Prejšnji test je bil primerjava ležajev - sedaj bo še primerjava med različnim številm zobc na kolescih zadnjega menjalnika.
Kaj vpliva na izgube pri potovanju verige skozi zadnji menjalnik?
- kot "objema" verige na kolečkih in pri prehodu na kaseto - bolj se veriga lomi večje so izgube
- zamaknjenost verige iz linije prednjega verižnika - najvišje trenje je pri najmanjšem prednjem verižniku in najmanjšem zadnjem oz pri največjem prednjem in največjem zadnjem
- stik členov verige z zobniki - več členov je v stiku večje je trenje
- napetost verige na spodnjem koleščku menjalnika, ki se nastavlja z vzmetjo in vijakom - višja ko je napetost verige višje je trenje
- kvaliteta in material koleščkov ter ležajev - slabše vrteči ležaji pomenijo višje izgube
- hitrost vrtenja koleščkov menjalnika - več obratov pomeni višje trenje v ležajih in pri stiku z verigo
"lom" verige pri prehodu med koleščki in na kaseto - manj ga je; manjše so izgube |
"lom" verige glede na prednji verižnik |
Koliko moči se prihrani pri najboljših koleščkih menjalnika?
Trenutno so to koleščka proizvajalca BERNER - v laboratorijskih pogojih je prihranek glede na koleščka Shimano DURAACE okoli 1,7watta - v relnih pogojih naj bi bil ta prihranek tudi do 3W (dirka pri višjih hitrostih, obremenitvah itd...)
BERNER; DURAACE z keramičnimi ležaji ; DURAACE klasična |
Testiranje z različnimi verigami najmanj trenja ima CAMPAGNOLO Record; največ SRAM Red Iz tabele je razvidno, da večje ko so izgube v koleščkih; večje so razlike med verigami |
BERNER ima kombinacijo 13 in 15 zobih koleščkov vpetih v keramične ležaje.
Shimano DURAACE ima oba koleščka 11 zoba in klasične jeklene ležaje
V čem je BERNER boljši od DURAACE ?
- manj vrtljajev(zaradi večjih koleščkov)
- veriga se manj "lomi" pri prehodih med koleščki in na kaseto
- nižja napetost verige (skoraj pol manj kot Shimano DURAACE)-zaradi daljše kletke
- lepše vrtenje ležajev (keramični ležaji)
Koleščka oz kletke BERNER vozijo (oz so vozili) tudi najhitrejši (Lance Armstrong, Fabian Cancellara...)
Lp
Gregor
Komentarji
Objavite komentar