ponedeljek, 21. oktober 2013

BAKER na cestni sceni

Kdor je malenkost tehnično podučen ve, da je baker hudečevo težka in mehka kovina.
To sta lastnosti v popolnem nasprotju z recimo jeklom ali karbonskimi vlakni, ki so lahka in zelo trda

Zakaj bi BAKER uporabljali na cestnih dirkalnikih, ki stremijo k čim nižji teži in čim večji trdnosti?

Poznamo bakrene žlebove in okraske na cerkvah naših nedotakljivih - ti elementi se pa tudi kaj hitro pojavijo v rokah ----vemo koga :)
Baker ima tudi zelo dobro toplotno prevodnost ( o prevodnosti in ostalih inštalacijah tu ne bo debate)

Torej ti dve lastnosti ga pa vendarle povezujeta z cestnimi dirkalniki - lep žlahten lesk in odvajanje toplote.
Toplota pri kolesu se pojavi, ko zaviramo z zavornimi čeljustmi za obroče (disk hidravlika je povsem drug planet) - in tu je Italjansko podjetje URSUS specializirano na področje obročnikov.

Predstavili so nove cestne obroče, ki imajo na zavorni površini vlaminirano bakreno tkanino.
Torej enako kot karbonska, steklena vlakna - vendar so tu bakrena. Obljubljajo da površina prenese segrevanje do 400stC; vendar se zaradi dobrega odvajanja toplote v obroč segreje le na 100stC.




Izgled površine je tipično "bakren" - vprašanje je kaj se zgodi, ko bakrena tkanina izgubi prevleko epoksidne smole in pride v stik z zrakom in vlago. Vsi poznamo "zelenega volka"


V razmislek tudi koliko so taki obroči težji od klasičnih z mnogo lažjimi karbonskimi vlakni. Ker pa je zavorna površina najbolj oddaljen del obroča ima masa tudi največji vpliv na odzivnost - nekaj o tem KLIK! 

 Gre za "klinčer" obroče (poltubular) - set obročnikov višine 50mm in širina 20mm tehta okoli 1550g - teža ne pove dosti če ne vemo koliko tehta samo obroč.  Cena okoli 2200EUR!

Več na BikeRumor.com - KLIK!


Sedaj pa še lep primerek, ki izrablja žlahten pridušen lesk bakra

Gre za unikatno izdelan  cestni dirkalnik podjetja TEMPLE 
Mogoče bi lahko zamenjali trak krmila in sedež z usnjenimi zadevicami - samo moj pogled na "žlahtnost" v stiku z high end okvirjem in opremo


Naj slike povedo svoje (vir: rouesartisanales.com):



Zadnji obročnik je spleten na titanovih naperah Pillar - razporeditev pletenja je 2:1

ZIPP obroč teže od 300-310gramov je prevlečen z bakreno mrežico, ki se uporablja v letalski industriji


Rjavo usnje bi se bolj zlilo z bakrenim odtenkom ostalih komponent

Zavore M5 - na krmilo bi gotovo sodil rjav usnjen trak







Povezava do originalnega članka - KLIK!

Lp
Gregor


1 komentar:

  1. http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=109724
    To je to!

    OdgovoriIzbriši