Preskoči na glavno vsebino

BITI VIDEN PONOČI

Kako varno voziti po slovenskih cestah na cestnem kolesu v trdi temi?  Tako, da te vozniki opazijo ter predvidijo na kaj so naleteli. Predvidevanje situacij je tudi za kolesarja pomembno saj le tako zmanjšamo varnost na maximum poleg dodatnih sredstev (recimo, če vidimo avto, ki se s strani vključuje v promet predvidimo, da nas težje opazi zaradi manjše čelne ploskve in smo pripravljeni zavirati itd...).

Kako se pa opremiti s svetlobnimi sredstvi? Tako da drugim dajemo signal kje smo ter, da sami vidimo v temi. Uporabljamo signalizacijska ter svetilna svetlobna telesa. Signalizacijska so najbolšja utripajoča. Za prednji del bela ali zelena svetloba, za zadnji del rdeča svetloba. Da pa ne bi na kakem odseku zapeljali na bankino oz. večjo luknjo si moramo pa sproti osvetljevati pot. Tu potrebujemo dovolj močno konstantno svetlobo z nastavlijvim kotom ter snopom svetenja. Najbolša za to je lučka nameščena na glavi oz . čeladi, saj sveti tja kamor je usmerjen pogled.

Včeraj sem namensko šel kasneje na trening opremljen z petimi svetilnimi telesi. Moram reči, da sem bil vesel komentarjev kolegov, ki so me videli v temi. Saj sem res izstopal iz teme , prav tako je bila reakcija voznikov pozitivna. Pravzaprav sem se počutil bolj varno kot podnevi, ko vsi drvijo mimo mene z nezmanjšano hitrostjo. Za naglavno lučko so mogoče sprva mislili, da je moped, ker sem dobil kar nekaj "blinkov" naj zmanjšam snop. A prednja utripajoča lučka da vedeti, da gre za kolesarja.


Z Alešem L. sva naredila tudi nekaj nočnih posnetkov na čudovitih ulicah starega dela Kamnika. Prav tako bo objavljen video, ki pokaže kako dejansko seva kolesar opremljen s tako opremo :)

Naglavna lučka ima regulacijo moči svetilnosti, snopa svetlobe ter kota po vertikali. Signaliacijska na krmilu utripa, saj je tako dosti opaznejša kot konstantno sveteča. Vse lučke imajo svetilne LED diode
Lučki, ki sta nameščeni namesto "čepov" v krmilu sta utripajoči ali konstantni. Zadnja nameščena pod sedežem je prav tako utripajoča. Torej so vse signalizacijske in namenjene čimprejšnji opaznosti.
Cestno tekmovalno kolo opremljeno za nočni trening


Lep dan

Gregor

Komentarji

  1. Lepo si se opremil za nočno kolesarjenje.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ko vidiš sam kolesarja iz avta v mraku brez primerne opreme ti da kmečka pamet vedeti, da se s tem ni za igrati. To velja tudi za vožnjo pri belem dnevu (po 2 čez celo cesto, nepremišljeni prehodi po označenem prehodu za pešce-sam zelo pazim ko zavijam levo ali desno-toda večina voznikov mislim da ne, še posebaj je tezko videti bočno iz večjega vozila (kombi ali tovornjak)

    OdgovoriIzbriši
  3. @kavi, za zadnjo luč sem študiral, kako bi naredil lahk nekaj zelo sexi, mogoče bi bil še berk zainteresiran. integrirano led varijanto na sedežu. Kupil pač najbolj primerno zadnjo lučko, jo razkopal in integriral v sedež (med izdelavo sedeža). Po mojem bi blo sexi za videt.

    ali so lučke v balanci mogoče te: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=13080;page=1;menu=1000,5,66;mid=0;pgc=137:511

    lp

    OdgovoriIzbriši
  4. Ideja je super! In mislim, da bi se dalo izvesti tole zelo dobro. Niso te lučke na linku.

    LP

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas