Preskoči na glavno vsebino

Umerjanje TENZIOMETRA ParkTool

Nateznost naper se ponavadi podaja v kilogramih - 120kg nateznosti pomeni, da napera vleče stene obroča z težo 120kg.
Vsak obroč ima določeno maksimalno obremenitev sten pri izvrtinah za napere oz niple.
In če hočemo iztisniti največ iz tega obroča se napere napnejo na njegovo maksimalno nateznost. Nekateri mislijo, da je to slabše ker napere ob vožnji sunkovito obremenjujejo že tako obremenjen obroč. Če so vse napete enako (oz čim bolj enako) se sila lepo porazdeli na ostale napere in zaradi visoke nateznosti je nihanje ob vožnji čez luknje manjše. Tako dobimo zelo "stabilen" obročnik, ki skoraj ne potrebuje centriranja in ima odlične vozne lastnosti (pobiranje vibracij, vožnja skozi ovinke, večja togost pri pospeševanjih - bolj odziven sklop)

Nateznost izmerimo z tenziometrom
Ker je to natančno merilno orodje potrebuje vsake toliko časa "umeritev". Zaradi obrabe so odčitki lahko napačni.
Sam sem se odločil po domače preveriti koliko je moj Parktool TS1 še točen.

Napere sem uporabil "straight pull" Sapim cx ray in sapim 1,6mm okrgola.

Nanje sme obesil stehtano težo 120kg - mene in 45kg težak nahrbtnik.

Ker sem imel doma polomljen karbonski obroč Corima Aero sem ga uporabil za vpetje naper.







Kako močan sklop je sestavljen obročnik se zavemo šele iz slike - na eni naperi je teža 120kg - ponavadi je teh naper 20 ali več! 

LP
Gregor



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...