Les kot material za cestno kolo se čedalje pogosteje uporablja - obdelan les ali sestavljeno iz palic (cevi) bambusa.
Zaradi višje teže se ne more kosati z visokonaprednimi materiali kot so npr. karbonska vlakna.
Vsekakor pa ponuja največjo udobnost - ker ima sušen les polno mikroskopskih zračnih por.
Zaradi tega bi morala biti togost manjša; vendar sem se sam prepričal da je okvir NATURA med bolj togimi.
Teža celotno opremljenega kolesa ne presega 9kg - toda pri takih izdelkih je teža na stranskem tiru.
Teža celotno opremljenega kolesa ne presega 9kg - toda pri takih izdelkih je teža na stranskem tiru.
Za okvir NATURA je uporabljen les jelše z orehovimi inserti.
Vsi deli so obdelani z 5-osnim CNC rezkalnikom za katerega se je moral Jure naučiti programiranja in naćrtovanja oblik primernih za CNC stroj.
Vsi deli so obdelani z 5-osnim CNC rezkalnikom za katerega se je moral Jure naučiti programiranja in naćrtovanja oblik primernih za CNC stroj.
Da se obdelovanec natančno obdela ga je potrebno primerno vpeti. In tu lahko nastanejo težave pri samem načrtovanju oblike okvirja - pač nekatere želje iz glave je potrebno prirediti za realni svet.
VIDEO: CNC obdelava delov za okvir NATURA
VIDEO: CNC obdelava delov za okvir NATURA
Za povečavo KLIK! na sliko
Kup jelševih desk čaka na obdelavo |
Del sestavljanke |
Vonj po lesu - NATURA cestni dirkalnik by Jure Lipar |
Napis okvirja je ročno vgraviran |
NATURA je opremljena z "grupo" SRAM Force |
Spoj pri gonilnem ležaju okrepljen z orehovimi inserti |
Pletenice za krmiljenje prestav so speljane v notranjosti okvirja - "neviden" prehod med okvirjem in pletenico prednjega menjalnika |
V živo izgleda "sredina" res masivno |
Zadnje vilice se prepletajo z prednjim delom okvirja - pri preizkusu togosti (polna obremenitev gonilke) je bil okvir brez kakeršnegakoli zvijanja! |
Zadnji trikotnik - vilice so sestavljene iz več kosov kar jim poveča trdnost |
Na tak okvir ne moramo napacati barvnih shem, ker je najlepši odtenek surovega lesa - podobno je z čarobnim leskom UD karbonskih vlaken |
Krmilni ležaji so v aluminijastih "šalčkah" |
Notranja napeljava bovdnov poskrbi za "čist" zunanji videz in les pride še bolj do izraza |
Jekleni "drop out" je vliman v notranjost vilice - karbonska vlakna bi tu precej znižala težo |
To je Juretov prvi takšen izdelek in v prihodnosti je pričakovati še marsikaj zanimivega.
Že ob izdelavi tega okvirja je imel v glavi naslednike - izboljšane naslednike.
Pri vsem mu je ob strani stal tudi oče Rolando Lipar, ki vodi podjetje MIZARSTVO LIPAR v Lahovčah
Torej še en inovativen kolesarski ustvarjalec v naši mali Sloveniji.
Specifikacije kolesa NATURA:
Vilica: 3T Funda
Obročniki: Gigantex, FRM pesta
Oprema: SRAM Force
Krmilo: 3T alu
Krmilna opora: ITM alu
Sedež: Specialized Toupe
Pedala: Look KeoBlade
Lp
Gregor
Komentarji
Objavite komentar