Preskoči na glavno vsebino

Velodrom - FELT TA FRD

Velodrom - zaprta proga kjer se vozi levi krog - v zavojih je proga nagnjena tako, da se hitrost ne zmanjša - vse je podrejeno moči in aerodinamiki.

Danes smo dobili dva nova rekorda na vožnji v 1uri na velodromu v Novem Mestu:

Alenka Novak med puncami z 39.894m 
Igor Kopše med moškimi z 47.499m




Za olimpijske igre pa ženska Ameriška reprezentanca pričakuje odličja tudi zaradi povsem na novo razvitega dirkalnika TA FRD proizvajalca FELT





Inžinirji so izvedli meritve vetra v zaprtem velodromu. načeloma vetra ni - amapk ob dirki kjer se dosegajo hitrosti preko 70km/h se pojavi gibanje zraka, ki ga vodi steza ravno zaradi nagiba v zavojih.
In na 80% dolžine steze se pojavlja veter, ki piha pod kotom cca 2-5stopinje iz notranje strani steze.

Na podlagi analiz vetra so izdelali nov velodromski dirkalnik, ki je namenjem samo temu tipu dirk in še to samo za žensko reprezentanco.

Gonilka z verižnikom je postavljeno na levo stran - ker je vse oblikovano za čimboljšo aerodinamiko je tako stran z verižnikom bolj aerodinamična kot stran kjer je samo gonilka.
Obročniki imajo zadaj le en zobnik (fiksi) - tako je tudi razmak med vilicami manjši. Pri FELTu so tu šli v še manjši razmak in tako potrebujejo posebaj izdelane HEDove polne obročnike (diske). Razmak med površino diskov in vilicami je res minimalen. 

Dirkalnik je zanimiv predvsem zaradi obratno postavljene gonilke in pa cene okoli 200.000EUR.

Lp
G


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit

KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo.




Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC:










OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.

ZAKAJ?
-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa


Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?

-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)


V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.

Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).




Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi a…