Aerodinamika - kolesarja pri doseganju višjih hitrosti najbolj ovira ZRAČNI UPOR. Nekaj spisanega na to temo sem že objavil AERO 1.del
Vpliv na aerodinamiko imajo tudi obročniki sami, ki so zaradi rotirajočih mas še toliko bolj kompleksni.
"FUNKCIJE" obročnika:
-podpiranje teže kolesarja
-prenos moči na cestno podlago
-zaviranje
-imajo velik vpliv pri občutkih med vožnjo: udobnost - odzivnost - togost - zvok - izgled
Tokrat na hitro o sami obliki. Kdor spremlja kolesarsko tehnično sceno opazi silovit porast "debelih obročev" - oz. WIDER IS BETTER trend.
HED je pred skoraj 20 leti imel že take obroče (začeli so v MTB sceni), mnogo kasneje ZIPP, Bontrager, ENVE itd...
Obroči so klasično debeli (široki) okoli 20mm - sedaj pa so debeline obročev (najširši del) tudi do 27mm.
Tu je govora o obročih višjih profilov - dolgo časa je prevladoval porfil "V" - sedaj je profil obročev bolj podoben "U" oz toroidna oblika. Ta oblika se lepo dopolnjuje z nameščeno pnevmatiko.
Mavic je dodal še korak naprej in zapolnil režo med pnevmatiko in obročem. Vendar je UCI prepovedala uporabo tovrstnih dodatkov. Bontrager ima celo svoje pnevmatike, ki zapolnijo to režo.
PREDNOSTI:
- manjša občutljivost visokoprofilnih obročev na bočni veter (boljša vodljivost in stabilnejši obroč)
-boljša aerodinamika
-pri poltubular izvedbah zaradi večjega volumna boljše vozne lastnosti
-bolj tog obroč
Pnevmatika pri širših obročih lepo dopolni obliko in dobimo obroč, ki je zelo aerodinamičen. Tudi nižje višine obročev so bolj aerodinamične kot starejši višje profilni |
Pri MAVICu so vrzel med obročem in pnevmatiko zapolnili z penastim trakom - UCI je prepovedal uporabo takega sistema. |
Nekaj "profilov" obročev strnjenih na eno mesto |
SLABOSTI:
-veliko okvirjev ima premalo prostora med vilicami; tako obroči in pnevmatike lahko zadevajo v vilico oz. zavorne čejusti
-višja teža
Lp
Gregor
Komentarji
Objavite komentar