Preskoči na glavno vsebino

LIGHTWEIGHT Meilenstein (full carbon clincher) / UPDATE!

Očitno je imel v "backstage" razvoju tudi Lightweight svoje adute. Zipp se postavlja s svojimi Firecrasti, Madfiber z mogoče najbolšimi fullcarbon klinčerji - in sedaj za nekatere alfa in omega v industriji high end obročnikov - Lightweight z MEILENSTEIN C.




 Naročiti jih je že mogoče pri Jedi-Sportu (žal še niso uspeli prevesti v angleški jezik).

MEILENSTEIN obročniki so narejeni po enakem principu kot doselj znani Lightweight obročniki. Omenjajo visokonapredne tehnologije pri kontroliranem sušenju kompozita ogljikovih vlaken. S tem dosegajo temperaturno obstojnejši kompozit na predelu zavorne površine. To je VELIK problem full karbon klinčer obročev. Očitno bodo s postopnim izpopolnjevanjem tehnologij laminiranja ogljikovih vlaken odpravili težave deformiranja kompozita pri segrevanju.
Obročniki Lightweight MEILENSTEIN imajo spredaj 16 zadaj pa 20 karbonskih naper. Teža seta je okoli 1180g kar je trenutno gotovo rekord za tako visoke klinčer obročnike. Madfiber ima pri višini 60/66mm težo okoli 1250g KLIK!

Še cena: 3650EUR (jedi-sport.de)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE!



Sedanji Lightweight STANDARD Chlincher so zlaminirane iz kompozitov, ki prenesejo temperaturo okoli 180stC (zaviralna površina). Le malo proizvajalcev navede ta podatek, ki je ZELO pomemben za full karbon klinčer obročnike. Lightweight navaja, da njihovi obročniki zdržijo do 5 min nad območjem 180 stC.
Kompozitni materiali imajo fizikalno lastnost, ki se imenuje TG (Transition of glass). To je temperatura pri kateri se začne spreminjati agregatno stanje materiala. Pri kompozitnih materialih to pomeni temperaturo, pri kateri se smola, ki veže karbonska vlakna začne mehčati in posledično karbonska struktura začne razpadati.

Bolj podrobna razlaga TG: KLIK!

Če je kompozit (vlakna in smola) izpostavljen tej ali višji temperaturi dlje časa; izgubi svoje dobre mehanke lastnosti oz. obliko. To pomeni deformiran obroč in v najhujšem scenariju "cvetenje" obroča pri katerem pnevmatika ni več pritrjena nanj.

Nekaj besed na to temo in slikovenga materiala je tu KLIK!

Podjetje Carbonsports(LIGHTWEIGHT) v sklopu matičnega podjetja Wissler sodeluje pri projektih ESA (European Space Agency) evropskega GPS sistema Gallileo oz. izdelavi nekaterih delov za satelite tega sistema. Sodeluje tudi pri projektih letalskega giganta Airbus. Tu pa so zahteve mehanskih lastosti zelo visoke in tolerance zelo majhne.



MEILENSTEIN obročniki imajo temperaturo deformacije kompozita pomaknjeno višje kot predhodniki. Posebna tehnologija je uporabljena za nadzorovano sušenje kompozita - vsak "odsek" obroča je sušen drugače. To pomeni, da ima kos kompozita na različnih mestih drugačne lastnosti. In pri zaviralni površini so to tehnologijo gotovo dobro izrabili. Kako izgleda takšna proizvodnja hala si v naši mali Sloveniji težko predstavljamo.

Nekaj novosti ki jih prinaša MEILENSTEIN C:

- obroči so namenjeni 100% vsakodnevni rabi
- podvojena temperaturna odpornost na zavorni površini
- temperaturna toleranca je nad vrednostjo, ki se pojavlja pri normalnem zaviranju
- minimizirana obraba zavorne površine zaradi uporabe višje temperature v proizvodnem procesu


In naj omenim, da ime "MEILENSTEIN" prevedeno pomeni "MEJNIK".

Košček visoke tehnologije bo kot predstavnik blagovne znamke  Lightweight za Slovenijo tržil   
Jelič B. (borja@catalina.si)


LP
Gregor

Komentarji

  1. Ne vem, zakaj se ti Slovenija zdi mala.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ker dejansko je. Še posebaj za kolesarski trg v svetu skoraj ne obstajamo.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...