Zadnjič KLIK! sem objavil nekaj o pestih japonskega podjetja, ki je uporabilo tehnologijo vležajenja osovine reakcijskih motorjev - ja prav ste slišali. Podjetje je v kolesarskih komponentah uporabilo tehnologijo iz vrhunskih letalskih motorjev (torej vojaško tehnologijo) - čeprav nimajo pojma o kolesarstvu
Večina pest pod imeni TUNE, DT SWIS, CAMPAGNOLO, SHIMANO, CHRIS KING, WHITE INDUSTRIES, ALCHEMY, EXTRALITE, PMP, DASH ... so za kolesarje vroča želja. Cene setov teh pest se gibljejo od cca 200EUR pa do 1000EUR (za set pest). Ponavadi cena raste z nižanjem teže.
OK! - vse zgoraj našteto je proti pestom GOKISO "pet dek zenfa" ki jim ne sežejo do gležnja!
Ne me tepst - pač ste živeli v življenski zmoti :)
Kot prvo - GOKISO pesta so postavila nove standarde pri testiranju vzdžljivosti - in gotovo ni pesta na svetu ki bi zdržalo enako testiranje.
- 100.000km simulirane vožnje (3 mesece so gnali stroj noč in dan)
- več testov na hitrosti 300km/h! (koliko vrtlajejv je to in katere pnevmatike so uporabili ne testnem kolesu???)
video:
Pa pojdimo naprej. Torej kaj je "point" teh "superdruper" pest?
Prvo je blaženje vibracij - flančne so ločene skozi vzmetno telo od preostalega dela pesta. Tako se vibracije ne prenašajo naprej na okvir - poznamo koliko nas upočasni vožnja po "žaganem asfaltu" ker okvir pride v resnonanco. Menda pesto lahko obremenimo z 600kg!
Drugo so ležaji - top zadeva ki se rola brez prestanka. Prednja pesta imajo 4 ležaje; zadnje pa kar 7 ležajev (klasična pesta 4-5)
video rolanja (10min):
Vpetje ne privede do deformacije osovine, ker ima pesto na koncih prilagodljive "sferične" matice. Tako se prilagodi obliki vilic (A oblika).
Tolerance izdelave so v rangu 1/10.000 mm! In seveda uporabljeni so eksotični materiali.
Torej vse super lepo dokler ne vidimo teže pest. Ker lahke zadeve niso vzdržljive in se zvijajo so pesta GOKISO lepo masivno težka. Prednje nekaj čez 200gramov in zadnje okoli 500gramov.
In ker je teža pest statična teža - enaka kot bidon ali banana v žepu; nima velikega vpliva na vožnjo (ima pa vpliv na tehtnico)
Če odštejemo vse zgoraj našteto je pa mogoče najbolj dih jemajoča cena pest!
Koliko stanejo pesta, ki jih je razvilo japonsko podjetje specializirano za reakcijske motorje?
Set pest za cestna kolesa je okoli 1900EUR ; set imenovan SUPER CLIMBER , ki je iz titana in nekoliko lažji stane okoli 5800EUR
Set cestnih pest GOKISO je okoli 1800EUR |
SUPER CLIMBER - titanovo vzmeteno telo - cena za set slabih 6000EUR |
Garancija (copy paste):
free-of-charge repair : 29 years for hub, 3 times free-of-charge rim replacement during 29 years.
Torej kdor želi jih lahko naroči tu KLIK!
LP
Gregor
Samo nekaj bi dodal, tudi teža pesta ima vpliv na vrtilno količino, ki ga zahteva celoten obroč, vendar manj kot teža obroča ali pnevmatike. (Pesto se obravnava kot vztrajnostni moment diska oz. valja, obročnik pa kot moment svitka). Tako teža pesta tudi otežuje pospeševanje, pa ne samo zaradi svoje teže, ampak ker se še vrti zraven, 500 g pesto se zna že kar poznati. Verjetno pa so trenje v ležajih povsem minimizirali.
OdgovoriIzbrišiGOKISO mi deluje preveč vrhunska tehnologija, sploh pa predraga. Privoščili si ga bodo lahko le kakšni zbiratelji, dvomim da bo kaka pro team ekipa vozila to, razen če bodo dobili kot sponzorstvo.
Se strinjam. če bi šli laboratorijsko meriti bi gotovo zaznali razlike med težjimi in lažjimi pesti. Toda bolj je opazna teža uporabljenega traku, ki prekrije luknje obroča ali teža pnevmatike, niplov itd... ker so na dosti večji oddaljenosti od centra vrtišča kot flančne peste (najoddaljnejša točka pest).
OdgovoriIzbrišiSuper Climber mi še delujejo nekako lepo- medtem ko so "klasična" že kar neestetska kljub vrhunskemu finišu - dvomim da bo kdo res kupil. Tudi geometrija flančen ni ravno najboljša (zelo skupaj) za tog wheelset.
Bomo videli če bo res katera ekipa furala sponzorska pesta :)