četrtek, 19. september 2013

INTERBIKE 2013 - FALCO - V

FALCO - ime izhaja iz angleškega imena za ujedo "Peregrine FALCON", ki pri lovu na svoj plen doseže tudi hitrosti čez 380km/h!

Lastnik znamke Benny je navdušenec za high tech  novitete in obenem kolesar.
FALCO-BIKES ima v ponudbi že klasičen cestni okvir iz karbonskih vlaken (svoj kalup!) ter titanov okvir, ki pa je tudi razstavljiv.

Na sejmu INTERBIKE so prikazali plod dela katerega cilj je bil en sam in edini - izdelati najbolj aerodinamičen cestni okvir!
Pravilnik UCI so vrgli v setnjak ter se držali nasvetov raznih "štručkotov" iz področja aerodinamike.

Po okoli 1700urah vloženega dela, testiranj, simulacij je nastal okvir FALCO-V

Ciljajo predvsem na triatlonske dirke - IRONMAN itd ...






Gre za že viden "softride" deisgn  - NACA 6 profil je povzet po vojaških letalih F-15 in F-22

Menda naj bi sam okvir z vilico-sedežno oporo-krmilnim cockpitom prihranil kar 25W energije glede na sedanje vrhunske okvirje - in celo do 40W glede na povprečne TT okvirje

Bočni presek glede na sedanji No1 Cervelo P-5
vir: http://www.falcobike.com/ttwhitepaper.pdf

Tak prihranek pomeni na razdalji 40km pri hitrosti 50km/h 1-2min hitrejšo vožnjo! (kar malo preveč optimistično za moje pojme)

Teža samega okvirja je okoli 1900g - toda ker to ni dirkalnik za premagovanje prelazov teža niti ni tako pomembna.

Kogar zanima detaljna teorija novega okvirja FALCO-V naj si pregleda dokumetacijo in razloženo študijo na KLIK!


 vir slik: SLOWTWICH.COM in FACEBOOK.COM 

(za večje slike KLIK! nanje)










Vložen in pravilno konstruiran bidon je del oblike, ki zagotavlja nizek aerodinamični koeficient.

Klasičen okvir in klasičen bidon - vidno je turbulentna okolica in s tem povečan zračni upor
vir: http://www.falcobike.com/ttwhitepaper.pdf 

Oblika okvirja, ki je konstruirana tako, da je del njega tudi primerno oblikovan bidon - vidno je dosti manj turbulenc in s tem nižji zračni upor glede na zgornji primer


Zadnji del (od gonilke dalje) deluje kot celota z diskom pri vodenju zračnih tokov



Prednji del, ki je integrirana vilica zaradi majhnega odklona pri zavijanju ne potrebuje debeline da bi idealno usmerjal zračni tok.




Vsekakor je znamka oz podjetje FALCO svežina - lastnik je zagrizen kolesar in predvsem ljubitelj visoke tehnologije in novih pristopov. Imjo svoj razvoj, kalupe ....

Povzava za FALCO-BIKES


Lp
Gregor






Ni komentarjev:

Objavite komentar