Preskoči na glavno vsebino

TITAN



Kaj odlikuje to fenomenalno kovino, ki jo uporabljama šele okoli 50 let?

- trdna kot jeklo (pri 45% nižji masi)
- 3 x bolj fleksibilna kot jeklo
- nedovzetna za magnetna polja
- tališče ima pri 1800stC
- imuna na kisline



Iz titana so izdelali mogočno vohunsko letalo (in bombnik) imenovan BLACKBIRD - to letalo je bilo dejansko pred svojim časom. Površina letala pri "delovni" hitrosti preko 3000km/h se je segrela čez 700stC - tako je letalo na stezi dejansko puščalo gorivo. Struktura iz titana se je pri 700stC raztegnila in tako zapolnila vse vrzeli.

Uporabljajo ga tudi v medicini (umetni sklepi, vijaki za zlomljene kosti itd) ter povosod kjer so zahteve po visoki trdnosti, žilavosti in nizki teži.

Sem spada tudi kolesarska oprema najvišje kakovosti (in posledično višje cene)

OKVIRJI
- udobni (3 x bolj fleksibilni kot jekleni)
- odporni na zunanje vplive (UV, vlaga, sol, znoj...)
- dokaj nizka teža
- unikaten izgled

MTB izdelan po željah kupca


LITESPEED je verjetno najbol poznan. Izdelali so tudi najlažji titanov okvir za cestna kolesa. Masa okvirja je okoli 700-800gramov. Kolo sestavljeno iz kovinskih komponent z dodatkom lesa je lahko kot umetnina. Ker so vsi okvirji ročno varjeni in ponavadi sestavljeni po željah naročnika veljajo za vrhunske izdelke (cene so primerljive z vrhunskimi karbonskimi okvirji)


PESTA
Večina kolesarskih pest je sedaj narejenih iz aluminija (solidna trdnost in nizka masa). Nekatera pesta imajo določene komponente izdelane iz titana. Shimano izdeluje telo račne iz titana. Taka račna je trdnejša kot aluminijasta in tako se zobci verižnika ne zajedajo v račno.
Vrhunska MTB pesta HADLEY -titanova račna - pri teh zasnovah je teža postranskega pomena

WhiteIndustries pesta imajo jekleno osovino in račne iz titana. Enostavna zasnova in izredno natančan izdelava


GOKISO in ROYCE sta mogoče edini podjetji, ki za celotno konstrukcijo uporabljata titan (in jeklo).
Taka pesta so dejansko neuničljiva.

GOKISO 


GOKISO ponuja 27 letno garancijo - so nepotrebno robustna za kolesarske potrebe. Izdeluje jih podjetje KONDO MACHINES (delajo za področje vležajenja reakcijskih motorjev).
Zasnova pesta je povsem njihova - tako je osovina ločena od ohišja preko blažilnikov. Vibracije iz ceste se ne prenašajo na kolo in taka vožnja naj bi bila dejansko hitrejša. Pesta so brez težav testirali do hitrosti 300km/h. Vzdržljivost pa kar 100dni tako, da so se vsak dan vrtela 10ur z hitrostjo 100km/h!
 Slabost je geometrija flančen in višja teža. Cena najdražjega seta je okoli 8.000EUR



ROYCE ima zasnovo kot vsa klasična pesta. Površino pest pa še dodatno prevlečeno z titanovim nitridom, ki jim da zlato barvo. Taka površina je izredno trda in odporna na vse okoliške vplive. Cena seta pest GoldRace je okoli 1200EUR



NAPERE

PILLAR ponuja napere iz titana. Nizka masa (cca 2,6g za napero) in mavričen odtenek sta edini lastnosti zaradi katerih jih uporabljajo. Ker je titan bolj prožen je set obročnikov manj tog kot pri jeklenih naperah.





In še zadnja cvetka - ki je očitno namenjena le oglaševanju podjetja.

CERAMIC SPEED je znan predvsem po ležajih - v zadnjem času so ponudili še verige, maziva UFO in zadnjo kletko menjalnika. Kletka ima večja koleščka kar zmanjša trenje (nižja hitrost vrtenja, manj lomljenja verige) - posebnost sta koleščka. Vležajena sta seveda v CERAMICSPEED ležajih.




Izdelana z 3D tiskalnikom, ki v tankih slojih nanaša titanov prah in tako dobimo funkcionalen izdelek. Taka koleščka so VOTLA in narejena iz TITANA.



Podjetje zatrjuje do 40% manjše izgube glede na konkurenco. To pomeni okoli 1-4W - odvisno od pogojev.
CENA - 1500EUR.





Komentarji

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit

KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo.




Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC:










OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu.

ZAKAJ?
-so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto)
-prenašajo velike obremenitve
-so gibajoča masa


Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe?

-vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR)
-za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...)
-kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...)
-okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...)


V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular.

Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico)
Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč).




Material za izdelavo obročev mora biti lahek in močan. Zato sta v uporabi a…