Preskoči na glavno vsebino

Review! - obročniki FFWD 4R tubular









obročniki idealni za razgiban teren kjer je veliko sprememb ritma
enostavno servisiranje
dostopna cena


FastForWarD 
Obročnike, ki jih sestavljajo na Nizozemskem mi je na test posodila trgovina VEB-COMPANY
Vozil sem srednjeprofilne FFWD 4R tubular.

Tehnične specifikacije:

teža seta: 1250g
teža obroča: 330g
višina obroča: 38mm
napere: DT aerolite 20/24
pesta: FFWD

Pnevmatike: Tubularji Tufo ELITE Ride (na testu 11barov)
Zavorne gumice: SwissStop Yellow

Lokacija: obalna Slovenija in okolica Tržiča v Italiji - razgiban hribovit teren
Teža kolesa: 7,22kg
Teža voznika: 84kg


Testirani obročniki FFWD 4R

OBROČNIKI:

Klasično sestavljeni z enimi najbolših naper in na FFWDjevih novih pestah (ki zelo lepo tečejo). Pod svetlečo površino obročev so nalimane nalepke, ki jih ni mogoče odstraniti.
Celoten set s tubularji in kaseto DuraAce 12-25 tehta pod 2kg. Medeninasti zunanji nipli omogočajo enostavno servisiranje ne da bi bilo potrebno odstranjevati tubular.

FFWD4R + tubular TUFO Elite ride + kaseta 12-25
Prednji obročnik FFWD 4R + TUFO Elite ride

Zapenjalci v setu dobro opravljajo svoje delo




IZDELAVA





24 naper DT Aerolite na zadnjem obroču. Pesta so FFWD , ki se zelo lepo vrtijo

20 naper DT aerolite na prednjem obročniku



Zadnji obroč ima 24 naper, ki so 2krat križane; prednji pa ima 20 naper. Zunanji nipli, ki so medeninasti (vzdržljivejši in manj občutljivi na korozijo kot aluminijasti) zagotavljajo enostavno servisiranje (centriranje).
Pri višini 38mm in teži 330g obroči niso ravno najlažji na cestni kolesarski sceni; so pa zaradi malo višje teže gotovo  bolj vzdržljivi in trdnejši.



IZGLED





Testirani obročniki so imeli belo/rdeče nalepke. Na izbiro je več odtenkov. Če bi izbiral pride na račun STEALTH ali BELA izvedba. Svetleča površina in klasično tkanje karbona zadnjega sloja obročev niso po mojem okusu (veliko lepši so mi mat in UD lepotni sloj).
Zaradi nizke višine (38mm) obroči ne pašejo h kakim masivnejšim okvirjem. Idealni so za tankocevne klasične okvirje. Tu gre za vizuelani izgled, ki pa je od posameznika do posameznika drugačen.




ODZIVNOST





Pospeški so res lahkotni, še posebaj pri vožnji na vzponih. Prav užival sem v vožnji iz sedeža. Tu obroči pokažejo vse prednosti pred težjimi in višjimi. Pred tam sem vozil Reynolds STRIKE, ki imajo težo obroča okoli 550g + pnevmatika + zračnica. Razlika je res velika! Tudi pri šprintih na ravnini se nizka teža obrestuje. Obroči so ZELO odzivni.




PREČNA TOGOST





Za tako višino obročev in s tem številom naper sem pričakoval nižjo togost. A so gotovo izmed najbolj togih obročev kar sem jih vozil. Tudi pri močnejšem "plesu kolesa" pri vožnji na vzpon se obroč ni dotaknil zavornih gumic (namenoma sem jih dal bližje). Sam sem imel na dan treninga okoli 84kg.
 FFWD 4R  pa le niso tako togi kot slavne ZONDE.



AERODINAMIKA




Kakih večjih razlik v primerjavi z 66mm obroči nisem občutil. Je pa težko oceniti na podlagi bazne vožnje in večinoma hribovite trase. Glede na tehnične specifikacije se lahko poda aerodinamičnost obroča (klasična V oblika, število in tip naper).




UDOBNOST





Obročniki FFWD 4R so zelo togi; a to gotovo za seboj povleče dejstvo, da je vožnja z njimi precej neudobna - trda. Nekaj pripomore še visok tlak v tubularjih (11barov).




ZAVIRANJE




Uporabljal sem zavorne gumice SWISSSTOP YELLOW, ki so znane kot zelo agresivne. Zaviranje je zelo močno; torej deluje. Je pa polno cukanj in včasih nadležnega cviljenja gumic. Moral bi stestirati še kake druge gumice saj imam z rumenimi podobne izkušnje tud na veliko dražjih obročih. Cukanje je gotov izviralo iz "zapacane" zavorne površine (ker so gumice precej "gumujaste")- mogoče bi se rdeče Corimine ali nove modre Reynoldsove bolje obnesle.


ZVOK
 


Kot se za karbonske obročnike pričakuje.
Zaradi nižje višine je zvočna frekvenca malo višja (kot pri COSMIC SL ali Reynolds SDV66T). Tako je vožnja z vetrom v hrbet, ko slišiš samo zvok kolesa res uživancija.

CENA





Za dobrih 900EUR so to dobre "dirkalne feltne". Kaj več ni reči.

Hvala trgovini VEB-COMPANY za pomoč pri testu

LP
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...