Prvo na hitro nekaj o disk zavorah na cestakih (za gorska kolesa so standard že zelo dolgo)
Prednosti:
-največ prednosti prinaša za klinčer oz poltubular obroče
-sam obroč je lahko konstruiran bolj optimalno (nižja teža...)
-ni zavorne površine in s tem odpade problem pregrevanja obroča(lahko privede tudi do uničenja in nesreče)
-življenska doba obročev se podaljša
-boljše zaviranje v mokrem
Slabosti:
-višja teža zaradi sedaj še neoptimalno konstruiranih zavornih čeljusti in diskov
-wheelset mora biti pleten, da prenaša sile pri zaviranju - radialno pletenje tu odpade - prav tako je ponavadi večje število naper
-že zaradi zgoraj navedenega drugačnega pletenja wheesleta je slabša aerodinamika; prav tako so diski sedaj zelo neaerodinamični
-višja cena
-manjša ponudba okvirjev
Povzeto po članku na ROAD.CC:
Pred letošnjim sejmom EUROBIKE so pri UCI utemeljili zakaj DISK zavore na cestnih dirkalnikih še nekaj časa ne bodo odobrili
Paul Lew (REYNOLDS composites) iz sestanka z UCI:
1. Disk zavore na cestnih kolesih so nov produkt, ki še ni bil odobren iz strani UCI komisije za opremo - prestati morajo enega ali več specifičnih testov preden se lahko uporabljajo na UCI cestnih dirkah
2. Do sedaj še noben sistem z disk zavorami namenjen cestnim kolesom ni bil predstavljen UCI
3. Zahteve in pogoji na cestnih dirkah se razlikujejo od dirk gorskih koles (XC):
-višje hitrosti
-daljša zavorna pot
-večje segrevanje diskov
-večji disk kar pomeni večje tveganje v primeru nesreče
-zavore zaradi močnejšega zaviranja lahko povzročijo blokado obročnika in s tem zdrs
-razlika v zaviranju med klasičnimi zavorami in disk zavorami lahko privede do večjega števila nesreč v skupinski vožnji
UCI ne bo odobril neprilagojenega in bolj nevarnega zavornega sistema, ki lahko privede do večjega števila nesreč namesto, da bi sistem povečal varnost cestnih dirk
Če bodo disk zavore kdaj dovoljene na cestnih dirkah; bodo proizvajalci dobili dovolj časa da sistem prilagodijo vsem zahtevam
Iz zgornjega povzetka je jasno, da na dirkah kjer veljajo UCI pravila disk zavore NISO DOVOLJENE.
Seveda si vsak lahko kupi dirkalnik in se vozi na skupinskih treningih, izletih...ter uživa v prednsotih, ki jih tovrstni sistem prinaša. Na lokalnih dirkah se je dobro pozanimati, če se dirka po UCI pravilniku in koliko sodiniki to upoštevajo
CEEPO VIPER z disk zavorami - dirkalnik namenjen triatlonskim preizkušnjam (Ironman) - ker tovrstne tekme nimajo pravilnika UCI je dovoljeno skoraj vse |
Koliko so smiselne vse omejitve, ki jih postavlja UCI?
Če pogledamo sedanje diske iz jekla, brez zaščite - zadeva je ponavadi ostra kot nož in skupinski padec pri 60km/h med jeklena rezila na obročnikih ne zveni nič kaj varno.
Po drugi strani pa poglejmo prednji verižnik - kovinsko svetlikajoči ostri zobci - in ni kaj veliko poškodb na njem.
Vseeno so disk zavore pri današnji obliki kar tvegane. Proizvajalci bodo morali še krepko zavihati rokave in ne samo malo predelati zavore gorskih koles, ter jih namestiti na predelana cestna kolesa.
Iz tega bo sledila nižja teža, boljša aerodinamika itd - mogoče prekritje v kompozitno školjko?
O smiselnosti nekaterih UCI pravil nam dosti pove omejitev teže na 6,8kg.
Najbolj znano pravilo in že nekaj časa skoraj brezpomensko. Tehnologija gre vsako leto malo naprej - in sedaj že zelo lahki dirkalniki so bolj trdni kot včasih dosti težji.
To lepo pokaže primer dodajanja svinčenih uteži na PRO sceni - samo, da bi zagotovili dirkalnik po pravilniku morajo dodati opremo, ki ČISTO NIČ ne pripomore k sami varnosti.
Originalen članek na RoadCC - KLIK!
Lp
Gregor
Komentarji
Objavite komentar