Preskoči na glavno vsebino

NATURA wooden Road bike




NATURA je okvir cestnega kolesa izdelan v celoti iz lesa. Avtor izdelka Jure Lipar je bil včasih tekmovalec; sedaj pa zaradi pomankanja časa rekreativno uživa v kolesarstvu. Zaupal nam je nekaj besed o sami izdelavi - a nekatere "trike" bo obdržal zase.

Les kot material za cestno kolo se čedalje pogosteje uporablja - obdelan les ali sestavljeno iz palic (cevi) bambusa.
Zaradi višje teže se ne more kosati z visokonaprednimi materiali kot so npr. karbonska vlakna. 
Vsekakor pa ponuja največjo udobnost - ker ima sušen les polno mikroskopskih zračnih por.
Zaradi tega bi morala biti togost manjša; vendar sem se sam prepričal da je okvir NATURA med bolj togimi.
Teža celotno opremljenega kolesa ne presega 9kg - toda pri takih izdelkih je teža na stranskem tiru.







Za okvir NATURA je uporabljen les jelše z orehovimi inserti.
Vsi deli so obdelani z 5-osnim CNC rezkalnikom za katerega se je moral Jure naučiti programiranja in naćrtovanja oblik primernih za CNC stroj.
Da se obdelovanec natančno obdela ga je potrebno primerno vpeti. In tu lahko nastanejo težave pri samem načrtovanju oblike okvirja - pač nekatere želje iz glave je potrebno prirediti za realni svet.


VIDEO: CNC obdelava delov za okvir NATURA




Za povečavo KLIK! na sliko



Kup jelševih desk čaka na obdelavo



Del sestavljanke

Vonj po lesu - NATURA cestni dirkalnik by Jure Lipar

Napis okvirja je ročno vgraviran

NATURA je opremljena z "grupo" SRAM Force

Spoj pri gonilnem ležaju okrepljen z orehovimi inserti

Pletenice za krmiljenje prestav so speljane v notranjosti okvirja - "neviden" prehod med okvirjem in pletenico prednjega menjalnika

V živo izgleda "sredina" res masivno

Zadnje vilice se prepletajo z prednjim delom okvirja - pri preizkusu togosti (polna obremenitev gonilke) je bil okvir brez kakeršnegakoli zvijanja! 


Zadnji trikotnik - vilice so sestavljene iz več kosov kar jim poveča trdnost

Na tak okvir ne moramo napacati barvnih shem, ker je najlepši odtenek surovega lesa - podobno je z čarobnim leskom UD karbonskih vlaken

Krmilni ležaji so v aluminijastih "šalčkah" 

Notranja napeljava bovdnov poskrbi za "čist" zunanji videz in les pride še bolj do izraza

Jekleni "drop out"  je vliman v notranjost vilice  - karbonska vlakna bi tu precej znižala težo


To je Juretov prvi takšen izdelek in v prihodnosti je pričakovati še marsikaj zanimivega.
Že ob izdelavi tega okvirja je imel v glavi naslednike - izboljšane naslednike.

Pri vsem mu je ob strani stal tudi oče Rolando Lipar, ki vodi podjetje MIZARSTVO LIPAR v Lahovčah

Torej še en inovativen kolesarski ustvarjalec v naši mali Sloveniji.

Specifikacije kolesa NATURA:

Vilica: 3T Funda
Obročniki: Gigantex, FRM pesta
Oprema: SRAM Force
Krmilo: 3T alu
Krmilna opora: ITM alu
Sedež: Specialized Toupe
Pedala: Look KeoBlade 

Lp
Gregor







Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas