34 modelov plaščev - hitrosti 40km/h - tlak 8 barov - teža 50kg
Ker se testira samo ena pnevmatika gre v realnem svetu za 100kg težkega voznika
Koliko energije se izgubi pri stiku s tlemi?
Kakšen vpliv ima tlak v pnevmatikah na njihovo kotalno upornost?
Katere so najhitrejše pnevmatike?
Testirali so samo poltubular plašče - to pomeni zračnica+plašč oz. tubless (ki pa ima notri mleko)
Če pogledamo izide testa vidimo, da je kotalni upor eden največjih "sovražnikov" pri dseganju višjih hitrosti (največ moči porabimo za rezanje zraka) - članek o tem KLIK!
Obe pnevmatiki lahko absorbirata tudi do 100W energije (pri 40km/h) !!!
Poleg kotalnega upora pa mora pnevmatika nuditi dober oprijem v zavojih, imeti dobro prediralno trdnost, nuditi čimbolj udobno vožnjo, biti čimlažja in se ne sme prekomerno obrabljati
vir: VELONEWS.COMPETITOR |
vir: VELONEWS.COMPETITOR |
Povzetek testa:
-najhitrejše poltubular pnevmatike izdelujeta SPECIALIZED in CONTINENTAL
Specialized je zaposlil dva "štručkota" iz Continentala in skupaj so izdelali trenutno najhitrejšo pnevmatiko SPECIALIZED S-WORKS TURBO ROAD TUBLESS širine 26mm - razlika v slabem in najboljšem paru pnevmatik je skoraj 60 WATTOW !!! pri 40km/h
- dirke potekjo tudi pri 55km/h - šprinti do 70km/h - zelo hitri spusti preko 90km/h
-DEBELEJŠE pnevmatike imajo nižji kotalni upor - vendar boljši oprijem v zavojih ter udobnejšo vožnjo po slabih (realnih) cestah - nekaj o širših obročih KLIK!
- Tubless ni nujno hitrejši kot klasičen plašč z zračnico -obenem so tubless plašči težji in z dodanim mlekom v obroču smo na podobni teži kot pri klasičnem plašču. Prednost je predvsem ob defektu, ko nam (če nam) mleko zapolni luknjico
- Latex zračnice nudijo nekja hitrejšo vožnjo kot klasične - vendar nekatri proizvajalci odsvetujejo uporabo le teh v svojih karbon poltubular obročih. Ker ne zadržujejo zraka tako učinkovito kot klasične lahko na daljši dirki občutno izgubimo tlak pnevmatik
- Višji tlak v plaščih NE pomeni hitrejše vožnje - še posebaj ko gledamo na kakšni površini vozimo. Naše ceste (ki pa jih sedaj panično prenavljajo) so bolj kolovozi in prednost debelejših plaščev na nižjem tlaku je očitna (tudi iz vidika udobnejše vožnje). Vrhunski plašči imajo skoraj enak kotlani upor pri 5 ali 9,5 BARa. Toda pri težjih voznikih je zaradi menjše možnosti prdrtja ob naletu na rob oz v luknjo boljši viši tlak,
vir: VELONEWS.COMPETITOR |
V razmislek:
- članek se nanaša samo na kotalni upor kjer so debelejše pnevmatike boljše.
Kakšen ZRAČNI upor na prednjem obročniku pa imajo debelejši plašči? CONTINENTAL-ov set FORCE/ATTACK je mogoče idealna kombinacija za hitre cestne dirke - prednji plašč je širine 22mm/zadnji 24mm. Zato je priporočljivo ob uporabi 25mm plašča imetu širše obroče. Pri poltubular plaščih končno obliko določa notranji premer obroča. Tako je na 25mm širokem obroču plašč specificiran 25mm na koncu širok okoli 28 -29mm! 23mm plašč na 25mm širokem obroču pa okoli 26mm
- debelejši plašči so tudi težji - in ko se lovi grame in seštejemo oba plašča bi za vzpone mogoče primernejši ožji plašči - nekaj o rotirajoči masi na kolesih KLIK!
- pri debelejših obročih in plaščih imamo večji notranji volumen - več zraka. Kot prednost sem to izkusil pri hitrem spustu iz Črnivca kjer sem v ovinek bočno presekal plašč - če bi takrat v zavoju izgubil ves zrak se ne bi končano kot se je - varno sem lahko speljal ovinek in se ustavil. Ko odločajo sekunde vse šteje
- večina na tekmah upporablja TUBULARJE - zato bi test v primerjavi z njimi bil zelo dobrodošel
Celoten članek VeloNews je na povezavi KLIK!
Lp
Gregor
Komentarji
Objavite komentar