Preskoči na glavno vsebino

...dopolnilo testa obročev avtorja Adriena iz RAR ...

Test skoraj 90 setov obročev iz leta 2008! Naredil ga je prav tako RAR


 
V tabeli je podana sila potrebna za odklon obroča za 1mm prečno.
Članek je v angleškem jeziku. Kogar zanima kaj dejanko je pomembno v relanem svetu kolesarstva bo našel veliko uporabnih informacij. Na zgornji povezavi so tudi grafi iz katerih se hitro odčita kam kateri obroči sodijo.




Tabela po abecedenm vrstnem redu z rezultati. Levo prednji obroč/desno zadnji obroč. Številke pomenijo silo v N , ki je potrebna za odklon obroča za 1mm. tabela je prekopirana iz strani  www.rouesartisanales.com


Zakaj je pomembna prečna togost obroča?
Moč se preko verige in zadnjih zobnikov prenaša preko naper na zunanji obroč in s tem na pnevmatiko. Torej, če se energija(moč) izgublja v katerem od teh sklopov pomeni slabši izkoristek in s tem manjšo hitrost kolesarja.
Ko šprinter pospeši se na napere prensejo Watti. Ker je sprememba moči sunkovita se napere lahko deformirajo in konica (peak) moči se izgubi. Pri tem obroč začne izgubljati prvotno obliko in lahko zadane ob zavorne gumice, kar povzroči še dodatno zaviranje. Tega pri enakomerni obremenitvi skoraj ni zaznati zato mormo vedeti za kakšen namen bomo uporabljali obroče in kakšen tip kolesarja smo.

Kaj vpliva na prečno togost?
Način pletenja naper, število naper, višina in sestava obroča (višji obroči so bolj togi zato potrebujejo manj naper za enako trdnost), ležaji (oz." zrak" v ležajih ter deformacija ob suknovitih obremenitvah).

O tem kako izberemo primerne obroče pa drugič.


KLIK! Še enkrat povezava na originalni članek by RAR

Lp
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...