Preskoči na glavno vsebino

BAKER na cestni sceni

Kdor je malenkost tehnično podučen ve, da je baker hudečevo težka in mehka kovina.
To sta lastnosti v popolnem nasprotju z recimo jeklom ali karbonskimi vlakni, ki so lahka in zelo trda

Zakaj bi BAKER uporabljali na cestnih dirkalnikih, ki stremijo k čim nižji teži in čim večji trdnosti?

Poznamo bakrene žlebove in okraske na cerkvah naših nedotakljivih - ti elementi se pa tudi kaj hitro pojavijo v rokah ----vemo koga :)
Baker ima tudi zelo dobro toplotno prevodnost ( o prevodnosti in ostalih inštalacijah tu ne bo debate)

Torej ti dve lastnosti ga pa vendarle povezujeta z cestnimi dirkalniki - lep žlahten lesk in odvajanje toplote.
Toplota pri kolesu se pojavi, ko zaviramo z zavornimi čeljustmi za obroče (disk hidravlika je povsem drug planet) - in tu je Italjansko podjetje URSUS specializirano na področje obročnikov.

Predstavili so nove cestne obroče, ki imajo na zavorni površini vlaminirano bakreno tkanino.
Torej enako kot karbonska, steklena vlakna - vendar so tu bakrena. Obljubljajo da površina prenese segrevanje do 400stC; vendar se zaradi dobrega odvajanja toplote v obroč segreje le na 100stC.




Izgled površine je tipično "bakren" - vprašanje je kaj se zgodi, ko bakrena tkanina izgubi prevleko epoksidne smole in pride v stik z zrakom in vlago. Vsi poznamo "zelenega volka"


V razmislek tudi koliko so taki obroči težji od klasičnih z mnogo lažjimi karbonskimi vlakni. Ker pa je zavorna površina najbolj oddaljen del obroča ima masa tudi največji vpliv na odzivnost - nekaj o tem KLIK! 

 Gre za "klinčer" obroče (poltubular) - set obročnikov višine 50mm in širina 20mm tehta okoli 1550g - teža ne pove dosti če ne vemo koliko tehta samo obroč.  Cena okoli 2200EUR!

Več na BikeRumor.com - KLIK!


Sedaj pa še lep primerek, ki izrablja žlahten pridušen lesk bakra

Gre za unikatno izdelan  cestni dirkalnik podjetja TEMPLE 
Mogoče bi lahko zamenjali trak krmila in sedež z usnjenimi zadevicami - samo moj pogled na "žlahtnost" v stiku z high end okvirjem in opremo


Naj slike povedo svoje (vir: rouesartisanales.com):



Zadnji obročnik je spleten na titanovih naperah Pillar - razporeditev pletenja je 2:1

ZIPP obroč teže od 300-310gramov je prevlečen z bakreno mrežico, ki se uporablja v letalski industriji


Rjavo usnje bi se bolj zlilo z bakrenim odtenkom ostalih komponent

Zavore M5 - na krmilo bi gotovo sodil rjav usnjen trak







Povezava do originalnega članka - KLIK!

Lp
Gregor


Komentarji

  1. http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=109724
    To je to!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora.

Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima".

Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to.

Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje.
Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesarskih kompo…

KAVITEC 4.2AC by ŠPICA ŠPORT Kamnik

TRENUTNA ZALOGA SETOV 4.2AC


UPDATE 27-04-2015



KAVITEC 4.2AC(z trakom za prekritje lukenj) + zapenjalci
- 490eur (5% popust pri plačilu z gotovino)

UPDATE 29-01-2015!









Aero deep V - 42mm alu/clincher
Handbuilt and tensioned at highest standards in industry
Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross )
Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings
Weight (wheelset) - cca 1790-1840g
No weight limit
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik


Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev.
Pesta izdeluje tovarna Novatec, ki je v zadnjih nekaj letih temeljito "doterala" svoje izdelke in je zato med boljšimi, ki nudi kvaliteten izdelek po ugodni ceni.

Vsi s…

Diski na cestakih - 2017

Uradno bo UCI dovolila uporabo kolutnih zavor na cestnih dirkalnkih.

Pritisk proizvajalcev je prevelik  (logično če narediš najnovejše "modele" v izvedbi z disk hidravličnimi zavorami).


Poškodbe (ureznina):


Opeklina pri množičnem padcu (povezava KLIK!)




Sedaj se porajajo rešitve za varnejšo uporabo:

- zaobljani robovi rotorja brez lukenj
- "ščitniki" rotorjev in zavornih čeljusti

T Red že ponuja zaščitpo pred "vročimi in ostrimi rotorji"




PARLEE - prekirte čeljsti





Lp
Gregor