Preskoči na glavno vsebino

RAR testira obroče - PREČNA TOGOST karbonskih obročev



Adrien Gontier iz ROUS ARTISANALES.com  in RAR  je že nekaj let nazaj stestiral  nekaj bolj znanih obročev. 
 
Takih testov praktično ni so pa zelo uporabni. Ni jih, ker so izvedeni neodvisno in neplačani. Testi so tako relani in pomagajo nam uporabnikom/kupcem, da se lažje odločimo kaj bo dobro za naše potrebe. Tudi moj test termobidonov ima to podlago  - dati relane rezultate.

Testirani obroči (seti prednji/zadnji obroč):

AEROZENITH  X 1000

CORIMA MCC WINIUM

LEW RACING PRO VT-1

LIGHTWEIGHT VENTOUX G3

LIGHTWEIGHT OBERMAYER G3

LIGHTWEIGHT STANDARD G3

LIGHTWEIGHT STANDARD G2

LIGHTWEIGHT SPRINT

MAVIC CCU

REYNOLDS RZR

REYNOLDS RZR TEAM

Na prvem testu so izmerili prečen odklon obroča pod različnimi obremenitvami. Bolj enostavno pvedano obremenitev je podana v sili N (10N je 1kg) odklon pa v razdalji  mm.
Iz grafov se, da lepo razbrati kolikšna obremenitev je potrebna za enak odklon. V realnem svetu je odklon 2-3mm že dovolj.
Graf tudi lepo prikaže kako se obroč obnaša pod višanjem obremenitve. Npr. pri RZR Team, ki je na začetku najbolj tog se kasneje togost zelo zmanjša - torej po točki, ko se napere obroča deformirajo.

CORIMA Winium s svojimi masivnimi naperami togost obdrži  tudi do največjih obremenitev.

Mavic CCU lepo brani sloves enega najbolj togih obročnikov.

Pri Lightweight Sprint se lepo pozna nekaj naper več.

Najslabše se obneseta Francoski AEROZENITH in LEW Pro VT-1.

Dobro poznani LEW Pro VT1, ki slovi kot "čungalunga" je predhodnik današnjih Reynolds RZR saj je konstruktor isti - Paul Lew.

Rezultati testa zadnjega obroča za odklon 3mm( od najbolšega proti najslabšemu):

1. MAVIC CCU (165N)
2. CORIMA MCC WINIUM (159N)
3. LIGHTWEIGHT STANDARD G3 (155N)
4. LIGHTWEIGHT SPRINT (154N)
5. REYNOLDS RZR TEAM (150N) 
6. LIGHTWEIGHT STANDARD G2 (127N)
7. LIGHTWEIGHT VENTOUX G3 (125N)
8. REYNOLDS RZR (117N)
9. LEW PRO VT-1 (98N)
10. AEROZENITH  X1000 (97N)

Graf za zadnji obroč  in odklon 3mm


Rezultati PREDNJEGA obroča za odklon 2mm (od najbolšega proti najslabšemu):

1.CORIMA WINIUM (147N)
2. LIGHTWEIGHT SPRINT G3 (135N)
3. REYNOLDS RZR TEAM (133N)
4. LIGHTWEIGHT STANDARD G3 (126N)
5. LIGHTWEIGHT STANDARD G2 (124N)
6. MAVIC CCU (119N)
7. LIGHTWEIGHT VENTOUX G3 (113N)
8. AEROZENITH X 1000 (90N)
9. REYNOLDS RZR (97N)
10. LEW PRO VT-1 (78N)

Graf za prednji obroč in odklon 2mm


Narejeni bodo še testi AERODINAMIKE in ODIZVNOSTI obročev.




LP
Gregor

Komentarji

  1. Test je na voljo tudi v angleškem jeziku na istem naslovu.

    LP Borut

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas