Preskoči na glavno vsebino

UCI in disk zavore na cestakih



Prvo na hitro nekaj o disk zavorah na cestakih (za gorska kolesa so standard že zelo dolgo)

Prednosti:

-največ prednosti prinaša za klinčer oz poltubular obroče
-sam obroč je lahko konstruiran bolj optimalno (nižja teža...)
-ni zavorne površine in s tem odpade problem pregrevanja obroča(lahko privede tudi do uničenja in nesreče)
-življenska doba obročev se podaljša
-boljše zaviranje v mokrem


Slabosti:

-višja teža zaradi sedaj še neoptimalno konstruiranih zavornih čeljusti in diskov
-wheelset mora biti pleten, da prenaša sile pri zaviranju  - radialno pletenje tu odpade - prav tako je ponavadi večje število naper
-že zaradi zgoraj navedenega drugačnega pletenja wheesleta je slabša aerodinamika; prav tako so diski sedaj zelo neaerodinamični
-višja cena
-manjša ponudba okvirjev


Povzeto po članku na ROAD.CC:

Pred letošnjim sejmom EUROBIKE so pri UCI utemeljili zakaj DISK zavore na cestnih dirkalnikih še nekaj časa ne bodo odobrili

Paul Lew (REYNOLDS composites) iz sestanka z UCI:

1. Disk zavore na cestnih kolesih so nov produkt, ki še ni bil odobren iz strani UCI komisije za opremo - prestati morajo enega ali več specifičnih testov preden se lahko uporabljajo na UCI cestnih dirkah

2. Do sedaj še noben sistem z disk zavorami namenjen cestnim kolesom ni bil predstavljen UCI

3. Zahteve in pogoji na cestnih dirkah se razlikujejo od dirk gorskih koles (XC):

-višje hitrosti
-daljša zavorna pot
-večje segrevanje diskov
-večji disk kar pomeni večje tveganje v primeru nesreče
-zavore zaradi močnejšega zaviranja lahko povzročijo blokado obročnika in s tem zdrs
-razlika v zaviranju med klasičnimi zavorami in disk zavorami lahko privede do večjega števila nesreč v skupinski vožnji


UCI ne bo odobril neprilagojenega in bolj nevarnega zavornega sistema, ki lahko privede do večjega števila nesreč namesto, da bi sistem povečal varnost cestnih dirk

Če bodo disk zavore kdaj dovoljene  na cestnih dirkah; bodo proizvajalci dobili dovolj časa da sistem prilagodijo vsem zahtevam


Iz zgornjega povzetka je jasno, da na dirkah kjer veljajo UCI pravila disk zavore NISO DOVOLJENE.

Seveda si vsak lahko kupi dirkalnik in se vozi na skupinskih treningih, izletih...ter uživa v prednsotih, ki jih tovrstni sistem prinaša. Na lokalnih dirkah se je dobro pozanimati, če se dirka po UCI pravilniku in koliko sodiniki to upoštevajo

CEEPO VIPER z disk zavorami - dirkalnik namenjen triatlonskim preizkušnjam (Ironman) - ker tovrstne tekme nimajo pravilnika UCI je dovoljeno skoraj vse


Koliko so smiselne vse omejitve, ki jih postavlja UCI?

Če pogledamo sedanje diske iz jekla, brez zaščite  - zadeva je ponavadi ostra kot nož in skupinski padec pri 60km/h med jeklena rezila na obročnikih ne zveni nič kaj varno.
Po drugi strani pa poglejmo prednji verižnik - kovinsko svetlikajoči ostri zobci - in ni kaj veliko poškodb na njem.
Vseeno so disk zavore pri današnji obliki kar tvegane. Proizvajalci bodo morali še krepko zavihati rokave in ne samo malo predelati zavore gorskih koles, ter jih namestiti na predelana cestna kolesa.

Iz tega bo sledila nižja teža, boljša aerodinamika itd - mogoče prekritje v kompozitno školjko?

O smiselnosti nekaterih UCI pravil nam dosti pove omejitev teže na 6,8kg.

Najbolj znano pravilo in že nekaj časa skoraj brezpomensko. Tehnologija gre vsako leto malo naprej - in sedaj že zelo lahki dirkalniki so bolj trdni kot včasih dosti težji.
To lepo pokaže primer dodajanja svinčenih uteži na PRO sceni - samo, da bi zagotovili dirkalnik po pravilniku morajo dodati opremo, ki ČISTO NIČ ne pripomore k sami varnosti.


Originalen članek na RoadCC - KLIK!

Lp
Gregor





Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...