Preskoči na glavno vsebino

TEST by VeloNews - kotalni upor poltubular plaščev

34 modelov plaščev - hitrosti 40km/h - tlak 8 barov  - teža 50kg
Ker se testira samo ena pnevmatika gre v realnem svetu za 100kg težkega voznika


Koliko energije se izgubi pri stiku s tlemi? 
Kakšen vpliv ima tlak v pnevmatikah na njihovo kotalno upornost?
Katere so najhitrejše pnevmatike?

Testirali so samo poltubular plašče - to pomeni zračnica+plašč oz. tubless (ki pa ima notri mleko)

Če pogledamo izide testa vidimo, da je kotalni upor eden največjih "sovražnikov" pri dseganju višjih hitrosti (največ moči porabimo za rezanje zraka) - članek o tem KLIK!

Obe pnevmatiki lahko absorbirata tudi do 100W energije (pri 40km/h) !!!

Poleg kotalnega upora pa mora pnevmatika nuditi dober oprijem v zavojih, imeti dobro prediralno trdnost, nuditi čimbolj udobno vožnjo, biti čimlažja in se ne sme prekomerno obrabljati 

vir: VELONEWS.COMPETITOR

vir: VELONEWS.COMPETITOR

Povzetek testa: 

-najhitrejše poltubular pnevmatike izdelujeta SPECIALIZED in CONTINENTAL
Specialized je zaposlil dva "štručkota" iz Continentala in skupaj so izdelali trenutno najhitrejšo pnevmatiko SPECIALIZED S-WORKS TURBO ROAD TUBLESS širine 26mm - razlika v slabem in najboljšem paru pnevmatik je skoraj 60 WATTOW !!! pri 40km/h 
     - dirke potekjo tudi pri 55km/h - šprinti do 70km/h - zelo hitri spusti preko 90km/h

-DEBELEJŠE pnevmatike imajo nižji kotalni upor - vendar boljši oprijem v zavojih ter udobnejšo vožnjo po slabih (realnih) cestah - nekaj o širših obročih KLIK!

- Tubless ni nujno hitrejši kot klasičen plašč z zračnico -obenem so tubless plašči težji in z dodanim mlekom v obroču smo na podobni teži kot pri klasičnem plašču. Prednost je predvsem ob defektu, ko nam (če nam) mleko zapolni luknjico

- Latex zračnice nudijo nekja hitrejšo vožnjo kot klasične - vendar nekatri proizvajalci odsvetujejo uporabo le teh v svojih karbon poltubular obročih. Ker ne zadržujejo zraka tako učinkovito kot klasične lahko na daljši dirki občutno izgubimo tlak pnevmatik

- Višji tlak v plaščih NE pomeni hitrejše vožnje - še posebaj ko gledamo na kakšni površini vozimo. Naše ceste (ki pa jih sedaj panično prenavljajo) so bolj kolovozi in prednost debelejših plaščev na nižjem tlaku je očitna (tudi iz vidika udobnejše vožnje). Vrhunski plašči imajo skoraj enak kotlani upor pri 5 ali 9,5 BARa. Toda pri težjih voznikih je zaradi menjše možnosti prdrtja ob naletu na rob oz v luknjo boljši viši tlak,

vir: VELONEWS.COMPETITOR


V razmislek:
- članek se nanaša samo na kotalni upor kjer so debelejše pnevmatike boljše. 
Kakšen ZRAČNI upor na prednjem obročniku pa imajo debelejši plašči? CONTINENTAL-ov set FORCE/ATTACK  je mogoče idealna kombinacija za hitre cestne dirke  - prednji plašč je širine 22mm/zadnji 24mm. Zato je priporočljivo ob uporabi 25mm plašča imetu širše obroče. Pri poltubular plaščih končno obliko določa notranji premer obroča. Tako je na 25mm širokem obroču plašč specificiran 25mm na koncu širok okoli 28 -29mm!  23mm plašč na 25mm širokem obroču pa okoli 26mm

- debelejši plašči so tudi težji - in ko se lovi grame in seštejemo oba plašča bi za vzpone mogoče primernejši ožji plašči - nekaj o rotirajoči masi na kolesih KLIK!

- pri debelejših obročih in plaščih imamo večji notranji volumen - več zraka. Kot prednost sem to izkusil pri hitrem spustu iz Črnivca kjer sem v ovinek bočno presekal plašč - če bi takrat v zavoju izgubil ves zrak se ne bi končano kot se je - varno sem lahko speljal ovinek in se ustavil. Ko odločajo sekunde vse šteje

- večina na tekmah upporablja TUBULARJE - zato bi test v primerjavi z njimi bil zelo dobrodošel

Celoten članek VeloNews je na povezavi KLIK!


Lp
Gregor









Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars...

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas...

Trend širokih cestnih obročev in pnevmatik

ŠIRŠE / DEBELEJŠE = HITREJE / UDOBNEJE? Zgoraj napisana "enačba" se nanaša predvsem na cestne poltubular (klinčer) obroče. Sedaj večina pomembnejših proizvajalcev že ponuje široke oz debelejše obroče kot pred leti. Zakaj? - boljša aerodinamika - manj občutljivi na bočni veter - večji volumen pnevmatike - udobnejša vožnja - nižji kotalni upor pnevmatik Pnevmatika širine 23mm nameščena na obroču širine 27mm - iz vidika aerodinamike oboje skupaj deluje kot celota in turbulenc je malo Boljša aerodinamika - širši obroč višine 40mm je lahko bolj aerodimaničen kot starejši ožji višine 60mm Bolj okrogle oblike se stabilneje obnašajo v vetrovnih razemrah - zato so tudi obroči debelejše oblike stabilnejši v vetru HED in AmericanClassic sta bila med prvimi, ki sta za cestno "sceno" ponudila široke obroče. To pomeni zunanjo širino nad 21mm. Sledil je ZIPP, Bontrager in še mnogi. V 2016 končno tudi Mavic, Campagnolo (Fulcrum) in Shimano. ...