Vsi obroči imajo podana najvišjo nateznost naper - lahki aluminijasti obroči imajo ponavai 100-110kg; karbonski 120kg; karbonski z notranjimi nipli pa še višjo (150kg)
Če pri gradnji obročnika prekoračimo najvišjo nateznost lahko tak obroč poči oz. potegne nipel iz obroča. To se zgodi tudi pri slabo sestavljenih obročnikih, ker je sila na naperah razporejena neenakomerno. Če je en napere premalo napeta mora sosdenja napera nositi to silo in odstopanja v nateznosti se hitro povečajo. Z vožnjo se to lahko še poveča in pride do poškodbe, ker je komponenta v obročniku preobremenjena (lahko poči napera, lahko poči obroč ali celo "flančna" na pestu).
V Špici Šport so vsi seti sestavljni ročno in nateznost je kar se da enaomerno usklajena - to se preveri z napravo imenovano TNEZIOMETER. Ker se sčasoma deli v tenziometru obrabijo oz vzmeti zmehčajo jih je potrebno vsake toliko časa umeriti. Za to smo sestavili KALIBRATOR.
Nekaj časa nazaj sem imel svojo metodo (ki je izredno nepraktična in zahteva kar dosti fizičnega napora)
KLIK!
Sedaj je zadeva elegantnejša :)
|
Kalibracijska miza - tenziometra WHEELFANATYK in PARKTOOL - tabele za branje nateznosti |
|
Napera Sapim CX Ray je vpeta med tehtnico in nipel |
|
Toliko kg je ponavadi na zadnji levi strani obročnika - tehtnica tehta do 300kg kar je še enkrat več kot je potrebno |
|
110kg - toliko je omejitev za lahke aluminijaste obroče (NoTubes, Niobium 20,...) ter nekatere karbonske (ZIPP ) |
|
Tehtnica prikazuje 108,7kg - odčitek na tenziometru je 0,35mm- je tenziometer točen? ...poglejmo v tabele |
|
Tabela ima podane nateznosti za več vrst naper - za napero CX Ray je potrebno gledati dimenzijo 1,2mm (zgornji del levo) - odčitek 0,35mm pomeni nateznost 108kg - tehtnica je kazala skorj toliko |
|
Tenziometer Parktool |
|
Pri 150kg nateznosti se zna zgoditi marsikaj |
Lp
Gregor
Komentarji
Objavite komentar