Preskoči na glavno vsebino

TEST- izgube v koleščkih zadnjega menjalnika 2.



Prejšnji test je bil primerjava ležajev - sedaj bo še primerjava med različnim številm zobc na kolescih zadnjega menjalnika.

Kaj vpliva na izgube pri potovanju verige skozi zadnji menjalnik?

- kot "objema" verige na kolečkih in pri prehodu na kaseto - bolj se veriga lomi večje so izgube
- zamaknjenost verige iz linije prednjega verižnika - najvišje trenje je pri najmanjšem prednjem verižniku in najmanjšem zadnjem oz pri največjem prednjem in največjem zadnjem
- stik členov verige z zobniki - več členov je v stiku večje je trenje
- napetost verige na spodnjem koleščku menjalnika, ki se nastavlja z vzmetjo in vijakom - višja ko je napetost verige višje je trenje
- kvaliteta in material koleščkov ter ležajev - slabše vrteči ležaji pomenijo višje izgube
- hitrost vrtenja koleščkov menjalnika - več obratov pomeni višje trenje v ležajih in pri stiku z verigo


"lom" verige pri prehodu med koleščki in na kaseto - manj ga je; manjše so izgube


"lom" verige glede na prednji verižnik 


Koliko moči se prihrani pri najboljših koleščkih menjalnika?

Trenutno so to koleščka proizvajalca BERNER - v laboratorijskih pogojih je prihranek glede na koleščka Shimano DURAACE okoli 1,7watta - v relnih pogojih naj bi bil ta prihranek tudi do 3W (dirka pri višjih hitrostih, obremenitvah itd...)


BERNER;  DURAACE z keramičnimi ležaji ; DURAACE klasična

Testiranje z različnimi verigami
najmanj trenja ima CAMPAGNOLO Record; največ SRAM Red
Iz tabele je razvidno, da večje ko so izgube v koleščkih; večje so razlike med verigami

BERNER ima kombinacijo 13 in 15 zobih koleščkov vpetih v keramične ležaje.

Shimano DURAACE ima oba koleščka 11 zoba in klasične jeklene ležaje

V čem je BERNER boljši od DURAACE ?

- manj vrtljajev(zaradi večjih koleščkov)
- veriga se manj "lomi"  pri prehodih med koleščki in na kaseto
- nižja napetost verige (skoraj pol manj kot Shimano DURAACE)-zaradi daljše kletke
- lepše vrtenje ležajev (keramični ležaji)


Koleščka oz kletke BERNER vozijo (oz so vozili) tudi najhitrejši (Lance Armstrong, Fabian Cancellara...)



Lp
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit

KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo.




Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC:










OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.

ZAKAJ?
-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa


Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?

-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)


V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.

Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).




Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi a…