Preskoči na glavno vsebino

BAKER na cestni sceni

Kdor je malenkost tehnično podučen ve, da je baker hudečevo težka in mehka kovina.
To sta lastnosti v popolnem nasprotju z recimo jeklom ali karbonskimi vlakni, ki so lahka in zelo trda

Zakaj bi BAKER uporabljali na cestnih dirkalnikih, ki stremijo k čim nižji teži in čim večji trdnosti?

Poznamo bakrene žlebove in okraske na cerkvah naših nedotakljivih - ti elementi se pa tudi kaj hitro pojavijo v rokah ----vemo koga :)
Baker ima tudi zelo dobro toplotno prevodnost ( o prevodnosti in ostalih inštalacijah tu ne bo debate)

Torej ti dve lastnosti ga pa vendarle povezujeta z cestnimi dirkalniki - lep žlahten lesk in odvajanje toplote.
Toplota pri kolesu se pojavi, ko zaviramo z zavornimi čeljustmi za obroče (disk hidravlika je povsem drug planet) - in tu je Italjansko podjetje URSUS specializirano na področje obročnikov.

Predstavili so nove cestne obroče, ki imajo na zavorni površini vlaminirano bakreno tkanino.
Torej enako kot karbonska, steklena vlakna - vendar so tu bakrena. Obljubljajo da površina prenese segrevanje do 400stC; vendar se zaradi dobrega odvajanja toplote v obroč segreje le na 100stC.




Izgled površine je tipično "bakren" - vprašanje je kaj se zgodi, ko bakrena tkanina izgubi prevleko epoksidne smole in pride v stik z zrakom in vlago. Vsi poznamo "zelenega volka"


V razmislek tudi koliko so taki obroči težji od klasičnih z mnogo lažjimi karbonskimi vlakni. Ker pa je zavorna površina najbolj oddaljen del obroča ima masa tudi največji vpliv na odzivnost - nekaj o tem KLIK! 

 Gre za "klinčer" obroče (poltubular) - set obročnikov višine 50mm in širina 20mm tehta okoli 1550g - teža ne pove dosti če ne vemo koliko tehta samo obroč.  Cena okoli 2200EUR!

Več na BikeRumor.com - KLIK!


Sedaj pa še lep primerek, ki izrablja žlahten pridušen lesk bakra

Gre za unikatno izdelan  cestni dirkalnik podjetja TEMPLE 
Mogoče bi lahko zamenjali trak krmila in sedež z usnjenimi zadevicami - samo moj pogled na "žlahtnost" v stiku z high end okvirjem in opremo


Naj slike povedo svoje (vir: rouesartisanales.com):



Zadnji obročnik je spleten na titanovih naperah Pillar - razporeditev pletenja je 2:1

ZIPP obroč teže od 300-310gramov je prevlečen z bakreno mrežico, ki se uporablja v letalski industriji


Rjavo usnje bi se bolj zlilo z bakrenim odtenkom ostalih komponent

Zavore M5 - na krmilo bi gotovo sodil rjav usnjen trak







Povezava do originalnega članka - KLIK!

Lp
Gregor


Komentarji

  1. http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=109724
    To je to!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas