Preskoči na glavno vsebino

TROJANSKI IZZIV

Trojane slavna postojanka vseh "krofarjev". Poleg tega je to tudi najvišja točka skozi katero vodi lokalna cesta; včasih edina povezava ter glavna prometna žila vzhodno-zahodne Slovenije. In odkar so zarezali  polegnje še avtocesto, je kolesarjenje uživancija. Še posebaj ob vikendih saj prometa skorajda ni.
Iz Trojan vodi lepa široka in konstantno padajoča cesta vse do Domžal. Mogoče je kateri/a že izkusil vožnjo s kolesom, ko piha vzhodnik - temu se reče uživancija.

Naslov teme je IZZIV. Zakaj?
Na Domžalski rundi smo vsakič šli po tej trasi z namenom treninga hitrosti. Njavečji padec je takoj za Trojanami. In tu je meni osebno najlepša trasa za kolesarit - ko se spustim. Doseči se da lepe hitrosti kljub ne prevelikemu naklonu padca.  Spoznaš zakone aerodinamike saj kmalu trčiš v "zid" -  max hitrost, ki si jo zmožen/a doseči.  In zadal sem si cilj okroglih 85km/h.

Kaj to pomeni?
Gotovo si večina misli  spust je spust in vse gre samo od sebe. Mogoče pa le ni tako. Pri hitrostih do 45km/h aerodinamika še nima velikega vpliva. Od tu dalje se pa malenkosti poznajo čedlaje bolj - naraščajo z kvadratom.
moč raste z kvadratom glede na hitrost


Ali tako povedano: po ravnem odseku lepe ceste v brezveterju gre večina tekmovalnih kolesarjev lahko do 55km/h. Iz 55km/h do 56/km/h pa potrebuješ mnogo več moči kot recimo iz 38km/h do 40km/h. Tako imenovani "zid" ti določa maksimalna moč (absolutni watti), celotna aerodinamika ter zunanji dejavniki (veter, gostota zraka,vlaga,temeperatura, površina ceste).
Gotovo ni treba omenjati, da so v prednosti kronometerska kolesa ter oprema. Tudi prenosi niso zanemarljivi. Pokaže se kdo lahko še razvija moč na zelo visokih kadencah (vrtljajih gonilke) - to pa pomeni tudi fizično ter psihično pripravljenost.

Do sedaj je moj rekord 81km/h z kronometer kolesom. Ne bom omenjal koliko napora je treba vložiti da sem iz 79,9km/h prilezel na 81km/h.
Vožnja v zaveterju tovornjaka ni dovoljena:)


Še utrinki iz zadnje Dolske runde, na točki kjer je hitrost najvišja (klik na sliko za povečavo):



Lep začetek tedna
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas