenje.
Če je "cucelj" odklenjen pri vožnji po brezpotjih oz. skokih kolesa tekočina curlja skozenj. Na lepih cestah teh težav ni. Zaklepanje/odklepanje se težko izvede z eno roko.
Dobi se tudi z zanko za pritrditev okoli pasu. 




Elite ICEBERG - VEB COMPANY Litijska

Volumen: 500ml
Teža: 131g
Tip plastike: 4

Elite ICEBERG - kot izolator uporabljena folija



Gumijast "cucelj" in masiven pokrov







Najtrši in najbol "spolzek" bidon na testu. Oblika pri Elite mogoče ni najboljša, ker so povsem ravni. "Cucelj" je gumijast in mehak tudi pri nižjih temperaturah.
  


Elite JASA - VEB COMPANY Litijska

Volumen: 450ml (v podatkih 500ml)
Teža: 168g
Tip plastike: 4

Elite JASA - lep bidon a mogoče ne konstrukcijsko dovršen. Kot izolacija je uporabljena pena.



Gumijast "cucelj"



Mehkejši kot ICEBERG in mehkejša-volnejša plastika. Ima največji zunanaji volumen, ki se pozna pri malo boljši izolaciji. "Cuclej" je gumijast in mehak ostane tudi pri nižjih temperaturah. Velika odprtina za čiščenje.
Notranji valj ni nič lepljen ampak samo vstavljen v bidon. Tako lahko bidon povsem razstavimo in po potrebi očistimo. Se pa zna zgoditi, da pri odvijanju pokrova potegnemo valj ven (skupaj z tekočino).



Elite NANOGELITE - VEB COMPANY Litijska

Volumen: 450ml (v podatkih 500ml)
Teža: 158g
Tip plastike: 4

Elite NANOGELITE - najboljši glede izolacije


Pokrov je enak kot pri JASA in ICEBERG



Najboljši izmed Elite bidonov na testu. Oprijem je dober zaradi mehkejše/voljnejše plastike. Mehak je podobno kot JASA a ima manjši zunanji volumen. "Cucelj" je gumijast in mehak ostane tudi na nižjih temperaturah.
Očitno ima "nanogel" najboljše izolacijske lastnosti saj tu suvereno zmaga. Škoda, ker ima majhni notranji volumen. Velika odprtina za čiščenje.



Polar BOTTLE - ENERGIJA BIKES Domžale

Volumen: 550ml  (20 oz.)
Teža: 127g
Tip plastike: 4

POLAR Bottle - izolacijsko ne najboljši. Glede oprijema pa zmagovalec



Polar Bottle dobavljiv tudi v različnih barvah. Na sliki je večja 650ml različica


Kvalitetna plastika in snemljiv "cucelj"


Oprijem najboljši na testu zaradi oblike ;plastika pa je mehka in voljna (kot pri CAMELBAK). "Cucelj" je snemljiv tako, da ga po potrebi očistimo. Zaradi tega je tudi malo trši od gumijastih. Izdelava je kvalitetna. Na voljo so v mnogih barvah (tudi pisani). Velika odprtina za lažje čiščenje. Priložena je zanka za nošenje okoli pasu.


Kakšen bidon potrebujemo? 

Za zelo mrzle dni gotovo tistega z najboljšo izolacijo. In ob zelo mrzlih dnevih gotovo ne gremo za več kot 2h na kolo. Za 2h kolesarjena en bidon na kolesu zadostuje. Če gremo ob malo znosnejših razmerah na daljši trening (4h ali več) ne potrebujemo zelo dobre izolacije. Za tako vožnjo potrebujemo vsaj 2 bidona na kolesu. Če spijemo prvega v 1,5h to pomeni da drugi toliko časa počiva. Mogoče pa vzamemo bidon v gore (kot sem jih tudi sam). Malo v razmislek, da na koncu ni vse tako črno belo...



Zahvaljujem se vsem za pomoč pri testu.

ENERGIJA BIKES  KLIK! za povezavo

VEB COMPANY KLIK! za povezavo

ŠPICA ŠPORT KLIK! za povezavo


TEST NI BIL NAROČEN ALI PLAČAN!

2.DEL TESTA - DINAMIČNI TEST V SIMULIRANIH RAZMERAH KLIK!

LP
Gregor

Komentarji

  1. Živjo.

    Ker so temperature prijetno poletne me zanima ali bo tudi kak test termobidonov za poletne razmere. (=

    LDŽ

    OdgovoriIzbriši
  2. Živjo!
    Trenutno ni v planu nobenega testa bidonova za poletje(dan ima smo 24 ur in še teh hitro zmanjka).Izolacija pomeni tudi počasnejše segrevanje pijače. Tako so tudi za vroče dni primerni zimski bidoni.

    OdgovoriIzbriši
  3. živjo,
    zelo zanimiv blog... zanima me na podlagi česa si napisal tole: "Če dodamo, še nižanje volumna tekočine (ker jo pijemo) so lahko rezultati več kot 50% slabši od zgornjega grafa!" na podlagi meritev ali si ocenil?

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala
    Ocenil sem na "oko". Nekako tako je bilo na zimskih furah. manjša masa se hitreje ohlaja.

    LP

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas